וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הממשל הגאה הראשון: ביידן ימנה את פיט בוטיג'ג' לשר התחבורה

הנשיא הנבחר הודיע כי יריבו לשעבר יהיה שר בממשלו, והראשון אי-פעם מהקהילה הלהטב"ית. ראש עיריית סאות' בנד לשעבר יהיה גם המתחרה הראשון בפריימריז הדמוקרטיים שממונה לממשל הבא

בווידאו: ביידן בחר בפיט בוטיג'ג' לשר התחבורה/צילום: רויטרס

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר הלילה (רביעי) כי ימנה את פיט בוטיג'ג' לשר התחבורה בממשלו. בוטיג'ג', לשעבר ראש עיריית סאות' בנד באינדיאנה, יהיה השר ההומו המוצהר הראשון בממשל האמריקני.

"ראש העיר, פיט בוטיג'ג', הוא פטריוט וידוע כמי שפותר בעיות ומדבר בגובה עיניים אל מי שאנחנו כאומה", אמר ביידן. "אני ממנה אותו לשר התחבורה מאחר שעמדה זו קשורה לשלל אתגרים והזדמנויות שעומדים לפנינו". ביידן הוסיף שהוא רואה במשרד התחבורה כמקום שמרכז כמה מהתוכניות השאפתניות ביותר לשיקום המדינה. לדבריו, הוא סומך על ראש העירייה לשעבר שיוביל את העבודה עם "התמקדות במטרה, הגינות וחזון".

אם מינויו יאושר על ידי הסנאט, בוטיג'ג' יהיה הראשון מקרב מתמודדי הפריימריז הדמוקרטיים האחרונים שמקבלים מביידן תפקיד בממשל. לאחר הפריימיריז ביידן שיבח את בוטיג'ג', אך לעומתו שאר המועמדים הדמוקרטים סברו כי דרוש ניסיון מצד בוטיג'ג' אם ירצה להתמודד שוב לנשיאות.

פיט בוטיג'ג' וג'ו ביידן בטקסס, ארצות הברית, 2 במרץ 2020. רויטרס
בוטיג'ג' וביידן בעצרת בחירות בדאלאס, במרץ/רויטרס

בוטיג'ג' נתפס ככוכב עולה במפלגה הדמוקרטית, אך הוא יתקשה להיבחר לתפקיד בכיר משום שאינדיאנה היא מעוז שמרני. כחלק ממסע הקמפיין שלו לבחירות לנשיאות, הוא גיבש תוכנית תשתית בגובה טריליון דולר, שנתנה עדיפות לשדרוג תשתיות מתפוררות במדינה והרחבת הגישה לאינטרנט מהיר דרך תשלום לרשויות המקומיות.

בוטיג'ג' דיבר לעתים קרובות מנקדות מבטו של ראש עיר קטנה וטען כי ממשלות מקומיות כמו זו שניהל בעבר זקוקות גם לאנשים בוושינגטון הבירה שמבינים את צרכיהם. הוא עמד בראש כמה פרויקטים של תשתיות, הכולל תוכניות להפוך את מערכת הביוב של העיר ל"חכמה" כדרך למנוע הצפות. בנוסף לכך, עבד על תוכנית לסגירת רחובות חד כיוונים במרכז העיר סאות' בנד בניסיון להחיות את האזור. הוא ציין את שתי התוכניות הללו במסע הקמפיין שלו.

בוטיג'ג' הפך למועמד המוביל לכהן כשר התחבורה תחת ביידן בימים האחרונים, אחר שבתחילה נשקל כשגריר באו"ם ושר המסר. דמוקרטים נוספים נבחנו גם הם לתפקיד שר התחבורה בהם ראש עיריית שיקגו לשעבר רם עמנואל, ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גרסטי, ומושלת רוד איילנד ג'ינה מרי ריימונדו.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב לשעבר 2020, ראש עיריית סאות' בנד באינדיאנה לשעבר, פיט בוטיג'ג' משתתף באירוע קמפיין בלאס וגאס. 16 בדצמבר 2020. רויטרס
ביידן השווה אותו לבנו. בוטיג'ג'/רויטרס

בוטיטג' ניהל קמפיין נשיאותי עד תחילת השנה, אף שלא היה לו דייניסיון פוליטי וכן לא היה מוכר בקרב הציבור. הוא היה המועמד הגאה הראשון בהיסטוריה שהתמודד לנשיאות וזכה לצירים בפריימריז של שתיים מהמפלגות הגדולות, אחרי ניצחון מפתיע באיווה. עם זאת, בוטיג'ג' סיים את הקמפיין שלו זמן קצר לפני סופר טיוזדיי במרץ, לאחר שדרכו למועמדת נחסמה אחרי הפסד מוחץ בקרוליינה הדרומית.

על אף שבוטיג'ג' וביידן נהנו מיחסים ידידותיים במהלך הפריימריז, הקמפיין של הנשיא הנבחר השיק פרסומת שלעגה לחוסר הניסיון של ראש העיר. לאחר שפרש מהמרוץ, בוטיג'ג' תמך בביידן והשקיע בגיוס תרומות באירועי בחירות.

ביידן שיבח את בוטיג'ג' באירוע שנערך במרץ בדאלאס, והשווה אותו לבנו המנוח בו. "אני יודע שזה אולי לא אומר הרבה עבור רוב האנשים, אבל מבחינתי זו המחמאה הגדולה ביותר שאני יכול לתת לכל גבר או אישה", אמר ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully