וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בין צוות המעבר של ביידן לפנטגון: "לחוסר שיתוף הפעולה יהיו השלכות"

הפנטגון דחה פגישות שתוכננו להיערך כחלק מחילופי השלטון, בניגוד לעמדת צוות המעבר של הנשיא הנבחר. שר ההגנה, מינוי של טראמפ, טען ששני הצדדים הסכימו לצאת לחופשת חג, אך ראש הצוות תיאר את העיכוב בתור "עצירה פתאומית בשיתוף הפעולה המצומצם גם ככה"

בווידאו:הנשיא הנבחר ביידן נשא נאום לאחר בחירת האלקטורים בו/רויטרס

מתיחות התגלתה הלילה (שבת) בין צוות המעבר של נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן לבין משרד ההגנה האמריקני, בעקבות דחיית החפיפה בין הפנטגון לאנשיו של ביידן. צוות המעבר של ביידן מסר כי הם לא הסכימו להפסקה של שבועיים בשיחות חילופי השלטון עם בכירים בפנטגון, למרות טענת שר ההגנה כריסטופר מילר ששני הצדדים אישרו את "חופשת החג".

צוות המעבר נפגש עם בכירים בסוכנויות שונות כדי לקבל סקירה מקיפה של התכניות והאתגרים שעומדים בפני הממשל החדש, הליך שהתעכב בשל סירוב מינהל השירותים הכלליים להוציא אישור רשמי לניצחון של ביידן. העיכוב הגיע בעקבות אי רצונו של הנשיא דונלד טראמפ, שהעומד בראש המינהל מונה על ידו, להכיר בהפסדו.

יוהנס אברהם, ראש צוות המעבר, זעם על הדחייה החד-צדדית ודרש שהשיחות יחזרו באופן מידי. "כישלון העבודה המשותפת יכול לגרור השלכות הרבה מעבר לינואר", אמר לתקשורת.

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן, אטלנטה, 15 בדצמבר 2020. AP
עיכוב בחילופי השלטון. ביידן/AP

לדבריו של אברהם, "לא הייתה הסכמה הדדית על חופשת חג. למעשה, אנחנו סבורים שיש חשיבות בהמשכת התדרוכים ושאר המגעים במשך תקופה זו, מאחר שאין זמן לבזבז".

גורמים במשרד ההגנה אמרו שחלק מהפגישות נדחו בשביל שיוכלו להתרכז באפשרות שתהיה השבתה חלקית של פעילות הממשלה, בעקבות החשש מחוסר הסכמה בקונגרס על חוק לסיוע כלכלי בקורונה. הקונגרס העביר הצעה לדחייה של יומיים ומנע את ההשבתה.

מילר אישר כי הפנטגון דחה סדרת מפגשים עם הצוות של ביידן שהיו אמורים להיערך הלילה, וציין כי הפגישות ייקבעו מחדש אחרי חופשת החג המוצעת. "הדבר העיקרי שנתרכז בו בשבועיים הקרובים יהיה לתמוך בבקשות הכרחיות למידע על 'מבצע מהירות שיא' ונגיף הקורונה כדי להבטיח העברה חלקה של הממשל", אמר.

שר ההגנה של ארצות הברית כריסטופר מילר בפנטגון, 13 בנובמבר 2020. AP
"היו גם כיסי התנגדות". מילר בפנטגון/AP

השר מונה לתפקיד לפני מעט יותר מחמישה שבועות, אחרי שטראמפ פיטר את קודמו מארק אספר. מילר החליף במהירות כמה מיועצי המדיניות הבכירים ביותר ביועצים נאמנים לטראמפ, בניסיון להאט את חילופי השלטון או להפחית את יעילותם.

מילר הצהיר שהמשרד נשאר מחויב להעברה שקופה ומלאה של השלטון ושהוא פועל לקביעה מחדש של כ-20 ריאיונות עם 40 בכירים עד 1 בינואר. עוד אמר שהמשרד כבר ערך 139 ריאיונות וסיפק 5,300 מסמכים של מידע חסוי או מסווג.

"היו הרבה סוכנויות ומחלקות שהפכו את חילופי המידע והפגישות לקלים יותר בשבועות האחרונים", ציין אברהם. "היו גם כיסי התנגדות, ומשרד ההגנה הוא אחד מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully