וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "בקצב הנוכחי יידרשו שנים לחיסון כל האוכלוסייה נגד קורונה"

29.12.2020 / 23:12

נשיא ארה"ב הנבחר העביר ביקורת חריפה על מבצע החיסונים של טראמפ. הוא דרש מהנשיא לקרוא לעטיית מסיכות ולהתחסנות, וחזה כי המצב יוסיף להידרדר עד מרץ. במקביל, אותר מקרה ראשון של המוטציה הבריטית בתחומי המדינה

בווידאו: ביידן מותח ביקורת על קצב החיסונים נגד קורונה בממשל טראמפ/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן תקף הערב (שני) את קצב מבצע החיסונים לקורונה שמנהל הנשיא דונלד טראמפ. בנאום מווילמינגטון, דלאוור, ציין ביידן כי רק שני מיליון אזרחים אמריקניים התחסנו עד כה, לעומת יעד של כ-20 מיליון שהציב טראמפ עד סוף השנה הנוכחית. זאת על אף שכבר שני חיסונים - של פייזר ושל מודרנה - נמצאים בשימוש.

ביידן הודה לחוקרים שפיתחו את החיסונים מהר ככל האפשר, אך הוסיף כי תוכנית ההפצה "לא מתקדמת כפי שהייתה צריכה". הוא הוסיף שבקצב הנוכחי של הפצת החיסונים "ייקח שנים, ולא חודשים, עד שכל האוכלוסייה תחוסן". התחלואה בארצות הברית היא הגרועה ביותר בעולם, עם יותר מ-19 מיליון מאובחנים ויותר מ-337 אלף מתים.

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן בווילמינגטון, דלאוור, 29 בדצמבר 2020. רויטרס
מבצע החיסונים הוא "האתגר התפעולי הגדול בהיסטוריה האמריקנית". ביידן בדלאוור, הערב/רויטרס

לדבריו של ביידן, מבצע החיסונים הוא "האתגר התפעולי הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקנית". כדי לקדם אותו, מתכנן ביידן לשלוח ניידות חיסונים לסיוע בקהילות מוחלשות. "המצב ידרדר לפני שישתפר. עלינו לצפות לעלייה במאובחנים בינואר ועלייה במתים בפברואר", הבהיר. "ייתכן שלא נראה שיפור במצב תחלואת הקורונה עד מרץ".

בנאומו, דרש ביידן מטראמפ לצאת בקריאה לאזרחים לעטות מסיכות ולהתחסן כשהם מתבקשים לעשות זאת על ידי הרופאים, וחזר על הצהרתו כי יטיל חובת עטיית מסיכות בכל מקום שסמכות הממשל חלה עליו, עם כניסתו לתפקיד ב-20 בינואר.

ביידן קיבל זריקה של פייזר בתחילת החודש בשידור חי כדי לשכנע את הציבור להתחסן, ואתמול עשתה זאת סגניתו קמלה האריס, עם החיסון של מודרנה. גם סגן הנשיא מייק פנס התחסן בשידור חי. לא ברור אם טראמפ יתחסן או אמור להתחסן, מאחר שכבר נדבק והחלים מהנגיף מוקדם יותר השנה.

מקרה ראשון של המוטציה

בתוך כך, מקרה ראשון של זן הקורונה שהתגלה בבריטניה הגיע גם לארצות הברית. המעבדה הלאומית בקולורדו אישרה כי צעיר בשנות ה-20 לחייו אובחן כחולה במוטציה ונמצא בבידוד, והעבירה את הממצאים למרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן.

"אנחנו פועלים למניעת התפשטות הנגיף והכלתו בכל הרמות", אמר מושל קולורדו, ג'ארד פוליס. הוא הוסיף שרשויות בריאות הציבור מבצעות תחקיר אפידמיולוגי כדי לזהות מקרים פוטנציאליים אחרים. אין רישומים המעידים על כך שהצעיר יצא אי-פעם מגבולות המדינה.

בשבוע שעבר אמרו מומחי בריאות הציבור בארצות הברית כי הם מאמינים שהמוטציה הבריטית, שקצב ההתפשטות שלה גבוה מזה של הזן המקורי המוכר, כבר נמצאת במדינה. בשלב זה, אין הוכחות שהיא קטלנית יותר או עמידה בפני החיסונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully