וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחודש לאחר ההשבעה: נתניהו וביידן שוחחו לראשונה

17.2.2021 / 22:29

השיחה ארכה כשעה ולפי לשכת ראש הממשלה היא הייתה "ידידותית וחמה". הם דנו בהמשך קידום הסכמי השלום, סוגיית הגרעין באיראן ובנושאים נוספים שעל סדר היום האזורי

בווידאו: דוברת הבית הלבן אומרת שביידן מצפה לשוחח עם נתניהו בקרוב/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הערב (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפעם הראשונה מאז הושבע לתפקיד לפני כחודש. השיחה בין השניים ארכה כשעה, ולפי לשכת ראש הממשלה היא הייתה "חמה וידידותית".

בהודעה שמסרה לשכת ראש הממשלה נכתב כי "שני המנהיגים ציינו את הקשר האישי רב השנים ביניהם ואמרו שיפעלו יחד להמשך חיזוק הברית האיתנה בין ישראל לארצות הברית".

השניים דנו בהמשך קידום הסכמי השלום, באיום האיראני ובאתגרי האזור וסיכמו על המשך הידברות. "הנשיא בירך את ראש המשלה על מנהיגותו במאבק בקורונה והשניים החליפו דעות על דרכי ההתמודדות עם המגפה", נמסר.

לאחר השיחה הנשיא ביידן צייץ: "שוחחתי היום עם ראש ממשלת ישראל ואישרתי את מחויבותה האיתנה של ארצות הברית לביטחון בת בריתנו ישראל. הצוותים שלנו נמצאים בקשר מתמיד כדי לחזק את שיתוף הפעולה האסטרטגי של ארצות הברית וישראל בכל נושאי הביטחון האזוריים, כולל איראן".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך השיחה עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בעת שיחתו עם ביידן. הערב/לשכת העיתונות הממשלתית

עד השיחה הערב, רבים תהו אם הזמן הרב שעבר מרגע ההשבעה ללא שיחה בין השניים מצביע על מתיחות בין המנהיגים, שלהם יחסים ארוכים עוד מהתקופה שבה ביידן כיהן כסגנו של ברק אובמה ומימיו כסנאטור.

שיחתם מגיעה לאחר שרק אתמול אמרה דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי כי השיחה הראשונה של הנשיא עם מנהיג במזרח התיכון תהיה עם ראש הממשלה. סאקי חזרה על ההודעה שמסרה בחמישי, לפיה ביידן ישוחח עם נתניהו בזמן הקרוב.

לאחרונה, במהלך תדרוך של סאקי בבית הלבן, היא התחמקה מלספק תשובה ברורה בתשובה לשאלה אם ישראל וערב הסעודית הן "בעלות ברית חשובות". עם זאת, בהמשך התדרוך ציינה הדוברת כי לוושינגטון לירושלים יש "מערכת יחסים ארוכה וחשובה".

כשנשאלה אם הנשיא לא משוחח עם נתניהו במכוון, סאקי השיבה כי "הוא מכיר את נתניהו זמן רב. יש לנו מערכת יחסים ארוכה וחשובה עם ישראל, והנשיא מכיר אותו ועבד איתו על מגוון נושאים שיש כלפיהם מחויבות הדדית". את העובדה שהשניים לא שוחחו מאז כניסתו של ביידן לתפקיד היא נימקה בכך ש"אנחנו בתפקיד רק שלושה שבועות וחצי. הוא עדיין לא שוחח עם כל המנהיגים".

עוד בוואלה!

בלי ביידן: היוזמה האירופית-ערבית להפשרת הקיפאון בין ישראל לפלסטינים

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן במילווקי, ויסקונסין
16 בפברואר 2021. רויטרס
יחסים ארוכים עם נתניהו. ביידן/רויטרס

מלבד נתניהו, ביידן שוחח עד היום עם מנהיגי המעצמות ובעלות בריתה של ארצות הברית באירופה ובאסיה, וכן עם נשיאי רוסיה וסין, יריבותיה הבולטות של אמריקה. נקודה נוספת שהוזכרה בנוגע ליחסו של ביידן לישראל הייתה כשנמנע מלציין אותה במהלך נאומו בשבוע שעבר שעסק במדיניות החוץ של וושינגטון וביחסיה עם בעלות בריתה.

סאקי הוסיפה כי הנשיא הנכנס מתכנן לעצב מחדש את היחסים עם ערב הסעודית. מעתה, השיחות ייערכו מול המלך סלמאן, ולא מול יורש העצר מוחמד בן סלמאן. זה יהיה שינוי חד ממדיניותו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שיועצו הבכיר וחתנו ג'ארד קושנר היה מקורב ליורש העצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully