וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 5,138 אובחנו ביממה האחרונה, ירידה במספר החולים הקשים

16.2.2021 / 10:05

מנתוני משרד הבריאות עולה כי חלה עלייה במספר המאובחנים היומי, בעוד מניין החולים במצב קשה ירד ב-28. בבתי החולים מאושפזים 1,503 חולי קורונה, ושיעור החיוביים לנגיף מבין הבדיקות הוא 7.5%. משרד הבריאות: ביממה הקרובה נגיע לארבעה מיליון מתחסנים

בווידאו: הורים וילדים מפגינים על הפתיחה החלקית של מערכת החינוך/צילום: רוני כנפו

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 5,138 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-732,040. אתמול התקבלו תוצאות עבור 70,839 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7.5%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 55,180. בבתי החולים מאושפזים 1,503 חולים, מתוכם 301 מונשמים ו-962 חולים קשה. נכון להיום מתו 5,423 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל - 20 מתוכם ביממה האחרונה. אתמול אובחנו 3,446 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 45,696, מתוכן 7.6% חיוביות לנגיף.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 3.9 מיליון ישראלים כבר התחסנו נגד קורונה, מתוכם 2,612,000 קיבלו גם את החיסון השני. מהנתונים עולה כי ביממה החולפת חוסנו 156 אלף בני אדם. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "היום נעבור את ארבעה מיליון המחוסנים במדינת ישראל".

מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, 8 בפברואר 2021. רויטרס
1,503 מאושפזים בבתי החולים. מחלקת קורונה בתל השומר/רויטרס

מדוח של אגף המודיעין (אמ"ן) עולה כי מקדם ההדבקה בקורונה עומד על 0.82. לפי נתון זה, כל חולה מדביק בממוצע פחות מאדם אחד, "באופן המסמן דעיכה בהתפשטות המגיפה". מהמידע עולה כי למרות הירידה במספר החולים הקשים ובמקדם, מגמת הירידה בתחלואה נמשכת אך היקפה עדיין גבוה מאוד. במקביל, שיעור החיוביים והעומס על בתי החולים נותרו גבוהים.

בדוח מזהירים כי בשבועות הקרובים תיתכן עלייה חוזרת בתחלואה בקורונה. זאת, בעקבות היציאה מהסגר והתפוצה הנרחבת של הווריאנט הבריטי. לפי אמ"ן, זן זה מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים, ועל פי מחקרים בבריטניה הוא גם קטלני ב-70-30% יותר ביחס לזן המקורי.

מתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 15 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
מתחם חיסונים של קופת החולים כללית בפתח תקווה, אתמול/ראובן קסטרו

בשבוע השני ליציאה מהסגר, קבינט הקורונה אישר אמש את פתיחת המסחר והתרבות החל מיום ראשון בכפוף לתו הירוק או לתו הסגול. כמו כן, גובש מתווה הגבלות מיוחד לחג הפורים, שיחול בסוף השבוע הבא.

בנוסף למסחר והתרבות, גם הלימודים בכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב ייפתחו בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות. אישור הקבינט הגיע לאחר ששר הבריאות יולי אדלשטיין ושר הביטחון בני גנץ סיכמו כי ההקלות בפתיחת המסחר יוקדמו ויתחילו כבר ביום ראשון במקום ביום שלישי.

מקומות שייפתחו לפי התו הסגול

  • חנויות רחוב
  • קניונים
  • מרכזי מסחר פתוחים ושווקים
  • מוזיאונים וספריות
  • בתי תפילה - עשרה אנשים בפנים ו-20 בחוץ

מקומות שייפתחו לפי התו הירוק

  • חדרי כושר וסטודיו
  • אירועי תרבות וספורט
  • תערוכות
  • בתי תפילה ברישום מראש
  • בריכות שחייה
  • בתי מלון - ללא חדרי אוכל, עם כניסה מתחת לגיל 16 בהצגת בדיקה שלילית

חלק מהשירותים והאירועים שייפתחו יהיו כפופים לתו הירוק וחלק לתו הסגול. התו הירוק יאפשר רק למחוסנים בעלי תעודה, לאחר קבלת שתי מנות חיסון או מי שנבדק ונמצא שלילי לקורונה ב-48 השעות האחרונות. לעומתו, התו הסגול אומר שכולם יכולים להיכנס, גם בלי בדיקה או חיסון. עם זאת, התו יוגדר מחדש באופן יותר מחמיר לגבי כמות האנשים שיוכלו להיכנס לחנויות ולקניונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully