וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: ביידן מצפה לשוחח עם נתניהו בקרוב

11.2.2021 / 20:09

הממשל האמריקני אמר כי שיחה בין הנשיא לבין ראש הממשלה צפויה להיערך בזמן הקרוב, אחרי יותר משלושה שבועות מהשבעת ביידן. העיכוב בשיחה הראשונה בין השניים העלה ספקולציות לגבי מתיחות בין וושינגטון לירושלים

בווידאו: דוברת הבית הלבן אומרת שביידן מצפה לשוחח עם נתניהו בקרוב/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הבית הלבן אמר הערב (חמישי) כי הנשיא ג'ו ביידן מצפה לשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בקרוב. הנשיא וראש הממשלה טרם שוחחו מאז השבעתו לתפקיד לפני יותר משלושה שבועות, ורבים תהו אם הדבר מצביע על מתיחות בין שני המנהיגים, שלהם יחסים ארוכים עוד מהתקופה שבה ביידן כיהן כסגנו של ברק אובמה ומימיו כסנאטור.

"הנשיא מצפה לשוחח עם ראש הממשלה נתניהו, שהוא מן הסתם מישהו שיש לו יחסים ממושכים עמו", אמרה דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, בתדרוך לעיתונאים, מבלי לפרט מועד מתוכנן לשיחה.

ביידן שוחח עד היום עם מנהיגי המעצמות ובעלות בריתה של ארצות הברית באירופה ובאסיה, וכן עם נשיאי רוסיה וסין, יריבותיה הבולטות של אמריקה. נקודה נוספת שהוזכרה בנוגע ליחסו של ביידן לישראל הייתה כשנמנע מלציין אותה במהלך נאומו בשבוע שעבר שעסק במדיניות החוץ של וושינגטון וביחסיה עם בעלות בריתה.

ג'ו ביידן בנימין נתניהו. AP
מכירים עשרות שנים. ביידן ונתניהו/AP

עם זאת, שר החוץ בממשלו, אנתוני בלינקן, ניסה להמעיט השבוע בחשיבות העובדה שהנשיא ונתניהו לא שוחחו עד היום, ואמר כי הוא צופה שזה יקרה בקרוב. בלינקן שוחח עם מקבילו גבי אשכנזי כמה פעמים מאז כניסת הממשל החדש לתפקיד, וכך גם גורמים אמריקנים בכירים אחרים עם עמיתיהם בישראל. בנוסף לכך, ממשל ביידן התייצב לצד ישראל מאז שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הודיע ביום שישי האחרון כי יש לו סמכות לחקור חשד לפשעי מלחמה שבוצעו בישראל ובשטחים.

מנגד, נקודות מחלוקת אפשריות בין וושינגטון לירושלים צפויות ביחס לאיראן. בישראל חוששים שהממשל ישוב להסכם שנחתם בתקופת כהונת אובמה, והרמטכ"ל אביב כוכבי אף התבטא פומבית באופן חריג נגד אפשרות זו. ביידן מיעט להתייחס לאיראן מאז השבעתו, וכשנשאל אם ישוב להסכם שממנו פרש הנשיא הקודם דונלד טראמפ ויסיר את הסנקציות לפני שאיראן תחזור לקיים את חלקה, השיב הנשיא הדמוקרטי בשלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully