וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתות לאיראן: החל פיתוח מערכת "חץ 4" ליירוט טילים בליסטיים

18.2.2021 / 15:00

משרד הביטחון הצהיר רשמית על פיתוח של הדור הבא של החץ בשיתוף ארה"ב. המערכת תוכל להתמודד עם איומים עתידיים הכוללים טילים ארוכי-טווח שמייצרת הרפובליקה האסלאמית. גנץ: "קפיצת מדרגה טכנולוגית ומבצעית בשדה הקרב העתידי"

בווידאו: ישראל וארה"ב החלו בפיתוח חץ 4/צילום: משרד הביטחון

משרד הביטחון הודיע היום (חמישי) על תחילת פיתוח הדור החדש של מערכת החץ, שנועדה בין היתר להתמודדות עם טילים בליסטיים מאיראן. הצעד מהווה איתות לאיראנים, והצהרה גלויה ראשונה כי התעשייה האווירית מפתחת מערכת נשק נגד איומים אוויריים עתידיים שטרם הגיעו למזרח התיכון.

תהליך הפיתוח החל עוד בימי מנכ"ל משרד הביטחון הקודם, אלוף (במיל') אודי אדם, מצביע על התחדשות בחיל האוויר וכניסה של טכנולוגיות פורצות דרך. בדומה לקודמותיה, מערכת "חץ 4" תורכב ממערך גילוי מכ"מ ומערך שיגור ומיירטים בייצור ופיתוח התעשייה האווירית, ומערכות שליטה ובקרה וניהול ירי של חברת "אלביט מערכות". במקביל, בישראל מתקיימים בימים אלו דיונים על איום הטילים ההיפר-סוניים.

מנהלת "חומה" במפא"ת וה-MDA האמריקני החלו בפיתוח הדור הבא של מיירטי ה"החץ" – מערכת הנשק "חץ 4". משרד הביטחון והתעשייה האווירית, אתר רשמי
"לחסום את שמי ישראל מול איומים בליסטיים". הדמיה של מערכת חץ החדשה/אתר רשמי, משרד הביטחון והתעשייה האווירית
מנהלת "חומה" במפא"ת וה-MDA האמריקני החלו בפיתוח הדור הבא של מיירטי ה"החץ" – מערכת הנשק "חץ 4". משרד הביטחון והתעשייה האווירית, אתר רשמי
התנעה רשמית. הדמיה של מערכת החץ החדשה/אתר רשמי, משרד הביטחון והתעשייה האווירית

שר הביטחון בני גנץ אמר כי "לצד פיתוח היכולות ההתקפיות החיוניות, מערכת הביטחון פועלת כל העת לחסום את שמי ישראל מול איומים בליסטיים בבנייה מתמדת של מערך רב שכבתי. פיתוח 'חץ 4', יחד עם שותפינו האמריקנים, יביא לקפיצת מדרגה טכנולוגית ומבצעית בשדה הקרב העתידי, אל מול איומים שמתפתחים כל העת במרחב המזרח תיכוני ומעבר לו".

ראש הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, אדמירל ג'ון היל, בירך גם הוא על תחילת הפיתוח. "חץ 4 היא תוכנית משותפת ל-MDA ולמנהלת חומה ומבטאת את מחויבותה של ארצות הברית לסייע למדינת ישראל בחיזוק מערך ההגנה הלאומי נגד איום הטילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully