וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי לחץ רפובליקני: טראמפ חתם על חבילת תמריצי הקורונה

הנשיא היוצא לא נימק מה הוביל לשינוי דעתו, רגע לפני השבתה חלקית של הממשל, אך המשיך לתקוף את החבילה בגובה 900 מיליארד דולר. היא תאפשר תשלום דמי אבטלה והקפאת פינויי בתים למיליוני אמריקנים

בווידאו: הדמוקרטים מאיצים בטראמפ לחתום על חבילת הסיוע/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הלילה (שני) על חבילת הסיוע לקורונה לפני השבתה חלקית של הממשל ביום שני, ואחרי הקפאה זמנית של דמי האבטלה למיליוני אמריקנים. לא ברור מה גרם לנשיא לשנות את דעתו, אך זה קרה אחרי ביקורות חריפות עליו משורות מפלגתו הרפובליקנית.

החבילה, בגובה 900 מיליארד דולר, אושרה בשבוע שעבר על ידי הקונגרס לאחר חודשים של משא ומתן קשוח ופשרות שהושגו בין הצדדים, אך הנשיא היוצא רוצה להגדיל את המענקים החד-פעמיים - מ-600 דולר לאלו המשתכרים פחות מ-75 אלף דולר ל-2,000 דולר. עם זאת, חברי מפלגתו הרפובליקנים סירבו להגדיל את החבילה.

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן הזהיר מפני "השלכות הרסניות" אם טראמפ ימשיך לעכב את החתימה על אישור חבילת הסיוע. בנוסף לקצבאות האבטלה שהוקפאו, כך גם האיסור על פינוי דיירים מבתיהם, עד החתימה של טראמפ השוהה באחוזתו במאר-א-לאגו בפלורידה.

שיירה של הנשיא דונלד טראמפ ממועדון הגולף שלו בפאלם ביץ', פלורידה, 28 בדצמבר 2020. AP
ביקורת חריפה משורות מפלגתו. טראמפ בשיירה ממועדון הגולף שלו, אתמול/AP

הנשיא, שיעזוב את הבית הלבן ב-20 בינואר, אמר כי הוא חותם על החבילה "עם מסר חזק שמבהיר שעל הקונגרס להסיר חלקים בזבזניים. חבילת התמריצים היא חלק מהתקציב הפדרלי בסך 2.3 טריליון דולר והיא אמורה לסייע לכ-14 מיליון אמריקנים, שנפגעו קשה מהמגיפה.

הסנאטור הרפובליקני מיט רומני אמר כי הוא "הוקל לו" אחרי החתימה של טראמפ, אחרי שמוקדם יותר הזהיר הסנאטור הרפובליקני פט טומי כי הנשיא עשוי להיזכר בזכות "כאוס, אומללות והתנהגות לא יציבה" אם לא יאשר את חבילת התמריצים.

עוד בוואלה!

טראמפ העניק חנינה ל-26 אנשים, בהם אביו של קושנר ומקורבו פול מנפורט

לכתבה המלאה

בהצהרה תקיפה שפרסם באתר המעבר שלו ביום שבת, ביידן תיאר את סירובו של טראמפ "פרישה מאחריות".

"יום אחרי חג המולד, ומיליוני משפחות לא יודעות אם הן יוכלו לסיים את החודש בשל סירובו של הנשיא דונלד טראמפ לחתום על חבילת סיוע כלכלית שאושרה על ידי הקונגרס ברוב מוחץ ודו-מפלגתי", אמר הנשיא הדמוקרטי הנבחר, שייכנס לבית הלבן ב-20 בינואר.

ביידן שיבח את הקונגרס על הפשרות שהושגו לטובת חבילת התמריצים. "הנשיא טראמפ צריך להצטרף אליהם, ולהבטיח שמיליוני אמריקנים יוכלו לשים אוכל על השולחן ולהיות תחת קורת גג במהלך עונת החגים", הוסיף.

חבילת תמריצי הקורונה והתקציב עברו ברוב גדול בבית הנבחרים ובסנאט בשבוע שעבר, אך טראמפ הטיל וטו על התקציב ואמר כי חבילת הסיוע היא "חרפה". הוא אמר כי הסיוע השנתי למדינות זרות צריך לעבור במקום זאת לאזרחים האמריקנים, אולם החלטתו לפעול נגד המהלך שאושר בקונגרס הפתיעה את המחוקקים מאחר שהוא נותר מחוץ למשא ומתן בנושא מאז שהשיחות נתקעו ביולי.

שר האוצר סטיב מנוצ'ין הציע את סכום 600 הדולרים בתחילת החודשים, ורבים תוהים מדוע הוא המתין עד כה כדי להתנגד לזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully