וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן צפוי למנות את הגנרל לשעבר לויד אוסטין לשר ההגנה

לפי דיווחים בארה"ב, הנשיא הנבחר סימן את מפקד הכוחות האמריקניים במזה"ת לשעבר. אם ימונה, הוא יעשה היסטוריה ויהיה לאדם השחור הראשון בתפקיד. מינויו יזדקק לאישור הקונגרס, שכן תקופת הצינון שלו מהשירות הצבאי לא הסתיימה

בווידאו: לויד אוסטין צפוי להתמנות לשר ההגנה בממשל ביידן/צילום: רויטרס

הנשיא הנבחר של ארצות הברית ג'ו ביידן ימנה את לויד אוסטין, ראש הפיקוד המרכזי של הצבא האמריקני, לשעבר, להיות שר ההגנה בממשלו - כך דווח היום (שלישי) בכלי התקשורת במדינה, שציטטו גורמים הבקיאים בנושא. אם מינויו יאושר, אוסטין יעשה היסטוריה בתור השחור הראשון בתפקיד ויעמוד בראש 1.2 מיליון המשרתים בכוחות המזויינים של ארצות הברית.

אוסטין, בן 67, פיקד בעבר גם על הכוחות האמריקניים בעיראק והוא דמות מוכרת ומוערכת בפנטגון. כמו כן, הוא השחור היחיד שעמד בראש הפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית, האחראי על הפעילות הצבאית האמריקני העיראק, אפגניסטן, תימן וסוריה. הוא פרש מתפקידו בשנת 2016 לאחר 41 שנים בצבא, וידוע בתור אחד השחורים הבודדים שפרצו את תקרת הזכוכית בצבא האמריקני, בו לבנים מילאו לרוב את התפקידים הבכירים.

ביידן לצידו של לויד אוסטין בבגדאד, עיראק 29 בנובמבר 2011. AP
דמות מוכרת ומוערכת בפנטגון. אוסטין וביידן בבגדאד, 2011/AP

בדומה לג'יימס מאטיס, שהיה שר ההגנה הראשון של נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ, אוסטין יצטרך לקבל אישור מהקונגרס לכהן בתפקיד, מכיוון שעזב את הצבא לפני ארבע שנים. בעוד שהחוק האמריקני מחייב תקופת צינון של שבע שנים בין תפקיד פעיל בצבא לבין המינוי לממשל. זמן קצר לפני הדיווח על מינויו המסתמן של אוסטין, צוות המעבר של ביידן הודיע כי יכריז עוד השבוע על מינויים נוספים לממשל הנכנס, ובהם גם על שר ההגנה והתובע הכללי.

לאחר הבחירות דווח כי ביידן שוקל למנות את מישל פלורנוי לשרת ההגנה, הראשונה אי-פעם, אך מועמדתו של אוסטין הגיעה בהמשך ללחץ במפלגה הדמוקרטית על הנשיא הנבחר לבחור במועמדים מגוונים לתפקידים בכירים בממשל. בעוד שנשים והיספנים קיבלו עמדות מפתח, הנשיא הנבחר טרם מינה לתפקיד בכיר אדם שחור. ביידן ואוסטין לא הגיבו על הדיווחים.

בין השניים היו יחסי עבודה צמודים כשביידן היה סגנו של ברק אובמה, אך הגנרל עומד בפני כמה מכשולים, כולל תפקידו בשנים האחרונות בחבר המנהלים של תאגיד הנשק ריית'ון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully