וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קק"ל אישרה את ההחלטה שתאפשר לה לפעול רשמית להרחבת התנחלויות

שינוי המדיניות של הארגון עליה דווח בוואלה! NEWS אושר בהנהלת דירקטוריון קק"ל. ההחלטה כוללת תקציב של 38 מיליון שקלים לטובת רכישות קרקע בקרבת ההתנחלויות, והכרזה רשמית שלקק"ל יש סמכות לפעול בגדה. עם זאת, מדובר בשלב ראשוני בלבד באישור המדיניות החדשה

בווידאו: ראש הממשלה נתניהו בגוש עציון: "החלטת ארה"ב היא תיקון עוול היסטורי, זהו יום גדול והישג שיעמוד לדורות"/צילום סטילס: קובי גדעון, לע"מ, עריכה: שאול אדם

הנהלת דירקטוריון קק"ל אישרה היום (ראשון) את שינוי המדיניות הרשמית של הארגון שעליה דווח לראשונה בוואלה! NEWS, שיאפשר לו לפעול לרכישת קרקעות והרחבת והגדלת התנחלויות בגדה המערבית. מדובר בשלב ראשוני בלבד באישור המדיניות החדשה, שכן ההחלטה תלויה עדיין באישור דירקטוריון קק"ל.

במהלך הישיבה היום, אישרה ההנהלה החלטה הכוללת תקציב של 38 מיליון שקלים לטובת רכישות קרקע בקרבת ההתנחלויות, והכרזה רשמית שלקק"ל יש סמכות לפעול באיו"ש בהתאם לחוות דעת משפטית שניתנה בנושא. בנוסף, לפי גורמים המעורים בהחלטה, קק"ל תוכל לרכוש מקרקעין גם בשטחי C בגדה המערבית, כשפירוט הקרקעות יובא לאישור ההנהלה והדירקטוריון.

לפי גורמים במוסדות הלאומיים, למרות שההחלטה אושרה בהנהלה, כינוס הדירקטוריון להצבעה על הנושא יידחה לאחרי הבחירות כדי להימנע מרגישויות פוליטיות.

היישוב עופרה, ינואר 2017. ראובן קסטרו
בנייה בהתנחלות עופרה/ראובן קסטרו

הנהלת דירקטוריון קק"ל אישרה את ההחלטה למרות פניות של יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, ליו"ר קק"ל, אברהם דובדבני, לדחות את ההצבעה עד לבחינת ההשלכות והמשמעויות הביטחוניות של המהלך, והעלה בכל זאת את הנושא להצבעה בהנהלה היום.

ההחלטה עוררה התנגדות של נציגי מפלגות המרכז-שמאל ונציגי הזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים בהנהלה, ועברה על חודו של קול, באמצעות הקול הכפול שיש ליו"ר דובדבני בהנהלה.

גורם שהשתתף בישיבת הנהלת קק"ל אמר כי במהלך הדיון הבטיח יו"ר קק"ל דובדבני שיהיו תיקונים בהחלטה עד שהיא תובא להצבעה בדירקטוריון, וכי כל רכישת קרקע בגדה המערבית תהיה אך ורק באזורים שנחשבים לקונצנזוס, שייכים לגושי ההתנחלויות וששני שלישים מחברי הדירקטוריון יאשרו אותה.

ההתנחלות פסגות בגדה המערבית ב-13 בפברואר 2020. רויטרס
ההתנחלות פסגות שבגדה המערבית/רויטרס

הרב גלעד קריב, חבר הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית מטעם התנועה הרפורמית ומועמד מפלגת העבודה לכנסת, אמר בתגובה להחלטה כי "האישור העקרוני שניתן בהנהלת קק"ל, על חודו של הקול הכפול של היו"ר, לרכישת קרקעות ביהודה ושומרון מציב איום משמעותי על המוסדות הלאומיים בכלל, והקרן הקיימת לישראל בפרט".

"ההתארגנות המהירה של המפלגות והתנועות המתנגדות בישראל ובתפוצות מנעה מחטף, והביאה לקביעת הצורך בדיונים נוספים בהנהלת הארגון ודחיית ההחלטה לאחר הבחירות", הבהיר קריב. "עם זאת, ניסיון ההשתלטות של הימין הקיצוני על קק"ל נמצא רק בראשיתו ואנו נחושים לבלום אותו באמצעים ציבוריים פוליטיים ומשפטיים".

לדבריו, "אנו נעמוד על כך שקק"ל לא תהפוך לזרוע הארוכה של מפעל המאחזים ביהודה ושומרון, והמוסדות הלאומיים ישקפו בפעילותם קונצנזוס רחב ולא סדר יום קיצוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully