וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכחול לבן דורשים מנתניהו: בטל מינוי ראש המל"ל לשליח בנושא איראן

על פי פרסום ב"מעריב השבוע", בסביבת השרים גנץ ואשכנזי מחו על מינוי בן-שבת שנחשף בוואלה! NEWS, טוענים כי אין לו רקע בסוגייה האיראנית, ודורשים כי לכל הפחות יצורף לצידו נציג מטעמם למגעים עם המעצמות: "לא ניתן לנתניהו להפוך את הנושא הקריטי הזה לנחלתו הפרטית"

גנץ: לא אאפשר לעקוף את מערכת הביטחון במגעים על איראן/צילום: אלעד מלכה

בכחול לבן דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את מינוי יו"ר המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת לתפקיד האחראי לנושא המגעים עם המעצמות ביחס להסכם הגרעין עם איראן, או לצרף לו נציג נוסף הבקיא יותר בנושא - כך פורסם הבוקר (חמישי) בעיתון מעריב השבוע.

על פי הפרסום של העיתונאי בן כספית, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי מתחו בשיחות סגורות ביקורת על המינוי, שעליו התמודד גם ראש המוסד יוסי כהן, ושנחשף בוואלה! NEWS. זאת, לקראת דיון מיוחד בנושא שיתקיים היום בהשתתפות נתניהו ובכירים במערכת הביטחון.

בסביבתם של השרים מחו על מינויו של בן שבת לתפקיד, טענו כי המשימה אינה בתחומי סמכויותי המל"ל - וממילא, בהתחשב בתקנות הממשלה הפריטטית, בכחול לבן דורשים להיות מעורבים במינוי הרשמי.

"לבן שבת אין רקע בסוגייה האיראנית, הוא לא מבין אנגלית ולא מחובר לבכירי ממשל ביידן", צוטטו גורמים השניים, "כל עוד אנחנו כאן אין לנו כוונה להניח לנתניהו להפוך גם את הנושא הזה לנחלתו הפרטית".

יו"ר כחול לבן בני גנץ וגבי אשכנזי ישיבת ממשלה 31 במאי 2020. רויטרס
דורשים מינוי נציג מטעמם למגעים. גנץ ואשכנזי/רויטרס

החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת לאחראי מטעמו על סוגיית המגעים עם המעצמות בנושא הסכם הגרעין עם איראן וכשליח לנושא פורסמה ביום שישי, מפי גורמים ישראלים בכירים. גורמים בסביבת נתניהו אמרו כי ראש המל"ל הוא בשלב הזה איש הקשר לנושא האיראני מול הממשל האמריקני.

נתניהו החליט למנות את בן שבת לאחראי על הנושא חרף לחצים של ראש המוסד, יוסי כהן, שרצה לקבל את התפקיד. כהן טען בשיחות סגורות כי הוא יוכל לשכנע את האמריקנים שלא לחזור להסכם הגרעין ואף ניהל קמפיין תקשורתי אגרסיבי בנסיון למצב את עצמו כאחראי לנושא האיראני. עם זאת, נתניהו החליט לבסוף לתת את התפקיד לבן שבת.

מאיר בן שבת. -, פלאש 90
"אין לו רקע בסוגייה האיראנית". בן שבת/פלאש 90, -

לפני כחודש אמר שר הביטחון בני גנץ כי לא יאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לעקוף את מערכת הביטחון במגעים עם ממשל ביידן. "אני מכיר היטב את בכירי הממשל הנכנס, חלק גדול מהם עבדו מולי כשהייתי נספח צה"ל בוושינגטון וכשהייתי רמטכ"ל", סיפר גנץ. "ממשל ביידן הוא ממשל ידידותי לישראל, ואני משוכנע שגם בנושאים חשובים כמו איראן - אני יודע שאמצא אוזן קשבת".

"אני מתכוון לדאוג שאיש לא יחשוב להפריע לנו לשמור על ביטחון ישראל עם תרגילים ומעקפים שמסכנים אותנו, ולפעול כדי להחליף את אלו שלא ניתן להאמין להם במנהיגות ישרה שאפשר לסמוך עליה שתשקם את המדינה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully