וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "אנשיו של טראמפ בפנטגון מציבים לנו מכשולים"

עודכן לאחרונה: 29.12.2020 / 10:59

נשיא ארה"ב הנבחר אמר כי המחסור במידע מצד הממשל היוצא הוא "לא אחראי", והוסיף כי סוכנויות ביטחון רבות "הפכו חלולות" תחת הנשיא הקודם. "אנחנו פשוט לא מקבלים את כל המידע הדרוש לנו מהממשל היוצא בתחומי ביטחון מרכזיים", הבהיר ביידן

בווידאו: ביידן טוען שאנשיו של טראמפ בפנטגון מציבים להם מיכשולים/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן, אמר היום (שני) כי סוכנויות ביטחון רבות "הפכו חלולות" תחת הנשיא דונלד טראמפ. הוא הוסיף כי המחסור במידע שמעביר הממשל היוצא לצוות המעבר שלו הוא "חוסר אחריות".

"נתקלנו במחסומים של ההנהגה הפוליטית במשרד הההגנה ובמשרד הניהול והתקציב", אמר ביידן לאחר פגישה עם צוות מדיניות החוץ שלו. "כרגע אנחנו פשוט לא מקבלים את כל המידע הדרוש לנו מהממשל היוצא בתחומי ביטחון לאומי מרכזיים. זה לדעתי לא פחות מחוסר אחריות", הוסיף.

מוקדם יותר החודש אמרו בצוות המעבר של הנשיא הנבחר שהם נתקלים בהתנגדות לבקשות למידע מצד גורמים מסוימים בפנטגון. עם זאת, בפנטגון הדפו את הטענות. גורם ביטחוני בכיר אמר בשבוע שעבר כי הפנטגון קיים 163 ריאיונות וקיבל 181 בקשות למידע, וכי הוא ימשיך לעשות זאת.

נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן בנאום שעוסק במדיניות החוץ של ממשלו העתידי, ווילמינגטון, דלוואר, 27 בדצמבר 2020. רויטרס
תוקף את הממשל היוצא. ביידן, הערב (צילום: רויטרס)/רויטרס

ביידן הבהיר כי נחוצה לו "תמונה ברורה" מהממשל היוצא על תנועת הכוחות של צבא ארצות הברית ברחבי העולם. "אנו זקוקים לגישה מלאה לתכנון התקציב במשרד הביטחון ובסוכנויות אחרות, על מנת למנוע כל אפשרות לבלבול שיריבינו עשויים לנסות לנצל", אמר ביידן.

טראמפ סירב לקבל את תוצאות הבחירות ב-3 בנובמבר, בהן זכה ביידן בפער של כשבעה מיליון קולות וב-306 אלקטורים. הנשיא היוצא פרסם טענות לא מבוססות על הונאה נרחבת בהליך ההצבעה. מעבר לכך, ממשל טראמפ עורר דאגה בטלטול הנהגת הפנטגון מאז הבחירות, כולל הדחת שר ההגנה מארק אספר, שהסתייג מהשימוש בכוח מול מפגינים לא חמושים נגד גזענות, מיד לאחר הבחירות.

שר ההגנה החדש של טראמפ, כריס מילר, אמר כי הממשל היוצא הסכים עם אנשיו של ביידן להמתין עם התדריכים לעונת החגים, בעוד הצוות של ביידן טוען כי לא הושגה הסכמה כזו. המינוי הזה, כמו מינויים נוספים של טראמפ מאז הבחירות בפנטגון, באה על רקע מתיחות גבוהה מול איראן, שטראמפ האשים בביצוע מתקפת רקטות על שגרירות ארצות הברית בעיראק לקראת יום השנה לחיסול סולימאני.

"הגורמים הפוליטיים והמקצועיים שלנו עובדים בצורה המקצעית ביותר כדי לתמוך בפעילות המעבר, בלוח זמנים דחוס, והם ימשיכו לעשות זאת בצורה שקופה וקולגיאלית בהתאם למסורת הטובה ביותר של המשרד שלנו", אמר הלילה מילר.

עוד בוואלה!

מתיחות בין צוות המעבר של ביידן לפנטגון: "לחוסר שיתוף הפעולה יהיו השלכות"

לכתבה המלאה

עם זאת, ביידן שב על החששות של צוותו. כשהוא ייכנס לתפקיד, הוא יירש לפתחו שורת אתגרים מדיניים וביטחוניים, כולל סין, רוסיה, איראן, קוריאה הצפונית ומגיפת הקורונה. אחת המשימות הקשות ביותר שלו תהיה לשקם את הבריתות של ארצות הברית, שנשחקו בארבע שנות כהונתו של טראמפ ומדיניות "אמריקה תחילה" שלו.

"האמת היא שסוכנויות רבות החיוניות לביטחון שלנו ספגו נזק אדיר. רבות מהן הפכו לחלולות, מבחינת כוח אדם, יכולת ומורל", אמר ביידן. "יש תהליכי מדיניות שנוונו או נדחקו הצדה למורת רוחן של בעלי הברית שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully