וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדחוף או להמתין: המועצה לביטחון לאומי בארה"ב תדון בהסכם הגרעין עם איראן

5.2.2021 / 18:00

בכירים בממשל האמריקני יתכנסו היום בבית הלבן לישיבה על איראן, אחרי שדרג נמוך יותר התכנס שלשום. על הפרק: הבחירה אם לנסות לחזור להסכם לפני הבחירות לנשיאות הרפובליקה האסלאמית ביוני או לחכות עד שיחלפו. בלינקן ידון בנושא הגרעין עם מקביליו בצרפת, גרמניה ובריטניה

בווידאו: איראן ביצעה ניסוי בירי טיל מצוללת/מתוך טוויטר

ישיבת של המועצה לביטחון לאומי בארצות הברית בהשתתפות בכירים בממשל תתכנס הערב (שישי) בבית הלבן לדון בשורה של נושאים שקשורים במזרח התיכון, כולל הסכם הגרעין עם איראן. בין היתר, ישתתפו בישיבה היועץ לביטחון לאומי, שר החוץ, שר ההגנה, וראש ה-CIA. הנשיא ג'ו ביידן לא צפוי להגיע.

גורמים אמריקנים המעורים בנושא אמרו כי ביום רביעי התקיימה ישיבה שעסקה גם היא באיראן, בהשתתפות סגנים מכל סוכנויות הממשל הרלוונטיות. מי שניהל את הישיבה היה סגן היועץ לביטחון לאומי ג'ון פיינר. הישיבה הזו התניעה את גיבוש המדיניות של הממשל החדש בנושא איראן.

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן במהלך תדרוך עיתונאים בוושינגטון 27 בינואר 2021. רויטרס
ישתתף בישיבה. שר החוץ בלינקן/רויטרס

העובדה ששתי הישיבות הללו מתקיימות שבועיים לאחר כניסת הנשיא החדש לתפקידו מראות עד כמה הנושא של הסכם הגרעין עם איראן נמצא במקום גבוה בסדר העדיפויות של מדיניות החוץ של הממשל החדש. לדברי גורמים שמעורים בנושא, אחד הנושאים המרכזיים לדיון הוא אם לדחוף לחזרה להסכם הגרעין לפני הבחירות לנשיאות איראן ביוני או להמתין עד אחרי הבחירות.

"הישיבה היום היא חלק מדיוני בחינת מחדש של המדיניות ולא צפויות להתקבל בה החלטות", עדכנה דוברת הבית הלבן סאקי בטוויטר. "אנחנו נתייעץ עם הקונגרס ועם השותפות שלנו בעולם לפני שנקבל החלטות (בנושא האיראני - ב"ר)".

שר החוץ האמריקני טוני בלינקן צפוי לקיים היום שיחת וידאו קונפרנס עם שרי החוץ של צרפת, גרמניה ובריטניה כדי לדון בנושא הגרעין האיראני. היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר אתמול כי ממשל ביידן רוצה להגיע לעמדה מאוחדת בנושא האיראני עם בנות בריתו באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully