וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך דרש פרטי מתחסנים, משרד הבריאות נתן אור ירוק

במשרד פנו למשרד הבריאות בבקשה להעברת המידע כדי לאפשר את פתיחת החינוך בערים אדומות, אך האחרונים טרם עשו זאת. במשרד הבריאות נתנו אישור עקרוני ודנים באילו פרטים יועברו - שמות ותעודות זהות או שיעור מחוסנים. משרד המשפטים: אין מניעה להעברת מידע ללא פרטים מזהים

בווידאו: הורים וילדים מפגינים על הפתיחה החלקית של מערכת החינוך/צילום: רוני כנפו

משרד החינוך דרש להעביר לידיו את פרטיהם של תלמידים ועובדי ההוראה שחוסנו נגד קורונה. במשרד הבריאות אישרו עקרונית, אך טרם העבירו את הרשימות.

דרישת המשרד עלתה בניסיון לפתוח כמה שיותר מוסדות חינוך גם ביישובים אדומים בהם שיעור המחוסנים בקרב עובדי ההוראה קרוב ל-100%, וכן להאיץ את קצב ההתחסנות בקרב צוותי החינוך. כעת, בין המשרדים מתנהלים דיונים הנוגעים לאילו פרטים יועברו - רשימה שמית עם תעודות זהות, או שיעור המחוסנים בכל עיר ללא פרטים מזהים.

חזרה ללימודים לאחר הסגר השלישי, בי"ס "היובל" בתל אביב, 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
במשרד הבריאות נתנו אישור עקרוני. חוזרים ללימודים בתל אביב/ראובן קסטרו

שני המשרדים פנו אל משרד המשפטים, ויחד סיכמו כי ניתן להעביר מידע על אודות תלמידים ומורים מחוסנים רק לשם טיפול במקרים בהם התגלה חולה מאומת במוסד חינוכי. ההצדקה להעברת המידע היא לעדכן את אנשי החינוך והתלמידים שנחשפו לחולה קורונה היא האם מותר להם לשהות במוסד החינוכי עד להשלמת החקירה האפידמיולוגית.

במשרד המשפטים סבורים שככלל אין מניעה משפטית להעביר מידע כזה ככל שהוא מותמם - כלומר שאינו מכיל פרטים מזהים וכן שאין אפשרות להסיק ממנו מידע מזוהה, לדוגמה בדרך של הצלבה עם מידע אחר.

לדברי גורמים משפטיים, סוכם כי המידע ישמר במטה משרד החינוך בלבד בדרך שתצמצם את הפגיעה בפרטיות כתוצאה מהעברתו, ותבטיח שמירה על סודיותו ושימוש בו רק לתכלית שלשמה הועבר.

עובדי הוראה מתחסנים מרסל איטח מלמדת מתמטיקה בחטיבה (בי"ס אורט שלומי) , 12 בינואר 2021. דוברות משרד החינוך,
המטרה: להאיץ את קצב המתחסנים. מורה מתחסנת נגד קורונה/דוברות משרד החינוך

לאור החזרה למוסדות החינוך, בחלק מהרשויות המקומיות הכריזו כי עובד הוראה שלא יחוסן לא יוכל להגיע ללמד. כך למשל, ראש המועצה המקומית חצור הגלילית שמעון סויסה הודיע בשבוע שעבר כי "מורים שלא יתחסנו שלא מסיבות בריאותיות - לא יכנסו לבית הספר בחצור הגלילית". לדבריו, "אנחנו לא נסכן את המורים והתלמידים שלנו. החזרה ללימודים תיעשה רק באופן בטוח, מהודק ומפוקח באמצעות חיסונים ובדיקות".

בארגוני המורים זעמו על התופעה, ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד פנתה למנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי בדרישה להפסיקה. בהסתדרות המורים אמרו כי "בימים האחרונים אנו נתקלים בתופעה לפיה מספר ראשי רשויות ברחבי הארץ מפרסמים הנחיות ויוצאים בהכרזות, הנוגעות לחיוב עובדי ההוראה להתחסן, או להיבדק, תוך קביעת כללים ותנאים שאינם בסמכותם ואשר משפיעים על תנאי העבודה של עובדי ההוראה".

גם יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון, התייחסה לנושא. לפני שבוע הוציאה מכתב למנהלות הגנים העירוניים ובו כתבה: "הגיעו לידי בימים האחרונים טפסים של מחלקות חינוך במספר רשויות מקומיות שנשלחו לגננות שבהם הן נדרשות לדווח אם עברו או לא עברו חיסון. אני קובעת באופן חד-משמעי, ולאחר שקיבלתי על כך ייעוץ משפטי, כי מדובר בדרישה לא חוקית. אין שום חובת דיווח, לא לרשות מקומית ולא לאף גורם אחר, בעניין החיסון, הינכן רשאיות לשמור על זכויותיכן לפרטיות במיוחד בסוגיות רפואיות. לא ניתן, בשום אופן, לערער את הזכות לפרטיות. השיקול אם להתחסן או לא הוא שיקול פרטי שצריך להתקבל אצל כל אדם ללא הפעלת לחץ פסול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully