וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ העניק חנינה ל-26 אנשים, בהם אביו של קושנר ומקורבו פול מנפורט

פחות מחודש לפני שיעזוב את הבית הלבן, נשיא ארה"ב החליט לחון את מנהל הקמפיין שלו לשעבר ומקורבו רוג'ר סטון, שהורשעו במסגרת פרשת המעורבות הרוסית בבחירות 2016. טראמפ נקט באופן דומה גם כלפי צ'ארלס קושנר, שריצה מאסר בתחילת שנות ה-2000

בווידאו: טראמפ הטיל וטו על תקציב הביטחון/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הכריז הלילה (חמישי) על 26 חנינות נשיאותיות שיעניק, בין היתר לכמה ממקורביו שהורשעו בעבירות פדרליות. טראמפ החליט לחון את פול מנפורט, לשעבר מנהל הקמפיין שלו, את רוג'ר סטון, מקורבו ויועצו הפוליטי, וכן את צ'ארלס קושנר, אביו של חתנו ויועצו הבכיר ג'ארד קושנר.

שמותיהם של מנפורט וסטון משכו תשומת לב רבה בשנים האחרונות. הם זכו לגינויים לאחר שהוגשו נגדם כתבי אישום על ידי התובע המיוחד רוברט מולר, שחקר את פרשת המעורבות הרוסית בבחירות 2016, ובהמשך הועמדו לדין והורשעו בבית המשפט בשורת עבירות.

עונשו של מנפורט, המרצה מאסר בביתו, נגזר משתי פרשות נפרדות שעלו בחקירתו של מולר. מנפורט הורשע באוגוסט 2018 בעבירות מס והונאת בנקים, ואז הודה בעבירה נפרדת של קשירת קשר חודש לאחר מכן. לאחר שנכלא, הוא שוחרר למאסר בביתו בשל נגיף הקורונה. בניגוד למנפורט, סטון לא הסכים לשתף פעולה עם החקירה, ושיקר לקונגרס כדי להגן על הנשיא. הוא שיבש את חקירתו ונגזר עליו מאסר, אולם מוקדם יותר השנה טראמפ ביטל את מאסרו.

פול מנפורט יוצא מאולם בית המשפט בניו יורק, 27 בינוי 2019. רויטרס
חנינה ממקורבו. מנפורט/רויטרס

צ'רלס קושנר הועמד לדין על ידי התובע הכללי לשעבר של ניו ג'רזי כריס כריסטי, בתחילת שנות האלפיים, לאחר שהורשע בהעלמת מס, תרומות בלתי-חוקיות ושיבוש הליכי משפט. בסופו של דבר הוא הודה באשמה ב-16 סעיפי התחמקות ממס וכן על ששיקר לוועדה פדרלית. בשנת 2004 החל אביו של ג'ארד קושנר לרצות עונש של שנתיים בכלא, והשתחרר ב-2006.

עוד בוואלה!

לפני תום הכהונה: טראמפ חנן 15 איש, בהם שני מורשעים בהתערבות הרוסית

לכתבה המלאה
רוג'ר סטון, מקורבו של טראמפ בהפגנת תמיכה בנשיא ארצות הברית, וושינגטון, 11 דצמבר 2020. רויטרס
לא שיתף פעולה. רוג'ר סטון בהפגנת תמיכה בטראמפ בוושינגטון, החודש/רויטרס

כמו כן, ברשימה נכללת מרגרט האנטר, אשתו של מחוקק לשעבר מטעם המפלגה הרפובליקנית בקליפורניה, דאנקן האנטר. זאת רק כיממה לאחר שקיבל חנינה בעצמו מטראמפ. מרגרט האנטר הודתה בשנה שעברה בקשירת קשר "ביודעין וברצון" להמיר כספי קמפיין לשימוש אישי.

צ'רלס קושנר צועד לבית המשפט המחוזי בארה"ב עם עורכי דינו בנימין ברפמן, ואלפרד סי דקוטיס, במרכז, בניוארק, ניו ג'רזי באוגוסט 2004. 24 בדצמבר 2020. AP, AP
מהבולטים ברשימה. צ'ארלס קושנר, אביו של חתנו של טראמפ/AP, AP

מעבר לשמות הבולטים שקיבלו חנינה נשיאותית, טראמפ נקט באותה דרך כלפי יותר מעשרים אנשים נוספים, בהם אזרחים שהודו באשמת עבירות סייבר שונות, אחזקת נשק והונאות. בנוסף, הוא גם המתיק את עונשם של שלושה אחרים.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, במשחק הפוטבול השנתי של חיל הים, 13 בדצמבר 2020. AP
גל חנינות למקורבים לפני סיום כהונתו. טראמפ/AP

גל החנינות הלילה מגיע לאחר שטראמפ השתמש אתמול בסמכויות החנינה הרחבות שלו לרשימה של 15 אזרחים אחרים. בין אלה אותם בחר טראמפ לחנון נמצאים חבר הקונגרס כריס קולינס, שהורשע בהונאת מסחר ושימוש לרעה בכספי בחירות\ ויועצו לשעבר ג'ורג' פפדופולוס ואלכס ואן דר זוואן, שמסרו עדות שקר במסגרת חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016. כמו כן, המתיק את עונשם של חמישה אזרחים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully