וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ זעם על בכיר רפובליקני בזמן הפריצה לקפיטול: "אכפת להם יותר מכם"

ברשת CNN נחשפו פרטים חדשים משיחה שקיים הנשיא לשעבר עם מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים קווין מקארתי בזמן שתומכי של טראמפ מסתערים על המשכן. "האנשים האלה מאוכזבים מהבחירות יותר ממך", אמר טראמפ. מקארתי השיב: "עם מי אתה חושב שאתה מדבר?"

בווידאו: סרטוני אבטחה מהמהומות בקפיטול שהוצגו במשפט ההדחה של טראמפ/מילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר בשיחת טלפון למנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים כי הוא מניח שתומכיו שהסתערו על הקפיטול ב-6 בינואר מאוכזבים יותר ממנו מתוצאות הבחירות - כך דווח הלילה (שבת) ברשת CNN, שחשפה פרטים חדשים אודות שיחת הטלפון הדרמטית.

"ובכן, קווין, אני מניח שהאנשים האלה מוטרדים יותר מהבחירות ממך", אמר טראמפ, על פי מחוקקים שתודרכו על השיחה לאחר מכן על ידי קווין מקארתי. מקארתי התעקש כי הפורעים הם תומכיו של טראמפ והפציר בטראמפ לחדול אותם.

התגובה של טראמפ אותה ציטטו המחוקקים הייתה חלק ממה שהם תיארו כמאבק צעקות בין השניים. מקארתי אמר בזעם לנשיא לשעבר כי המתפרעים פרצו למשרדו דרך החלונות, ושאל את טראמפ: "עם מי אתה חושב שאתה מדבר?", לפי מחוקק רפובליקני המכיר את פרטי השיחה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עונה לשיחות טלפון של ילדים בערב חג המולד, 24 בדצמבר 2018. רויטרס
טראמפ בבית הלבן/רויטרס

חברי הקונגרס הרפובליקנים אמרו כי חילופי הדברים הראו שטראמפ אינו מתכוון לקרוא למתפרעים לסגת, אף שהמחוקקים התחננו בפניו להתערב. כמה אמרו כי מדובר בדחייה של אחת מחובות הנשיאות שלו.

"הוא לא היה רק משקיף חף מפשע, הוא איחל להצלחתם", אמר חבר קונגרס רפובליקני נוסף. "ב-13 בינואר קווין מקארתי אמר בקומת בית הנבחרים כי הנשיא נושא באחריות, והוא הוא אכן נושא בה", הוסיף.

באותה שיחה שקיים מקראתי עם הנשיא מתוך הקפיטול הנצור הוא המשיך ולחץ על טראמפ שיעצור את האירוע, שבו מפרי סדר פרצו לבניין, השחיתו אותו ואף תקפו וגרמו למוות של שוטר במשטרת הקפיטול. חמישה בני אדם נהרגו בסך הכל באירועים.

האמירה של טראמפ על כך שלמתפרעים אכפת יותר מהבחירות ממקארתי הוזכרה לראשונה על ידי הרפובליקנית ממדינת וושינגטון, ג'יימי הררה באטלר, שאמרה את הדברים באירוע מפלגתי מוקדם יותר השבוע. היא, ומחוקקים נוספים מהמפלגה, אישרו את הפרטים לרשת CNN.

עוד בוואלה

צוות ההגנה של טראמפ בסנאט: "זכותו לטעון לזיופים, זהו ציד מכשפות"

לכתבה המלאה
מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים בארצות הברית, קווין מקארתי, 4 פברואר 2021. רויטרס
האיץ בנשיא לחדול את ההתפרעות. מקארתי/רויטרס

"אתה צריך לראות מה הוא עשה במהלך ההתקוממות כדי להבין היכן הייתה דעתו", אמרה הררה באטלר, אחת מעשרת הנציגים הרפובליקנים שהצביעו בחודש שעבר בעד הדחתו של טראמפ. "השיחה הזו ממש מראה שאו שבאמת לא היה אפכפת לו, וזה בלתי אפשרי כי אתה לא יכול לאפשר התקפה שכזו על אדמתך, או - שהוא רצה שזה יקרה והיה בסדר עם זה. מה שמכעיס אותי מאד", הוסיפה.

אמש היא קראה לכל מי שנכח בסביבתו של הנשיא לשעבר במהלך המהומות לספר על כל פרט נוסף משיחות שקיים טראמפ באותו היום. "לפטריוטים שעמדו ליד הנשיא לשעבר בזמן שהשיחות הללו התרחשו, או אפילו לסגן הנשיא לשעבר: אם יש לך מה להוסיף כאן, זה הזמן", אמרה בהצהרה.

טראמפ ומקארתי לא הגיבו על הדיווח לבקשת התגובה של CNN.

ביום האירוע, לנשיא לשעבר לקח מספר שעות עד שהוציא הודעה שעודדה את המפגינים "ללכת הביתה בשלום", בציוץ שלפי דיווחים פורסם אחרי לחץ של עוזריו הבכירים.

תומכי דונלד טראמפ במהומות ליד בניין הקונגרס, וושינגטון, ינואר 2021. רויטרס
פרצו פנימה, והשחיתו את הבניין. בניין הקפיטול ב-6 בינואר/רויטרס

אתמול הציגו עורכי דינו של טראמפ את טיעוני ההגנה במשפט ההדחה המתנהל מולו בסנאט. הם הציגו ציוצים ומסרים של הנשיא בהן ביקש מתומכיו "להישאר שלווים", מבלי להזכיר שהוא תקף את סגנו מייק פנס והמתין זמן רב עד שיצא נגד המהומות.

פרטי השיחה מתפרסמים יומיים לאחר שהתביעה במשפט ההדחה של טראמפ הציגה צילומים שטרם נראו מסרטוני אבטחה שתיעדו את אירועי הקפיטול מפנים המבנה. הצילומים הציגו כיצד המתפרעים ניפצו חלונות, התעמתו עם כוחות המשטרה ואף הגיעו למרחק של 30 מטרים מהמיקום בו הסתתר סגן הנשיא לשעבר מייק פנס עם משפחתו.

התיעוד החדש הראה כיצד בתחילה פינו את פנס ובני משפחתו בזריזות עם פרוץ האירוע לאזור מאובטח בקפיטול, ובהמשך נראים אלפי תומכיו של טראמפ מסתערים על הקפיטול בזמן שהם צועקים "תלו את מייק פנס", ואת הגרדום שהוצב על הדשא מחוץ לקונגרס. הצילומים הדגישו כיצד הם שמו לעצמם כמטרה בעיקר את המחוקקים הרפובליקנים ואת חוסר האונים של השוטרים בקפיטול, שהתחננו לתגבורת שמיאנה להגיע בזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully