וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות טראמפ: הקונגרס אישר את תקציב ההגנה בסך 740 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 11.12.2020 / 22:16

יותר משני שלישים מחברי הסנאט הצביעו בעד התקציב, ובכך הושג הרוב הדרוש כדי לעקוף את הווטו האפשרי של הנשיא. טראמפ מחה נגד ההצעה בשל דרישתו להכניס סעיף הכולל סנקציות על פייסבוק וטוויטר, ולהסיר סעיף לפיו ישונו שמות בסיסים הקרויים על שם גנרלים במלחמת האזרחים

בווידאו: טראמפ בעצרת ראשונה אומר שהוא לא הפסיד/צילום: רויטרס

84 חברים בסנאט האמריקני, הנשלט על ידי הרפובליקנים, הצביעו היום (שישי) בעד תקציב ההגנה השנתי בסך 740 מיליארד דולרים לעומת 13 מתנגדים. בכך, אושר התקציב ברוב הגדול יותר משני שלישים מבין מאה המחוקקים, הדרוש כדי לעקוף את הווטו האפשרי של הנשיא דונלד טראמפ. זאת, לאחר שמוקדם יותר השבוע עבר תקציב ההגנה לשנת 2021 גם בבית הנבחרים, ברוב של 335 תומכים מול 78 מתנגדים.

תומכי ההצעה מקווים שהתמיכה הדו-מפלגתית תוביל את טראמפ לשקול מחדש את איומו להטיל וטו על התקציב השנתי, שמגדיר את מדיניות הצבא האמריקני במשך 59 שנים רצופות.

מוקדם יותר היום הודיע הבית הלבן כי עמדתו של טראמפ לא השתנתה. לרשות הנשיא הרפובליקני יעמדו עשרה ימים - למעט ימי ראשון - כדי להטיל וטו, לחתום על התקציב או לאפשר לו להירשם כחוק ללא חתימתו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חוזר לבית הלבן בוושינגטון לאחר שביקר בקמפ דיוויד. 29 בנובמבר 2020.. רויטרס
הפסד בסנאט חודש לפני עזיבת הבית הלבן. טראמפ/רויטרס

הנשיא איים להטיל וטו על התקציב בעקבות סעיף הדורש להחליף את שמותיהם של בסיסים צבאיים הקרויים על שם גנרלים מצבא הדרום בתקופת מלחמת האזרחים. בנוסף, טראמפ דורש כי לחוק יוכנס סעיף הכולל סנקציות על פייסבוק וטוויטר.

טראמפ אף מתנגד לכמה סעיפים בהצעת החוק, שעשויים להאט את תכניותיו להוציא כוחות צבאיים מאפגניסטן ומגרמניה, אך מהלכים אלה יהיו נתונים לבחינת הממשל הנכנס של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לאחר שטראמפ יעזוב את תפקידו ב-20 בינואר.

עקיפת וטו מוצלחת תהיה הראשונה בכהונתו בת ארבע השנים של טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully