וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש קבע: שירה איסקוב תעיד במשפטו של אביעד משה, יתר החומרים יוגשו

עודכן לאחרונה: 14.2.2021 / 15:19

משה התייצב בביהמ"ש המחוזי כדי לאשר בעל פה את המענה לכתב האישום. הוא הגיש אותו שלשום, והודה כי תקף את אשתו לשעבר אך לא התכוון להביא למותה. בדיון הסכימו הצדדים כי מלבד איסקוב לא יהיו עדים נוספים, ושאר החומרים יוגשו במסמכים. עורך דינו: "אין עילה לניסיון רצח"

בווידאו: שירה איסקוב בוועדה לקידום מעמד האישה/צילום: ערוץ הכנסת

אביעד משה, הנאשם בניסיון רצח אשתו לשעבר, שירה איסקוב, התייצב היום (חמישי) לדיון בעניינו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, לאחר שהגיש בחמישי את המענה לכתב האישום. משה, שהשתתף בדיון באמצעות שיחת זום, מודה כי תקף את איסקוב, אך טוען כי לא התכוון להרוג אותה, וכן כי "התגרות" מצדה היא שגרמה לו "לאבד שליטה על מעשיו, ולפגוע בה".

בדיון הסכימו הצדדים כי איסקוב תהיה היחידה שתעיד בבית המשפט נגד משה, ויתר העדויות והחומרים יועברו במסמכים. מדובר בעדות שתעביר בעניין פרטים הנמצאים במחלוקת בין הצדדים, ובית המשפט אישר את שקבעו.

הפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי היא תזמין לעדות את שירה איסקוב. עורך דינו, אהרון רוזה, אמר בדיון כי "כמו שרמזנו בדיון הקודם - המענה יקצר את הליך שמיעת הראיות בתיק. הנאשם אומר שהוא ביצע את החשדות נגדו, אבל אין בכתב האישום דברים נוספים שלא מופיעים בכתב האישום. יש מחלוקות עובדתיות של דברים בודדים", ציין, בהתייחס לעדותה של איסקוב לפיה משה אמר לה "תמותי כבר" בזמן האירוע וכן לטענתו כי הפסיק לחנוק אותה מרצונו.

שירה איסקוב במהלך כינוס הוועדה לקידום מעמד האישה בנושא מדיניות הפרקליטות בהסדרי טיעון בעבירות אלימות במשפחה 1 בפברואר 2021. צילום מסך, אתר רשמי
מכחיש שהתכוון להרוג אותה. איסקוב/אתר רשמי, צילום מסך

עו"ד רוזה ציין בדיון כי מבחינתו ניתן לזרז את הליכי המשפט ולוותר על כל העדים בתיק, כולל איסקוב עצמה. "יש עילה לחבלה חמורה אבל לא מקימה את עבירת ניסיון הרצח", אמר. "אנחנו מסכימים על הגשת חומרי החקירה ובמחלוקות הקטנות בית המשפט יכריע".

הפרקליטות התנגדה לטענה כי אין צורך להזמין את שירה איסקוב להעיד ועו"ד מורן גז אמרה כי "חברי טען שבית המשפט יוכל להכריע על סמך דפים והקלטות. ההקלטה סלקטיבית. הנאשם הוא זה שמקליט ורק חלק מהאירוע שלא כולל את התקיפה. לצורך הכרעה בראיות, יש צורך לשמוע את עדותה".

"לצורך הכרעה יש לשמוע את עדותה. לנאשם יש זכות שלא להעיד אבל במידה ויבחר שלא להעיד הדבר יכול לשמש לסיוע ולחיזוק עדות התביעה. העדה היחידה שאנו מבקשים שתעיד היא המתלוננת. לגבי שאר העדים אנחנו יכולים להגיע להסכמה עם הסנגורים".

לטענת ההגנה משה אשם בחבלה בכוונה מחמירה לכל היותר, ואין להאשימו בהתעללות בקטין היות ולא נחקר על העבירה הזו. מנגד, בפרקליטות אמרו כי "לגבי העבירה של התעללות בקטי, הוא נחקר על זה. הקטין היה שם והתבוסס בדמה של אימו אך הנאשם לא ענה על כך בחקירתו. ניתנה לו הזכות להתגונן בסעיף זה אך הוא לא עשה כן".

מענה לכתב אישום | אביעד משה הנאשם בניסיון רצח שירה איסקוב. המחוזי, ב"ש, 14 בפברואר 2021. ., צילום מסך
משה משתתף בדיון בזום, היום/צילום מסך, .

רובו של כתב המענה, שהוגש על ידי עורכי הדין רוזה ואלון דוידוב, מטיל את האחריות לאירוע לפתחה של איסקוב - שכמעט שילמה בחייה. "הנאשמת ניצלה כל הזדמנות כדי לעלוב בנאשם, להתגרות בו, ולהתעלל בו מילולית", נכתב.

מלבד העובדה שמשה מודה ברוב עובדות כתב האישום, הוא כותב כי הוא מסכים להגשת כל חומרי החקירה שנאספו לבית המשפט, לרבות העדויות שנגבו על ידי המשטרה - כך שלא יהיה צורך בשמיעת ראיות ועדים.

מלבד ניסיון הרצח של איסקוב, משה הואשם גם בהתעללות בבנם התינוק, זאת בשל העובדה שתקף אותה לעיני הפעוט. הוא טוען כי יש למחוק עבירה זו מכתב האישום משום שלא נחקרה עליה במשטרה. בנוסף, הוא טוען כי מעולם לא הואשם אדם בהתעללות בתינוק בשל תקיפת אדם אחר בסביבתו, ולכן מדובר באכיפה בררנית.

לפי כתב האישום, "משה תקף את אשתו באכזריות מספר רב של פעמים באמצעות מערוך עץ שבו השתמשה לצורך הכנת חלות לחג, חנק אותה בצווארה ודקר באמצעות סכין מטבח משוננת עם להב באורך של עשרה ס"מ כ-20 דקירות בכל חלקי גופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully