וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן חתם על צווים למלחמה בקורונה: "בחודש הבא נגיע ל-500 אלף מתים"

עודכן לאחרונה: 22.1.2021 / 10:55

נשיא ארה"ב החדש אישר צווים המורים על עטיית מסיכות באמצעי התחבורה וכל מי שיגיע לארה"ב ייכנס לבידוד. הוא אמר כי קצב החיסונים תחת הממשל הקודם היה "עגום". "המצב ימשיך להחמיר לפני שישתפר", הזהיר ביידן. ארה"ב תישאר גם בארגון הבריאות העולמי

בווידאו: ביידן חתם על צווים למלחמה בקורונה/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית החדש ג'ו ביידן החל היום (חמישי) בסדרת צעדים למאבק במגיפת הקורונה, שהשתוללה תחת ממשלו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ. ביידן חתם הערב על עשרה צווים נשיאותיים, הכוללים חיוב על עטיית מסיכות במטוסים ובאוטובוסים ושימוש בכספים למצבי חירום לטובת פתיחה מחודשת של בתי ספר.

"תנו לי להיות מאוד ברור, המצב ימשיך להחמיר לפני שישתפר. אירוע הזיכרון שערכנו לפני שני לילות לא יהיה האחרון למרבה הצער", אמר ביידן באירוע בבית הלבן. "מספר המתים צפוי להיות גובה מ-500 אלף בחודש הבא. מספר המקרים ימשיך לעלות. לא נכנסנו לבלגן הזה בן לילה. זה ייקח חודשים עד שנהפוך את המצב. אבל תנו לי להיות ברור, אנחנו נעבור את זה. אנחנו נגבור על המגפה הזאת, ולאומה שממתינה לפעולה - העזרה בדרך".

ביידן ציין כי קצב הפצת החיסון לנגיף, שהחלה תחת הממשל הקודם, הייתה "כישלון עגום עד כה", והוסיף כי "המצב ימשיך להחמיר לפני שישתפר". ביידן חתם על צו נשיאותי שדורש מכל מי שנכנס לארצות הברית להיות מחויב בבידוד. הוא לא הסביר בדיוק באיזה אופן הצו ייושם.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך תדרוך בנושא נגיף הקורונה בבית הלבן 21 בינואר 2021. רויטרס
"המצב ימשיך להחמיר לפני שישתפר". ביידן במעמד חתימת הצווים הנשיאותיים, הערב/רויטרס

הנשיא הדמוקרטי, שהושבע אתמול לתפקיד, יתמקד בימים הראשונים שלו במאבק בנגיף בין שלל האתגרים העומדים לפתחו, בהם משבר האקלים והמתיחות הגזעית, אחרי ארבע שנות כהונתו הסוערת של טראמפ. ביידן כבר חתם הלילה על צווים המחייבים עטיית מסיכות במבנים פדרליים ועוצרים את היציאה מארגון הבריאות העולמי.

בנוסף לכך, ביידן מתכנן להקים מטה לבדיקות קורונה לטובת האצת הבדיקות, טיפול במחוסר באספקה, הקמת פרוטוקולים לנסיעות בינלאומיות והקצאת משאבים לקהילות מיעוטים שנפגעו קשה מהמגיפה. יותר מ-400 אלף איש מתו מהנגיף בארצות הברית.

ביידן הבטיח לספק מאה מיליון מנות חיסונים במאה הימים הראשונים לממשלו, והוא מתכנן להרחיב את הגישה לחיסונים דרך הפיכתם לזמינים עבור קבוצות נוספות, כמו מורים ועובדים ברשתות מזון.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, יועצו הראשי של ביידן לקורונה, אמר כי הממשל גם מתכננן להצטרף לתכנית החיסונים העולמית COVAX שאמורה לסייע באספקת החיסונים למדינות עניות.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, חותם על צווים נשיאותיים ביום הראשון לכהונתו, 21 ינואר 2021. רויטרס
מקפיד על עטיית מסיכות. ביידן חותם על צווים נשיאותיים, הלילה/רויטרס

ביידן הציע בשבוע שעבר חבילת תמריצים למשק בגובה 1.9 טריליון דולר, הכוללת הטבות מוגדלות למובטלים והעברת מענקים במזומן למשקי בית שנפגעו מהמגיפה. גורמים רשמיים אמרו כי הממשל מוכן גם להשתמש בחוק ייצור ההגנה להפצה מהירה של חיסונים מהירה וכי הוא יבחן היטב את מאגר האמצעים הדרושים למאבק בנגיף של הממשל.

בתוך כך, הבית הלבן הודיע כי ביידן הציע לרוסיה הארכה של חמש שנים להסכם הגרעין, שתוקפו יפוג בחודש הבא. הצעד הגיע במקביל לבקשת ביידן מסוכנויות המודיעין האמריקניות לבחון את מתקפות הסייבר של רוסיה, את החשד למעורבותה בבחירות האחרונות ונושאים נוספים הקשורים למדינה.

מנהיג הרפובליקנים בסנאט: לדחות את משפט טראמפ

היוזמות של ביידן עלולות להיתקל בקשיים בקונגרס, לקראת תחילת משפט ההדחה של טראמפ בסנאט. מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, ביקש לדחות את משפטו לאמצע החודש הבא. מקונל אמר כי הציע למנהיג הרוב הדמוקרטי צ'אק שומר שבית הנבחרים ישלח את סעיף ההדחה לסנאט ביום חמישי, ובשבועיים שאחרי הנשיא לשעבר יוכל להתכונן לתחילת המשפט.

בית הנבחרים הצביע בשבוע שעבר בעד הדחת טראמפ על הסתה להתקוממות בגבעת הקפיטול, אך יו"ר הבית ננסי פלוסי הדמוקרטית טרם העבירה את סעיף ההדחה לסנאט. על פי כללי הסנאט, משפטו של הנשיא הרפובליקני לשעבר אמור להתחיל יום לאחר מכן.

ביידן דחק במחוקקים שלא לתת למשפט לשבש את קידום האג'נדה שלו ואת המינויים שלו. ואולם, דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה הלילה כי ביידן ישאיר את הסוגיה בידי הסנאט.

היא אמרה כי הממשל משוכנע שהסנאט יכול "לבצע את חובתו החוקתית תוך שהוא ממשיך לטפל בענייניהם של אזרחי ארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully