וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: הכורדים הוציאו להורג 13 חטופים במערה בצפון עיראק

15.2.2021 / 13:20

אנקרה מבטיחה נקמה אחרי שלטענה חמושים של ה-PKK ירו למוות בשבויים במהלך מבצע שמנהל צבא טורקיה בצפון עיראק. הכורדים מכחישים ואומרים כי הם נהרגו במהלך הקרבות. ארה"ב גינתה, אך ארדואן אמר כי זו "בדיחה" והאשים אותה בתמיכה בחמושים הכורדים

בווידאו: טורקיה מאשימה את המחתרת הכורדית בהוצאה להורג של 13 חטופים/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

טורקיה מאשימה את המחתרת הכורדית בהוצאה להורג של 13 חטופים טורקים, בהם אנשי צבא ומשטרה, במערה בצפון עיראק, שם מנהלת אנקרה מבצע צבאי. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן האשים היום (שני) את ארצות הברית בתמיכה בחמושים הכורדים, והבטיח להמשיך להיאבק בהם, ושגריר ארצות הברית זומן לשיחת הבהרה על ידי משרד החוץ באנקרה.

לפי שר ההגנה של טורקיה, הולוסי אקר, 12 מהחטופים נורו למוות בראש ואחד בכתף. שר ההגנה אמר אתמול כי המבצע נגד מפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK), שהחל ביום רביעי שעבר, נועד לשמירה על גבולה של טורקיה ולאיתור אזרחים שנחטפו בעבר. המבצע מתנהל בעומד של 35 ק"מ מדרום לגבול, במחוז גרה שבחבל הכורדי בצפון עיראק.

מושל מחוז מלטיה שבדרום-מזרח טורקיה מנה שישה חיילים ושני שוטרים, שנחטפו בתקריות שונות ב-2015 וב-2016, בין המוצאים להורג. שלושה מהם טרם זוהו. גורם ביטחוני בכיר אמר לרויטרס כי אנשי מודיעין היו בין ההרוגים. "לפי המידע הראשוני שניתן לנו על ידי שני טרוריסטים שנשבו בחיים, האזרחים שלנו מתו מות קדושים בתחילת המבצע על ידי הטרוריסטים האחראים על המערה", אמר שר ההגנה של טורקיה במרכז השליטה על המבצע בסמוך לגבול עם עיראק.

הלווייה של חיילים מצבא טורקיה שנהרגו במבצע נגד הכורדים בעיראק, 12 בפברואר 2021. Adem ALTAN /AFP, GettyImages
הלוויית חיילים טורקים שנהרגו במהלך המבצע בעיראק, בשבוע שעבר/GettyImages, Adem ALTAN /AFP

ה-PKK פרסם הצהרה באתר המזוהה עמו שלפיו כמה אסירים שבהם החזיק, כולל אנשי מודיעין, משטרה וצבא של טורקיה, נהרגו במהלך הקרבות באזור. המחתרת הכחישה כי היא פוגעת בשבויים. ה-PKK מוגדר ארגון טרור על ידי טורקיה, ארצות הברית והאיחוד האירופי, ויותר מ-40 אלף איש נהרגו מאז החל בהתקוממות בדרום-מזרח טורקיה ב-1984, באזור שרובו מאוכלס על ידי כורדים. בשנתיים האחרונות, המאבק של טורקיה ב-PKK התמקד יותר ויותר בצפון עיראק, שם המחתרת פועלת במעוזיה בהרי קנדיל ליד גבול איראן.

יועץ התקשורת של נשיא טורקיה אמר כי בזמן שהמדינה מתאבלת על המתים, היא מדגישה את מחויבותה "לרדוף כל טרוריסטים המסתתר במערות ובבתים בטוחים". "הנקמה שלנו תהיה כואבת, הצדק שלנו יהיה מהיר", צייץ פהרטין אלטון, שתקף את "השתיקה הרועמת" של המערב למול המתקפות של ה-PKK. הוא הבטיח לנקוט צעדים נגד "אנשים וקבוצות המהללים ומעודדים טרור".

הלילה גינה דובר משרד החוץ של ארצות הברית, נד פרייס, את ההוצאה להורג של החטופים הטורקים, אך ארדואן אמר כי מדובר ב"בדיחה" אחרי שבהצהרה סויג הדיווח על ההוצאה להורג. לדברי ארדואן, שנאמרו בפני חברי מפלגתו, ההצהרה של וושינגטון מראה כי תומכת ב-PKK ובכוחות הכורדיים בסוריה, YPG, שלטענת אנקרה היא חלק מה-PKK.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully