וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: תכנית החיסונים של טראמפ הייתה גרועה משצפיתי, רכשנו מספיק לכולם

12.2.2021 / 11:56

נשיא ארה"ב הודיע על קניית 200 מיליון מנות חיסון נוספות נגד קורונה שצפויות להספיק לחסן את כלל האוכלוסייה. הוא מתח ביקורת חריפה על הממשל הקודם, שהזניח לדבריו את תכנון מבצע האספקה למאות מיליוני אזרחים. "חוקרים פיתחו חיסונים בזמן שיא, וטראמפ לא עשה את עבודתו"

בווידאו: ביידן מכריז כי ארה"ב קנתה 200 מיליון מנות חיסון נוספות/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר אתמול (חמישי) כי תכנית החיסונים נגד קורונה שירש מקודמו דונלד טראמפ היא "הרבה יותר גרועה" ממה שציפה. בביקור במכון הבריאות הלאומי במרילנד ביידן עודד אזרחים להתחסן, והצהיר כי הממשל רכש 200 מיליון מנות חיסון נוספות שיגיעו עד סוף הקיץ ויספיקו לחיסון כלל האוכלוסייה. "לא נספיק לתקן הכול בתקופה הקרובה, אבל אנחנו הולכים לעשות זאת", אמר.

בעוד הביקוש לחיסונים גבוה מכמות האספקה הקיימת, אמריקנים מתקשים לזמן תור לחיסון ומותירים את ביידן בפני חמורה - פחות מחודש מאז החל את כהונתו.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בביקור במכון הבריאות הלאומי במרילנד, 11 בפברואר 2021. רויטרס
הבטיח לתקן. ביידן במרילנד, אתמול/רויטרס

הנשיא אמר כי טראמפ, שהעביר את החודשיים האחרונים שלו בבית הלבן במאמץ עקר לשנות את תוצאות הבחירות לנשיאות, לא הזמין מספיק חיסונים ולא התאמץ מספיק כדי לעודד אזרחים להתחסן נגד קורונה. לדברי ביידן, צוות המעבר שלו הוטעה בנוגד לאספקת החיסונים.

"בעת שחוקרים עשו את עבודתם ופיתחו חיסונים בזמן שיא, קודמי בתפקיד - אומר באופן בוטה - לא עשה את עבודתו בהיערכות לאתגר הענק של חיסון מאות מיליונים", אמר הנשיא.

בריאן מורגנשטרן, בכיר לשעבר בבית הלבן הבקיא בתכנית, ציין כי ממשל טראמפ נערך מבעוד מועד ונעזר במומחים רבים שעדיין מסייעים לממשל. "די לשקרים, לתירוצים ולבחישות הפוליטיות", מחה. "הגיע הזמן להנהיג". טראמפ התגאה במהירות פיתוח החיסונים במהלך כהונתו.

אישה מתחסנת נגד קורונה בשיקגו, אילינוי. 11 בפברואר 2021. רויטרס
"טראמפ לא עשה את עבודותו". אישה מתחסנת נגד קורונה בשיקגו, אתמול/רויטרס

ביידן אמר כי מניין המתים מקורונה בארצות הברית צפוי להגיע לחצי מיליון בחודש הבא. הוא הפציר באמריקנים לעטות מסיכות כדי למנוע את התפשטות הנגיף. לדבריו, "רכשנו עכשיו מספיק חיסונים כדי לחסן את כל האזרחים".

הוא הודיע כי הממשל האמריקני חתם על חוזים לקבלת מאה מיליון מנות חיסון של חברת מודרנה, ומאה מיליון מנות נוספות מחברת פייזר. מנכ"ל מודרנה סטפן באנסל מסר כי "אנחנו מעריכים את האמון שהממשל האמריקני נתן בחיסון הקורונה שלנו". דוברת פייזר שרון קסטילו אישרה כי החברה וביונטק הגיעו להסכם עם וושינגטון. לדבריה, "אנחנו נעביר מאה מיליון מנות עד סוף חודש מרץ, מאה מיליון נוספות עד סוף מאי ובסך הכול 300 מיליון מנות עד סוף יולי".

רכש החיסונים החדש, בתוספת 400 מיליון מנות שנקנו בעבר, יאפשרו לארצות הברית לחסן 300 מיליון אזרחים עד 31 ביולי. הכמות תספיק לחסן את מרבית האזרחים מבין אוכלוסייה של 330 מיליון, בהתחשב בכך שהחיסונים של פייזר ומודרנה טרם אושרו עבור ילדים ובכך שרבים אינם מעוניינים להתחסן.

בנוסף לכך, החיסון של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון צפוי לקבל אישור חירום בהמשך החודש. החברה צפויה לספק לארצות הברית מאה מיליון מנות של החיסון שלה, הניתן במנה אחת בלבד, עד אמצע השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully