וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: העליון דחה ערעור של טראמפ נגד תוצאות הבחירות בפנסילבניה

בפעם הראשונה בה אחת מתביעותיו של הנשיא מגיעה לבית המשפט העליון, השופטים קבעו פה אחד שלא להטיל ספק בהליך ספירת הקולות במדינה, למרות הרוב השמרני. במקביל, דווח כי ביידן החליט על מינויים נוספים לממשל החדש

בווידאו: טראמפ טוען שתוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב זוייפו/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בית המשפט העליון בארצות הברית דחה הלילה (רביעי) את הניסיון של הנשיא דונלד טראמפ להפוך את תוצאות הבחירות בפנסילבניה. ללא הערות נוספות, השופטים סירבו להטיל ספק בהליך ספירת הקולות במדינה, בפעם הראשונה בה תביעה נגד התוצאות מגיעה לפתחו של בית המשפט העליון. המושל הדמוקרטי של פנסילבניה, טום וולף, הכריז על ניצחונו של ביידן כבר ב-24 בנובמבר.

פנסילבניה הייתה אחת ממדינות המפתח בבחירות האחרונות, כשביידן הצליח להפוך את התוצאות מ-2016 ולנצח את יריבו הרפובליקני בה בפער של 80 אלף קולות. אולם, גם אם התביעה הייתה מתקבלת, היא לא הייתה משנה את תוצאות הבחירות הכלליות - לביידן יש 306 אלקטורים, וללא ה-20 של פנסילבניה עדיין היה משיג את 270 האלקטורים הדרושים לניצחון.

השופטים דחו את הערעור פה אחד, למרות רוב שמרני בבית המשפט של שישה מול שלושה, בהם שלושה מינויים של טראמפ. הנשיא הפעיל לחצים על הרוב הרפובליקני בסנאט כדי לאשר את מינויה של השופטת איימי קוני בארט לפני הבחירות, כך שהיא תוכל להשתתף בתיקים הקשורים לבחירות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, וושינגטון, 7 בדצמבר 2020. AP
המאמצים לא צולחים. טראמפ/AP

הרפובליקנים שהגישו את הערעור טענו שהחוק להצבעה נרחבת בדואר בפנסילבניה אינו חוקתי. זאת משום שהוא דרש תיקון בחוקה כדי שיאושרו תנאיו. מחוקק רפובליקני אחד במדינה הצביע נגד החוק בשנה שעברה.

בית המשפט העליון קבע שהתובעים חיכו זמן רב מדי כדי להגיש את הערעור, וציין את הדרישה המופרכת של הרפובליקנים להפוך בחירות שלמות אחרי שהוכרזו התוצאות. בתביעה ביקשו הרפובליקנים לא לחשב את 2.5 מיליון הקולות שנשלחו בדואר בהתאם לחוק, או לחלופין לבטל את התוצאות ולהעביר לבתי המחוקקים במדינה את הבחירה למי מהמועמדים להעניק את האלקטורים.

מינויים חדשים בממשל הבא

בתוך כך, דווח בכלי התקשורת בארצות הברית כי ביידן ממשיך בסבב המינויים לממשל החדש. לשר החקלאות הוא מתכנן למנות את טום וילסאק, מושל איווה לשעבר. זו לא תהיה הפעם הראשונה בתפקיד של וילסאק, שעמד בראש המשרד בשנים 2017-2009 תחת הנשיא לשעבר ברק אובמה.

לשרת השיכון והפיתוח העירוני ביידן צפוי למנות את מרסיה פאדג', שתהפוך לאישה השחורה הראשונה שעומדת בראש המשרד. פאדג' נבחרה בבחירות האחרונות לכהונה שביעית בבית הנבחרים מטעם מדינת אוהיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully