וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נרחיב את הבנתנו על הנגיף": אסטרהזניקה תערוך ניסוי בחיסון על ילדים

חברת התרופות הבריטית תבצע לראשונה ניסוי בחיסון הקורונה שפיתחה בו תבדוק את יעילותו בקרב ילדים ובני נוער מגיל שש עד 17. כ-300 מתנדבים ייקחו חלק בבדיקת החברה, הנערכת בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת אוקספורד, והחוקרים מקווים כי עד סוף השנה יעלו תוצאותיו

בווידאו: מדענית בריטית בכירה מעריכה שהווריאנט עלול לפגוע בחיסוני הקורונה/צילום: רויטרס

ענקית התרופות הבריטית אסטרהזניקה תבחן לראשונה את יעילות החיסון נגד קורונה שפיתחה על ילדים - כך הודיעה היום (שבת) אוניברסיטת אוקספורד, שותפתה לניסוי של חברת התרופות. בחיסון צפויים לקחת חלק כ-300 מתנדבים ילדים ובני נוער בגילים שש עד 17.

בחברה מקווים כי יתקבלו תוצאות לבדיקה עד סוף השנה. הניסוי יתחיל במהלך החודש באוניברסיטה ובמתקנים נוספים העובדים עם אוקספורד בשיתוף בלונדון, בריסטול וסאות' המפטון.

פרופסור אנדרו פולארד, החוקר הראשי במערך החיסונים באוקספורד, אמר: "בעוד שרוב הילדים אינם מושפעים באופן יחסי למבוגרים מווירוס הקורונה, וסביר להניח כי לא יפתחו סימפטומים מהידבקות - חשוב לקבוע את הבטיחות והתגובה החיסונית בקרב ילדים וצעירים. ילדים מסוימים עשויים להפיק תועלת מהחיסון", ציין פולארד.

"ניסויים חדשים אלה ירחיבו את הבנתנו בשליטה על נגיף הקורונה על קבוצות גיל צעירות יותר", הוא הדגיש.

מנת חיסון של אסטרהזניקה בבית חולים במערב סאסקס, בריטניה, 2 בינואר 2021. רויטרס
"ילדים מסוימים עשויים להפיק תועלת מהחיסון". חיסון הקורונה של אסטרהזניקה/רויטרס

האוניברסיטה הבהירה כי כבר החלה בניסויים אחרים לבדיקת יעילות החיסון עבור צעירים, אך כי אלו נערכו עד כה בקרב בני 16 ו-17. סגן קצין הרפואה הראשי באנגליה, פרופ' ג'ונתן ואן-טם, אמר בעבר שהחיסונים בטוחים ויעילים גם עבור ילדים. "זה בהחלט אפשרי שיהיו לנו כמה חיסונים מורשים לקורונה עבור ילדים עד סוף השנה", אמר.

המכון הממלכתי לרפואת ילדים בבריטניה טוען כי קיימות עדויות לכך שהקורונה יכולה לגרום למוות ולתסמינים חמורים גם בילדים, אך שמדובר במקרים נדירים. "הראיות מוכיחות שנתוני התמותה והתחלואה מקורונה אצל ילדים נמוכים משמעותית בהשוואה לאלו שנתגלו אצל קשישים. "קיימות גם עדויות לכך שילדים נדבקים פחות. אין ראיות חותכות לכך שהם מדבקים יותר ממבוגרים", אמרו.

עוד בוואלה!

אחרי פייזר: אסטרהזניקה תצמצם את משלוחי החיסונים לאיחוד האירופי

לכתבה המלאה

רין סונג, רופא ילדים וקלינאי-מדען בקבוצת החיסונים באוקספורד, אמר כי "למגפת הקורונה הייתה השפעה שלילית מאוד על החינוך, התפתחות חברתית והרווחה הרגשית של ילדים ובני נוער, מעבר לחולי ולתסמינים הנדירים שעלולים להופיע. לכן, חשוב לאסוף את הנתונים על בטיחות החיסון בקבוצת הגילים הללו, כדי שהם יוכלו להפיק תועלת מהכללתם בתוכניות החיסונים בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully