וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיטור הוענק לשוטר על גבורתו במהומות בקפיטול: "הפך למטרה בזמן הכאוס"

יוג'ין גודמן קיבל את מדליית הזהב של הקונגרס, העיטור הגבוה ביותר שמוענק על ידו, בעקבות פעולות בהן הרחיק את ההמון הזועם מהמחוקקים. ההחלטה התקבלה פה אחד, ומנהיג הרוב בסנאט אמר כי הוא "ראה את הנולד והפך את עצמו למטרה בכדי שאחרים יהיו בטוחים"

בווידאו: התביעה סיימה את הצגת הטיעונים למשפט טראמפ/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

הסנאט האמריקני העניק הלילה (שבת) את מדליית הזהב של הקונגרס לשוטר משטרת הקפיטול, יוג'ין גודמן, בגין הרחקתם של המפגינים האלימים מחברי הקונגרס במהלך המהומות האלימות ב-6 בינואר. מדובר בעיטור הגבוה ביותר שמוענק על ידי הקונגרס.

החלטת הסנאט להעניק לגודמן את העיטור התקבלה פה אחד. מנהיג הרוב הסנאט, צ'אק שומר, ציין בהצבעה כי גודמן "ראה את הנולד בעיצומו של הכאוס, והיה נכון להפוך את עצמו למטרה של זעם ההמון בכדי שאחרים יהיו בטוחים".

גודמן נכח בסנאט במהלך דבריו של שומר, שנאמרו בתום הדיונים היומיים במשפט ההדחה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, וזכה לתשואות מיתר חברי הסנאט. גודמן זכה גם לקידום בתפקיד במשטרה בעקבות פעולות הגבורה שלו, שכללו עמידה בפני תומכים חמושים של טראמפ בתוך מבנה הקונגרס והרחקתם מחדר הסנאט. בכך הגן גודמן על מחוקקים רבים, בהם סגן הנשיא לשעבר מייק פנס.

שוטר משטרת הקפיטול, יוג'ין גודמן, במהלך משפט ההדחה של הנשיא דונלד טראמפ בסנאט. 12 בפברואר 2021. רויטרס
קיבל את העיטור הגבוה ביותר של הקונגרס. השוטר יוג'ין גודמן/רויטרס

בסרטונים ששודרו כחלק מטיעוני התביעה במשפט ההדחה, נראה גודמן מוביל את הסנאטור הרפובליקני מיט רומני הרחק מההמון הזועם. רומני טען כי לא ידע עד כמה קרוב היה באותו היום אל המתפרעים. "היה לי מזל רב שהשוטר גודמן היה שם בכדי להוביל אותי בכיוון הנכון", אמר רומני לעיתונאים ביום רביעי האחרון. רומני הודה כי עד לצפייה בסרטון לא ידע מי היה השוטר שהציל אותו. "אני מצפה להודות לו כשאראה אותו בפעם הבאה", אמר הסנאטור.

עוד בוואלה!

צוות ההגנה של טראמפ בסנאט: "זכותו לטעון לזיופים, זהו ציד מכשפות"

לכתבה המלאה

גודמן, בן 40 ממרילנד, שירת בצבא האמריקני בין 2006-2002 וזכה לעיטורים. בזכות עמידתו מול הפורעים, שרובם היו לבנים ושחלקם נשאו את דגל הקונפדרציה הגזענית, הוזמן גודמן לטקס ההשבעה של ג'ו ביידן בחודש שעבר כשהיה המלווה הרשמי של סגנית הנשיא קמלה האריס.

הדיונים במשפטו של טראמפ נמשכו הלילה, ונציגיו של הנשיא לשעבר החלו בהצגת טיעוני ההגנה. עם תחילת הדיון, הכחישו בכל תוקף כי טראמפ מילא תפקיד בהסתערות על הקפיטול, וטענו כי התיק נגדו הוא נקמה פוליטית המהווה חלק מ"ציד מכשפות" שמנהלים נגדו הדמוקרטים בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully