וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: נטיל עונש מאסר על מי שיזייף את תעודת המתחסן

18.2.2021 / 12:37

שר הבריאות אמר כי לא יוטלו סנקציות נוספות על מי שמסרב להתחסן, אך הזהיר כי יושת מאסר על מזייפי תעודת מתחסן ומחלים: "מי שעושה זאת יוכל לסיים את האירוע בכלא, דיברנו עם היועמ"ש ואנחנו על זה". לדבריו, עובדים במקומות מקבלי קהל יצטרכו להתחסן או להיבדק כל יומיים

בווידאו: אדלשטיין מבהיר שעובדים במקומות עם קהל יצטרכו להתחסן או להיבדק כל יומיים/צילום: לע"מ

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום (חמישי) כי בחנויות מסוימות שמקבלות קהל, העובדים יחויבו להתחסן או לעבור בדיקה כל 48 שעות. את הדברים אמר אדלשטיין במסיבת עיתונאים שעסקה בנושא "הדרכון הירוק".

"אנחנו מציגים בשורה ענקים למתחסנים, כך יראה השלב הראשון בחזרה לחיים הכמעט נורמליים", הבטיח אדלשטיין. "יש עוד פרטים שהממשלה צריכה לאשר היום או מחר. החל מיום ראשון מתחסנים יוכלו ללכת לחדרי כושר, הופעות ובתי כנסת שירשמו בתו הירוק".

שר הבריאות אמר כי למרות זאת, לא יוטלו סנקציות כלפי מי שאינו מתחסן. "לצערי יש אנשים שמנסים למנוע מאזרחי ישראל להתחסן ולזרוע בהם ספק", אמר. "מי שלא רוצה - זכותה. לא יהיו גם סנקציות אישיות כלפי מי ששלא מתחסן. זו זכות גדולה להתחסן, שלא נמצאת במדינת אחרות. חובתנו לדאוג לבריאות של כלל הציבור במדינת ישראל". עם זאת, הוא התריע מעונש חמור למי שיזייף תעודות מתחסן. "אדם שיזייף תו ירוק יוכל לסיים את האירוע בכלא. דיברתי עם היועמ"ש ואנחנו על זה", הדגיש.

שר הבריאות יולי אדלשטיין בביקור בקופת חולים מאוחדת, בית שמש, 18 בינואר 2021. אלי דסה, פול צלמים
"שלב הראשון בחזרה לחיים הכמעט נורמליים". אדלשטיין/פול צלמים, אלי דסה

אדלשטיין קרא למחוסנים להמשיך להקפיד על ההנחיות. "אני רואה הרבה מחוסנים אחרי המנה השנייה שחושבים שלא צריך מסיכה - אנא הקפידו על ההוראות. מיום ראשון נפתח הופעות ובתי כנסת, אני רוצה לראות את כל המשתתפים עם מסיכה ולהקפיד על ההוראות", אמר.

"בשבועיים הקרובים נהיה בהרצה ויהיו בעיות טכניות. אני מבקש לא לעשות פילים מזבובים", המשיך אדלשטיין. "אני פונה גם לאנשים שאין לו צורך דחוף באפליקציה של התו הירוק - אני מבקש להמתין. יכול להיות שבתקופה הקרובה נאשר להיות רק עם תעודת מתחסן או מחלים".

אדלשטיין הוסיף גם כי הפעימה הבאה תלויה בקצב החיסונים. "האחריות שלנו היא משותפת, אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם. כדי להגיע לאירועים ושמחות, כדאי להיות חברה מחוסנת. אם נשמור על הכללים אנחנו נוכל להגיע לסדר פסח עם המשפחה המורחבת", אמר, "כיתה שכולם [בה] יהיו מחוסנים - בפסח יוכלו לצאת לאירועים או לצאת לטיול. גם לגבי אירועים - כדאי עכשיו ללכת להתחסן כדי שיאושר אירועים גדולים". הוא הסביר כי משרד הבריאות לא מוכן לפעימה נוספת לפני 7 במרץ.

לשאלת וואלה! NEWS אמר אדלשטיין כי לפי תכנית המשרד, המסעדות ייכנסו לפעילות בעתיד ללא שימוש בדרכון הירוק, אלא בתנאי הזהירות של התו הסגול. "נבקש שתהיה כמות קטנה של לקוחות", הסביר.

מקומות שייפתחו לפי התו הירוק

  • חדרי כושר וסטודיו
  • אירועי תרבות וספורט
  • תערוכות
  • בתי תפילה ברישום מראש
  • בריכות שחייה
  • בתי מלון - ללא חדרי אוכל, עם כניסה מתחת לגיל 16 בהצגת בדיקה שלילית

מקומות שייפתחו לפי התו הסגול

  • חנויות רחוב
  • קניונים
  • מרכזי מסחר פתוחים ושווקים
  • מוזיאונים וספריות
  • בתי תפילה - עשרה אנשים בפנים ו-20 בחוץ

"התו יהיה מאובטח"

רונה קייזר, מנהלת מערכות מידע ומחשוב במשרד הבריאות, הסבירה על הדרכים שבהם ניתן יהיה להנפיק את התעודה, החל מתחילת השבוע. "ישנם שלושה ערוצים: 1. אפליקציית רמזור, 2. בהדפסה מאתר משרד הבריאות. 3. מוקד לסיוע טלפוני, שיהיה אפשר לקבל אותו בעתיד דרך הדואר", הבהירה, והדגישה כי נעשו אמצעים שנועדו למנוע את זיוף התו, כגון "תזוזה מתמדת של תנועות בתו, כך שאי אפשר לעשות צילום מסך". לדבריה, "בניגוד לתו המתחסן או המחלים, לתו הירוק יש חתימה דיגיטלית כך שהוא יהיה מאובטח".

קייזר הבהירה כי בעל עסק יוכל לזהות קונים מחוסנים על ידי אפליקציה ותעודות זהות, או באמצעות סריקת ברקוד.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה כי פתיחה מלאה של שדה התעופה תתעכ עד שיימצא פיתרון שיאפשר מעקב אחרי השבים לארץ. "אנחנו עובדים על פתרון טכני שנוכל לעקוב אחרי החוזרים, בלי זה לא נוכל לפתוח באופן מלא, ואני יודעת כמה מחכים לכך. אנחנו עוקבים אחרי ה-2,000 החוזרים בדיוק כמו שעקבנו אחרי ה-600. כל מי שחוזר חייב או בידוד בבית או בידוד במלונית, או שהם מחוסנים שיצאו ממדינת ישראל", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully