וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בתקיפה מינית של בת ה-10 בנגב קשר עצמו לאירוע, ביישוב תגברו אבטחה

16.2.2021 / 12:23

אחד משלושת החשודים אישר כי פרץ לביתה של הילדה, אך הכחיש כי ביצע בה מעשי סדום. אביה הפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה, ומחה: "הילדים שלנו בנגב מופקרים, אין פה מענה צבאי או משטרתי". תושבי היישוב תגברו את האבטחה במקום: "זה פשע שנאה"

לוחמי משטרת ישראל וכוחות מיוחדים בפיקודו של מפקד מרחב נגב תנ״צ יאיר חצרוני פעלו נגד הפשיעה בביר הדאג', 10 ביוני 2020. דוברות משטרת ישראל
"כמו אחרי פיגוע". כוחות יס"מ בנגב/דוברות משטרת ישראל

החשוד המרכזי בתקיפה מינית של הילדה בת העשר בעת פריצה לביתה שבנגב קשר את עצמו למעשים היום (שלישי), אך הכחיש כי ביצע בה מעשי סדום.

מחקירת המשטרה עולה כי לפני יותר משבועיים התקבל דיווח על פריצה, תוך חשד לעבירות מין בילדה. בת העשר סיפרה לאמה כי שני חשודים הגיעו לחדרה, ואחד מהם, על פי החשד נער בן 17, נישק אותה וביצע בה מעשי סדום. הילדה צעקה, אבא רדף אחריהם והם ברחו. החשוד טוען כי אכן היה בביתה של הילדה ולא תקף אותה, אך ממצאי המשטרה מעלים תמונה אחרת.

השלושה, תושבי ביר האג' שבנגב, חשודים בכמה פריצות לבתים ביישובים באזור, ובמשטרה מעריכים כי מדובר בחוליה מאורגנת. מעצרם הוארך מעת לעת ומחר צפויה המשטרה להגיש נגדם הצהרת תובע.

זירת הרצח בנגב 14 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
"ותיקי ההתיישבות לא זוכרים גל של פשיעה כזה". ניידת בפזורה הבדואית/דוברות משטרת ישראל

אביה של הילדה זועם על התנהלות המדינה והממשלה בנוגע לאבטחת היישובים באזור. "הפקרנו את היקר לנו מכל כבר עשרות שנים, הילדים שלנו בנגב מופקרים", מחה האב. "אני חושב שהעם צריך להתעורר ולהקים פלוגות הגנה בתוך כל יישוב, המדינה לא יכולה לתת מענה כי היא סירסה את עצמה. יש בנגב משילות שלהם, לא שלנו".

לדבריו, "באזורי ספר כמו פה אין שום מענה צבאי או משטרתי. הם עושים בו כרצונם, מתצפתים על כל היישובים ומאיימים על החיים שלנו פה. המקרה שקרה לנו מתאר את האבסורד הכי גדול שהיה פה - אנחנו לא מפחדים מהבדואים, אנחנו מפחדים מהממשלה".

האב סיפר כי מאז המקרה הוא מסתובב עם נשק דרוך. הוא הדגיש כי "הרגשת הביטחון לא קיימת. אנחנו מרגישים מאוימים, אנחנו לא שולטים בנגב. לא יכול שאנשים פה בנגב ירשו לעצמם לפרוץ לרכוש פרטי ולבית פרטי ולבצע מעשה סדום בילדה בת עשר".

תושבי היישוב: "מדובר בפשע שנאה"

במקביל, תושבים ביישוב בו אירעה התקיפה תגברו את האבטחה במקום וטוענים כי מדובר בפשע שנאה. הם מתחו ביקורת על הטיפול בפשיעה בדרום וטוענים כי מדובר בשיא. כעת, בעקבות המקרה, הם דורשים הקמת צוותים מיוחדים של כוחות הביטחון לטיפול בפשיעה בנגב.

"אנחנו מצפים שזה ידליק זרקור על המציאות הנוראית שבה חיים תושבי הנגב, שנאנקים תחת קרטלי הפשע המאורגן בדרום", אמר תושב היישוב. "ותיקי ההתיישבות לא זוכרים גל של פשיעה ואלימות כזאת ששיאה הוא האירוע הטרגי ביישוב שלנו".

לדברי אותו תושב, גורמים צבאיים, משטרה ושב"כ חייבים להתגייס לטיפול בפשיעה במלוא העוצמה, להקים כוחות מיוחדים ולהתייחס לאירועים הללו כאל טרור. "בתי המשפט והפרקליטות חייבים לשנות את הענישה וחייבים להפסיק להפוך את המגן שומר החוק לכזה שאינו מאפשר לאזרח להגן על עצמו ועל משפחתו בגלל החוק בישראל", אמר.

"אנחנו חושבים שמדובר בפשע שנאה שאין לו תכלית מכיוון שהפורעים לא יצאו עם שלל, למעט הרג נפשם של הנפגעים והטלת מורא ופחד על מרחב שלם. המקרה הזה דורש מאיתנו להתייחס אל המציאות באופן שונה והמשפחה חזקה ואנחנו נכונים להילחם על החופש שלנו ביישוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully