וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוקח בארה"ב, המאמין בתיאוריות קונספירציה, השמיד מאות חיסוני קורונה

סטיבן ברנדנבורג הוציא מהמקררים מאות מנות של חיסוני מודרנה, מתוך אמונה שהם "משנים את ה-DNA". הוא טען בתחילה כי מדובר בטעות, אך בהמשך הודה שעשה זאת במכוון ונעצר. "אמר שהממשלה מתכננת מתקפות סייבר ומתכננת להשבית את רשת החשמל"

בווידאו: אזרחים בפלורידה מתחסנים מול המצלמות בנוכחות מושל המדינה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

רוקח אמריקני השמיד מאות מנות חיסונים נגד נגיף הקורונה האמין בתיאוריות חסרות בסיס לגבי בטיחותם - כך אמרו אתמול (שני) הרשויות במדינה. סטיבן ברנדנבורג הוציא 57 בקבוקונים של חיסונים של חברת מודרנה, שכל אחד מהם מכיל כעשר מנות, מהמקררים במרכז הרפואי אורורה בגראפטון, ויסקונסין. הוא רצה להשמידם מכיוון שהוא האמין לתיאוריות הקונספירציה שלפיהן החיסונים יכולים לשנות את ה-DNA.

החיסונים של מודרנה ושל פייזר, ששניהם אושרו לשימוש בארצות הברית, מבוססים על טכנולוגיית mRNA המספקת מידע גנטי לגוף האדם על מנת לעזור בייצור נוגדנים נגד הנגיף. מומחים טוענים כי אין שום הוכחות לכך שהם משנים את המבנה הגנטי, ומיליונים בעולם כבור חוסנו נגד קורונה.

התביעה אמרה כי בשתי הזדמנויות, ברנדנבורג לא השאיר את המנות בתנאי הקור הדרושים לשמירה עליהן. "כוונתו הייתה להפוך אותם ללא יעילים מכיוון שהוא גיבש אמונה שהם לא בטוחים, ששיטת ה-RNA ליצירת החיסונים הללו הופכת אותם ללא בטוחים", אמר התובע של מחוז אוזוקי, אדם גרול, במהלך הדיון בבית המשפט.

הרוקח סטיבן ברנדנבורג, שהשמיד מאות חיסוני קורונה, אחרי מעצרו. לשכת השריף של מחוז אוזוקי, צילום מסך
ציין את הגירושים מאשתו. סטיבן ברנדנבורג/צילום מסך, לשכת השריף של מחוז אוזוקי

בתחילה אמר ברנדנבורג לרשויות בבית החולים כי החיסונים הושארו ללא קירור בשוגג, אך מאוחר יותר הודה כי עשה זאת בכוונה. הרוקח בן ה-46 גם הודה כי בהזדמנות אחת הוא החזיר את המנות הלא מקוררות לאחסון. אלו ניתנו בהמשך ל-57 איש, שעודכנו על כך. המרכז הרפואי אמר כי אין מידע המצביע כל כך שהחיסונים היו פגומים והזיקו להם.

הרוקח פוטר ובית החולים הודיע לרשויות, כולל ל-FBI, והוא נעצר ביום חמישי האחרון. התביעה אמרה כי ניתן יהיה להקל באישומים נגדו אם יוכח שהחיסונים נותרו יעילים. לפי הדיווחים המקומיים, ברנדנבורג סיפר בחקירתו כי הוא נתון תחת לחץ בגלל הליך גירושים ממושך מאשתו, שהגישה בקשה למשמורת בלעדית על שני ילדיהם.

"הוא אמר לי שאם לא הבנתי עד עכשיו שהעולם מתרסק סביבנו, אני חיה בהכחשה רצינית", אמרה אשתו בתצהיר, על פי ניו יורק טיימס. "הוא המשיך ואמר כי הממשלה מתכננת מתקפות סייבר ומתכננת להשבית את רשת החשמל". ברנדנבורג שוחרר בערבות ונדרש למסור את כלי הנשק שלו.

תיאוריות קונספירציה הקשורות למגיפת הקורונה, במיוחד לחיסונים, נפוצות ברחבי הרשתות החברתיות למרות מאמציהן של ענקיות הטכנולוגיה להילחם בהן. הרשויות והמומחים מזהירים כי מידע שגוי ביחס לנגיף הוא איום חמור על המאבק במחלה משום שהוא מוביל להססנות ביחס לחיסונים ואפילו להתנגדותם להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully