וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמצעי הלחימה החדשים של צה"ל: רחפנים מתאבדים וחימוש מתקדם לרמת המחלקה

18.2.2021 / 19:00

בצל המתח בין צה"ל למשרד האוצר, הרמטכ"ל יאשר את תכנית ההתייעלות. מערכות שייקלטו בקרוב, כמו טילים מסוגים שונים או מחשבי-על, צפויות לסייע לצבא לחסוך מאות מיליוני שקלים. עם זאת, שינויים אסטרטגיים בסוגיית איראן יובילו לחשיבה מחדש

בווידאו: הרמטכ"ל אומר שאסור שחופש הביטוי יאפשר את חופש הביזוי/צילום: דו"צ

המטה הכללי של צה"ל סיים היום (חמישי) סדנה לסיכום שנת העבודה 2020 והיערכות לאתגרי שנת 2021. האלופים הציגו את הערכת המצב בתחומם, והגדירו את ההישגים והפערים שיידרשו להשלים בשנה הנוכחית. הרמטכ"ל אביב כוכבי סיכם כי היקף העשייה מרשים לאור התכנית הרב-שנתית תנופה, למרות בעיות התקציב, ארבע מערכות הבחירות ומשבר הקורונה, שהאט את הקצב בחלק מהפרויקטים.

לאחר מכן, 11 תא"לים מובילים בצה"ל הציגו רעיונות לבחינה ואישור הרמטכ"ל, כמו תהליכי שינוי, דרכי התייעלות ושבירת מוסכמות באוויר, בים, ביבשה, בדיגיטל, במודיעין ועוד. תהליך זה החל בפנייה של חטיבת התכנון בפיקודו של תא"ל עודד בסיוק לכלל צה"ל, בבקשה להציע הצעות לייעול ושיפור תהליכים בצבא. במסגרת זו, התקבלו 1,200 רעיונות שסוננו על ידי בינה מלאכותית וצוות מומחים, שלבסוף בחר 389 רעיונות ברי מימוש במגוון מרחבי פעולה.

במטכ"ל דנו בסוגיה האיראנית והיא נמצאת עדיין בדיאלוג בין המטכ"ל לדרג המדיני. נכון לעכשיו יש לכך התייחסות בתכנית הרב שנתית, והועברו לנושא הזה תקציבים. אך שינויים אסטרטגיים, כמו חתימה על הסכם או החרפת המשבר בין ארצות הברית לאיראן יידרשו שינויים.

התרגיל הצבאי חץ קטלני, 29 באוקטובר 2020. דובר צה"ל
הגדלת הקטלניות. חייל מפעיל רחפן במהלך תרגיל צבאי, בשנה שעברה/דובר צה"ל

הרמטכ"ל אמור לאשר חלק מתהליכי ההתייעלות בשבוע הקרוב, ביניהם: חיסכון בתחום התחבורה בעלות של כמאה מיליון שקלים, שינויים בעולם הדיגיטל באגף התקשוב באופן שיחסוך כוח אדם ותקציב משמעותי, ומנגד שיפור השירותים לכלל החיילים, בחינה מחודשת של תפקידי קבע ושיבוץ של חיילי סדיר איכותיים.

בנוסף לכך, נשקל ניהול כוח אדם ריכוזי במערך המילואים, באופן שיחסוך עלויות וישפר את הביצועים בצבא. כמו כן, עלו רעיונות לצמצום כוחות באוויר ובים.

עודד בסיוק. דובר צה"ל
מעל הכול מרחפת שאלת התקציב לשנת 2021. תא"ל עודד בסיוק/דובר צה"ל

בשלב השלישי של הסדנה, עסק המטכ"ל בתהליכי השינוי שמחייבים את הזרועות, האגפים והפיקודים המרחביים, לנוכח הקישורים הרב-זרועיים שמוטמעים בימים אלו בצבא. זאת על רקע קליטת מחשבי על בשנת 2021, היקף הצטיידות נרחב של מערכות נגד רחפנים, הטמעת טכנולוגיות מתקדמות שיהפכו את החטיבות המרחביות לחכמות, תהליכי הטמעה דיגיטליים בגבולות, חימוש מתקדם ליבשה כמו רחפנים מתאבדים ואמצעי לחימה קטלניים לרמת מחלקת החי"ר.

מעל תהליכים אלו מרחפת שאלת התקציב לשנת 2021. בצה"ל מקווים שיאושר להם תקציב נומינלי בדומה ל-2019 ול-2020, אך במשרד האוצר מתנגדים לכך. גורמים באוצר מצפים שנוכח המשבר הכלכלי במדינה יבוצע קיצוץ רוחבי בכלל משרדי הממשלה, ביניהם גם בתקציב הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully