וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיכון מחושב": במשרד הבריאות מקווים שהחזרת הלימודים תאיץ את החיסונים

18.2.2021 / 10:09

לקראת פתיחת מערכת החינוך בשבוע הבא, במשרד הבריאות יכריעו היום בעניין הפילוח המחודש של תכנית הרמזור, שתחזיר אלפי תלמידים למרות שהתחלואה בעירם גבוהה מאוד. במשרד חוששים, אך רואים במתווה הפתיחה גורם שיוכל לעודד התחסנות

בווידאו: נציג משרד הבריאות מאשר בכנסת שמאות חיסונים נזרקים מדי יום/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: עמית שמחה

משרד הבריאות צפוי להכריע היום (חמישי) בעניין הפילוח המחודש של תכנית הרמזור, בעקבותיו יחזרו ללימודים ביום ראשון אלפי תלמידים, למרות שצבע הרמזור בעירם כתום והתחלואה גבוהה מאוד. במשרד הבריאות חוששים מפתיחת הלימודים ביישובים אלה, אך רואים במתווה הפתיחה גורם שיוכל לתמרץ את הרשויות המקומיות לעודד התחסנות בקרב התושבים.

לפי המתווה, הפילוח המחודש של הרמזור שצפוי להתפרסם ירחיב למעשה את מספר הרשויות המקומיות בהן כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב בהן ישובו ללימודים כבר בראשון הקרוב. הוא יכלול רשימה סופית של ערים בהן יש 70% מתחסנים מעל גיל 50 - ושציון הרמזור שלהן מתחת ל-7.

במערכת החינוך קיימת בעייתיות גדולה מאחר ועדיין לא ניתן לחסן ילדים מתחת לגיל 16, בעוד ששכבת הגיל שיש בה את כמות ההדבקה הגבוהה ביותר היא בגילאי 19-10 עם כמעט 20%. מנגד, מבין גילאי 19-16, הזכאים להתחסן, התחסנו רק 35%. כך שהסיכון להידבקות גדול, במיוחד בערים עם תחלואה גבוהה.

חזרה ללימודים לאחר הסגר השלישי, בי"ס "היובל" בתל אביב, 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
רק 45% מהמורים התחסנו במנה השנייה. תלמידים חוזרים לבית ספר/ראובן קסטרו

יחד עם זאת צוותי ההוראה אינם ממהרים להתחסן. על פי נתוני משרד הבריאות, במערכת החינוך ישנם 348,551 עובדים, מתוכם התחסנו במנה ראשונה רק 60.7% - ובמנה שנייה רק 45%.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, נאבק במורים המסרבים להתחסן ושואף שפרטיהם יעברו למשרד החינוך, בכך תיאסר עליהם למידה פרונטלית בכיתות והם יוכלו ללמד רק בזום. אדלשטיין מקווה שכך יוכלו לצמצם את המהססים ולאפשר את פתיחת מערכת החינוך באופן הזהיר ביותר.

ב"מגן ישראל" בהובלתו של פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, מודים כי הם היו מעדיפים שבערים האדומות והכתומות כלל לא יהיו לימודים, גם לא על פי מדדי חיסון. אולם, הם מבינים שכך יוכלו לתמרץ את הרשויות המקומיות לעודד התחסנות בערים וביישובים.

עוד בוואלה!

משרד הבריאות שינה את ציון הרמזור, ואלפי תלמידים נוספים ישובו ללימודים

לכתבה המלאה

מתווה החזרה ללימודים

  • יישובים ירוקים, צהובים וכתומים בהירים:
  • כיתות ה'-ו': למידה בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים, לפחות 3 ימים בשבוע
  • כיתות י"א-י"ב: למידה בקבוצות של עד 20 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע
  • תלמידים: יוכלו לעבור בין שתי קבוצות לכל היותר
  • מורים: יוכלו לעבור בין ארבע קבוצות
  • יישובים כתומים ואדומים:
  • כיתות ה'-ו': למידה מרחוק
  • כיתות י"א-י"ב: למידה מרחוק, הגעה לצורך בחינות בגרות ומתכונת בלבד
  • פעילות בשטח פתוח:
  • מותרת בכל היישובים עד 20 משתתפים
מתחם חיסונים לקורונה של קופת חולים כללית בראש העין, 16 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
מתחם חיסונים של כללית/ראובן קסטרו

בנוסף, למרות השיפור במצב התחלואה בישראל מהימים האחרונים, מרבית הערים עדיין אדומות או כתומות, לכן צריך לתת להן מענה הולם. במשרד הבריאות מעריכים כי הפתיחה מהווה סיכון מחושב, ולפי התנאים הקיימים הם מקווים שהעלייה בתחלואה לא תהיה חדה מדי ותהרוס את מבצע החיסונים.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, הסביר לוואלה! NEWS כי בשלב הזה לא היה ניתן להמשיך את סגירתה של מערכת החינוך: "לא הייתי רוצה שנצא עם כאלה נתוני תחלואה והייתי מעדיף לחכות עוד, אבל לקחנו סיכון כי הבנו שמדינת ישראל חייבת להתקדם - לא היינו לוקחים סיכונים מיותרים, זה סיכון מחושב. אני מאמין שהחיסונים יעזרו לנו לצאת הפעם באופן טוב יותר, אבל אני מפחד מאוד מאחוזי ההתחסנות הלא גבוהים של צוותי ההוראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully