וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פייזר: אסטרהזניקה תצמצם את משלוחי החיסונים לאיחוד האירופי

22.1.2021 / 23:05

לפי רויטרס, חברת התרופות הודיעה כי לא תוכל לספק את כמות החיסונים המוסכמת בעקבות בעיות ייצור במפעל בבלגיה. היא תשלח למדינות האיחוד 31 מיליון מנות ברבעון הראשון של השנה, 60% פחות מהצפוי, ולא הצליחה להתחייב ליעדים לרבעון הבא

בווידאו: בריטניה החלה במבצע החיסונים של אסטרהזניקה ואוקספורד/צילום: רויטרס

חברת התרופות אסטרהזניקה תצמצם את משלוחי החיסונים נגד קורונה לאיחוד האירופי בכ-60% ברבעון הראשון של השנה, כך שיישלחו 31 מיליון מנות בלבד - כך אמר הערב (שישי) בכיר באיחוד האירופי לסוכנות הידיעות רויטרס. זאת בשל בעיות ייצור במפעל החיסונים בבלגיה.

לפי הגורם, המעורב בשיחות בין הצדדים, החברה הייתה אמורה לשלוח ל-27 המדינות החברות באיחוד האירופי כ-80 מיליון מנות עד סוף מרץ.

משלוח חיסוני אסטרהזניקה לקורונה בבנגלדש, 21 בינואר 2021. רויטרס
צמצום של 60%. משלוח חיסוני אסטרהזניקה/רויטרס

החברה הסכימה גם לשליחת יותר מ-80 מיליון מנות ברבעון השני, אך היום לא הצליחה להתחייב למטרות מוגדרות לחודשים אפריל ויוני. לדברי הגורם, החברה הסבירה כי הצמצום הגיע בעקבות בעיות תפעוליות במפעל החיסונים בבלגיה, אותו מפעילה חברת "נובהספ" שפועלת עמם בשיתוף פעולה.

ההודעה באה לאחר שפייזר בישרה גם היא לאיחוד האירופי כי יחולו עיכובים במשלוחי החיסונים בשבועות הקרובים בשל עבודות במפעל בבלגיה. לדבריהם, השיפוצים במפעל נועדו להרחיב את קיבולת הייצור החל מאמצע החודש הבא.

שש מדינות החברות באיחוד האירופי שלחו מכתב חריף בתגובה, במטרה ללחוץ על פייזר וחברת ביונטק "להבטיח יציבות ושקיפות במשלוחים המתוזמנים". על המכתב חתמו שרי הבריאות של שבדיה, דנמרק, פינלנד, ליטא, לטביה ואסטוניה, אחרי שהחברה עדכנה אותם כי כמות החיסונים עליה סיכמו תפחת בשבועות הקרובים. "המצב בלתי מתקבל על הדעת. לא רק שזה משפיע על לוחות הזמנים המתוכננים לחיסונים, זה גם מוריד מאמינות מבצע החיסונים", כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully