וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בארה"ב אחרי עצרות של תומכי טראמפ: "לא נוותר"

ארבעה בני אדם נדקרו ואדם אחד נורה במעשי אלימות שפרצו אחרי הפגנות בכמה מוקדים, אף שלא ברור אם יש קשר ישיר ביניהם. קודם לכן, אלפים הפגינו בוושינגטון הבירה וערים אחרות, והדהדו את המסר השקרי של הנשיא היוצא. "אין שום סיכוי שביידן ניצח"

בווידאו: הפגנות אלימות של תומכי טראמפ בוושינגטון/צילום: רויטרס

ארבעה בני אדם נדקרו ואחד נורה הלילה (ראשון) לאחר עצרות תמיכה בנשיא היוצא דונלד טראמפ ברחבי ארצות הברית. העימותים פרצו בין אלו התומכים בטענותיו השקריות על זיופים נרחבים בבחירות, לבין מתנגדיו, בין היתר בעיר אולימפיה, וושינגטון, שם נעצר חשוד אחרי שאדם אחר נורה בסמוך לגבעת הקפיטול של המדינה.

בוושינגטון הבירה נדקרו ארבעה אנשים, שמאושפזים בבית חולים במצב קשה. לפי ניו יורק טיימס, 23 בני אדם נעצרו במהלך יום העימותים, אף שטרם ברור אם הפצועים השתתפו באותן עצרות, ולאיזה צד במפה הפוליטית עם השתייכו.

בתחילת היום התאספו אלפים מתומכיו של טראמפ ברחובות וושינגטון הבירה, למרות פסיקת בית המשפט העליון בסוף השבוע, שדחתה על הסף את הניסיון חסר התקדים לבטל את התוצאות ואת ההפסד של הנשיא לג'ו ביידן. עצרות דומות נערכו באולימפיה, אטלנטה וסנט פול, מינסוטה, וכן בכמה ערים קטנות יותר בנברסקה, אלבמה ומקומות אחרים.

"אנחנו לא הולכים לוותר", אמר לוק ווילסון, מפגין בשנות ה-60 לחייו שעשה את כל הדרך מאיידהו אל וושינגטון הבירה, שם עצרת המחאה הייתה קטנה בהרבה מזו שנערכה סמוך לאחרי הבחירות.

דל קוויק, משתתף קבוע בעצרות של טראמפ, אמר כי הוא מאמין "שנעשה אי-צדק גדול לעם האמריקני", בעודו מנופף בדגל המגן על הזכות לשאת כלי נשק. הוא אמר כי "אין סיכוי שביידן ניצח".

הפגנת תמיכה בנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בוושינגטון 12 בדצמבר 2020. רויטרס
"אנחנו צריכים לתקן את הבחירות". תומכי טראמפ בוושינגטון, אתמול/רויטרס

כל המדינות, בהן כאלו שבשליטת הרפובליקנים, כבר אישרו את התוצאות שהענקו לביידן 306 אלקטורים מול 232 של טראמפ, ומחר אותם נציגים ייפגשו כדי להצביע באופן רשמי עליהן. הנשיא הדמוקרטי הנבחר גם קיבל כשבעה מיליון קולות יותר מהנשיא הרפובליקני היוצא.

על אף המחסור בראיות והפסיקות החד-משמעיות של בתי המשפט, כולל של שופטים שמרנים שמונו על ידי טראמפ, חלק מתומכיו טוענים ל"התערבות זרה". אחרים מצביעים על תכנות הצבעה שלכאורה מחקו מיליוני קולות מהנשיא - אבל לא של המועמדים הרפובליקנים שהיו על אותו פתק וניצחו במרוצים לבתי הנבחרים.

סוזן באומן, בת 62 מווירגי'ניה, אמרה כי "זאת לא רפובליקת בננות. אנחנו צריכים לתקן את הבחירות". דרלין דנטון, בת 47 מטנסי, ענדה סיכת "טראמפ 2024" על חולצתה.

בין אלו שנאמו בפני הקהל היה מייקל פלין, לשעבר היועץ לביטחון לאומי של טראמפ שלאחרונה קיבל ממנו חנינה אחרי שהודה ששיקר ל-FBI במהלך חקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016.

טראמפ, המסרב להכיר בהפסד של ביידן בניגוד למסורת בת 200 שנה, שיבח את המפגינים בוושינגטון שהתאספו "לעצור את הגניבה". המסוק הנשיאותי שלו המריא מהבית הלבן וחלף על פני הקהל, בדרכו לניו יורק להשתתף במשחק הפוטבול השנתי בין הצבא לצי.

הפגנת תמיכה בנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בוושינגטון 12 בדצמבר 2020. רויטרס
חברי הקבוצה הקיצונית "הנערים הגאים" בוושינגטון/רויטרס

בין המפגינים, היו חברי הקבוצה הימנית קיצונית "הנערים הגאים", שחלקם לבשו אפודי מגן וזכו לעידוד מהקהל. במרחק של כמה בלוקים משם, תומכי תנועת Black Lives Matter ערכו עצרת משלהם, קטנה יותר וקראו "נאצים החוצה". שוטרים הפרידו בין הצדדים ובלפחות תקרית אחת נרשמו עימותים בין השוטרים למפגיני הנגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully