וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ האמריקני על שינוי המדיניות בקק"ל: "להימנע מצעדים חד-צדדיים"

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, לפיו הארגון מתכנן להתחיל לפעול רשמית להרחבת ההתנחלויות בגדה המערבית, קרא דובר המשרד שלא לבצע מהלכים כאלו. "זה כולל סיפוח, בנייה בהתנחלויות, הריסות בתים, תשלומים למחבלים והסתה", הבהיר

בווידאו: דוברת הבית הלבן אומרת שביידן מצפה לשוחח עם נתניהו בקרוב/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אמר הערב (חמישי) כי "זה קריטי להימנע מצעדים חד-צדדיים שמחריפים מתחים וחותרים תחת הניסיון להגיע לפתרון שתי המדינות". דבריו נאמרו בתשובה לשאלה על הפרסום בוואלה! NEWS בנושא שינוי המדיניות בקק"ל במהלך התדרוך היומי לכתבים. הוא הוסיף כי "זה כולל סיפוח, בנייה בהתנחלויות, הריסות בתים, תשלומים למחבלים והסתה".

פרייס התייחס לכך שהנהלת קק"ל צפויה לדון בשבוע הבא בהצעה שתסדיר את פעילות הארגון בגדה המערבית ותאפשר לו לרכוש קרקעות, ולהרחיב ולפתח התנחלויות. מנוסח הצעת המחליטים שהגיעה לידי וואלה! NEWS, עולה כי הארגון יפעל באופן רשמי לרכישת קרקעות פרטיות של פלסטינים בשטח C בגדה המערבית, לצורך הרחבה פוטנציאלית של התנחלויות קיימות.

עד היום, קק"ל נמנעה מלפעול באופן מוצהר בשטחי הגדה המערבית ופעלה באמצעות חברות בת, שרכשו קרקעות והעבירו תקציבים בשמה. אך יו"ר קק"ל החדש, אברהם דובדבני, פועל כעת לשנות את המדיניות.

עץ אפרים, שומרון, 10 ביוני 2020. ראובן קסטרו
אתר בנייה בהתנחלות עץ אפרים שבשומרון/ראובן קסטרו

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', בירך על הפרסום בוואלה! NEWS. "‏מצוין. זה היה חלק מהדרישות שלנו בהסכמים הקואליציוניים במוסדות הלאומיים", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "סוף סוף קק"ל חוזרת לעצמה ולתפקידה ההיסטורי - גאולת אדמות בארץ ישראל לצורך פיתוח ההתיישבות היהודית בה. ציונות 2021".

מנגד, במרצ מחו כי על ההחלטה. היו"ר ניצן הורוביץ מסר כי "על קק"ל השתלטה חבורת מתנחלים שרוצים להפוך אותה לקבלן מבצע של הכיבוש וההתנחלויות. קק"ל הופכת לקרן קיימת להתנחלויות. למהלך יהיו השלכות קשות על מעמדה של קק"ל בקרב הקהילות היהודית בעולם".

דרור מורג, חבר הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית מטעם מרצ, הוסיף כי "נציגנו בדירקטוריון קק"ל יתנגד להצעה הבזויה הזו ויפעל לגבש רוב לעצירת תכנית הסיפוח של קק"ל".

דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס במהלך תדרוך עיתונאים בבית הלבן 9 בפברואר 2021. רויטרס
דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס במהלך תדרוך עיתונאים בבית הלבן/רויטרס

משלום עכשיו נמסר בתגובה לפרסום כי "גורמי ימין משיחי משתמשים בקרן הקיימת לישראל, שהייתה מאבני היסוד של הציונות, כדי להרוס את החזון הציוני. הקרן הקיימת לישראל היא גוף ששייך לעם היהודי כולו ועסקני המתנחלים שהשתלטו על מוקדי הכוח בקק"ל, מצאו לעצמם 'בנק' עם תקציב של מיליארדי שקלים של העם היהודי, לצורך מימון הפעילות המפוקפקת של רכישת קרקעות בשטחים. כל מי שייתן יד להפיכת קק"ל לגוף של קבוצת אינטרסים קטנה וקיצונית, מסכן את עתיד ישראל ומסבך אותנו בהאג".

בארגון הימין "אם תרצו" הביעו תמיכה במהלך. "מדובר בצעד מבורך המחזיר את הקרן הקיימת לישראל למימוש תפקידה ההיסטורי. בימים בהם הרשות הפלסטינית פוגעת באתרי מורשת יהודית ראוי שקק"ל תמשיך לפעול להרחבת אדמות המדינה. טוב לבנות בעד ארצנו", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully