וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכאוס בירושלים: העירייה הודיעה כי גני הילדים ייפתחו מחר ב-3 שכונות

פעילות הגנים תתחדש כבר מחר בהתאם להנחיות, וביום ראשון יצטרפו גם תלמידי כיתות א'-ד'. ההודעה מגיעה לאחר שאתמול הכריזה העירייה על פתיחת הלימודים ב-11 אזורים בניגוד לעמדת משרד הבריאות ובשעות הערב חזרה בה. ההורים מחו: "זה נזק לילדים שאי אפשר להסביר"

בווידאו: ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ד' חזרו ללימודים אחרי הסגר השלישי/צילום: שי מכלוף וניב אהרונסון

אחרי הכאוס במערכת החינוך בירושלים, העירייה הודיעה הערב (חמישי) כי הלימודים ייפתחו מחר בשלוש שכונות שנקבעו בקבינט הקורונה ביום שלישי - בית הכרם, רמת מוצא ובית צפאפא. הלימודים בגני הילדים בשכונות אלה ייפתחו מחר ובתי הספר ייפתחו ביום ראשון לכיתות א' עד ד'. בעירייה הודיעו כי פועלים על מנת לפתוח את הלימודים גם בשכונות נוספת.

הבוקר הזה התחיל באכזבה עבור ילדים רבים שהלכו לישון אתמול בידיעה שהם חוזרים לגנים ולבתי הספר, ובבוקר שמעו על החלטת העירייה שפורסמה ב-20:00 בערב לבטל את הלימודים בכל העיר.

הורים רבים כעסו על כך שילדיהם התאכזבו פעם נוספת. דקלה שינפלד, אימא מירושלים, תיארה את הקושי והאכזבה של שני בניה, בכיתות א' ו-ג', שחשבו שהם חוזרים ללימודים. "הם כבר נכנסו למיטות, תיקים מוכנים, קופסאות אוכל על השיש, הכול היה מוכן", היא אמרה.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון בכניסה לבית הספר פולה בן גוריון בירושלים, 3 במאי 2020. רוני כנפו
"לקבל בשעה שמונה וחצי בערב הודעה שאין בתי ספר זה לא יאומן". בית ספר בירושלים, במאי/רוני כנפו

שינפלד הוסיפה כי הכינה אתמול במשך שעות את בנה בכיתה א', שחשש לחזור לכיתה. "הוא כל השנה לא באמת עשה את ההסתגלות כי כל הזמן יצאו, חזרו ויצאו. הוא בכה כל אחר הצהריים שהוא מפחד ולא רוצה לחזור. לקח לי שעות להרגיע אותו, להכין אותו, להבטיח לו שיהיה בסדר. עד שכבר נרגע והתחיל להרגיש יותר בנוח אז לא הולכים".

"השבר שזה גורם לילד בכיתה א', עד שאני מרימה אותו הוא נופל, מרימה והוא נופל. לא חשבו על זה, זה נזק שאי אפשר להסביר", היא סיפרה, והוסיפה כי בנה הגדול יותר שמח כששמע שהוא חוזר ללימודים. "הוא התרגש, לא ראה חברים הרבה זמן, ואמר שהוא כל כך שמח לפגוש חברים ולשחק וממש התבאס".

"זה כל כך קשה ההסתגלות מחדש. זה כבר לא נורמלי. הוא כבר התחיל להתלבש ולהתארגן כי עשינו הכנה כמו ליום ראשון בכיתה א', ואני באה ואומרת לו שאני מצטערת ואין בית ספר", היא סיפרה. "הוא לא ידע אם לשמוח או להתבאס. הוא כבר השלים עם זה שהוא הולך, ואז הוא היה מאוכזב. לך תסביר לו שהעירייה לא בסדר, שהממשלה לא בסדר. זה לא פשוט. והילד הגדול היה מאוד עצוב".

גם ההורים נאלצו להיערך בהתאם, ולאתר מישהו שיהיה עם הילדים בבית בעת שהם בעבודה. "לקבל בשעה שמונה וחצי בערב הודעה שאין בתי ספר זה לא יאומן", הוסיפה.

חזרה ללימודים לאחר הסגר השלישי, בי"ס "היובל" בתל אביב, 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
בתל אביב כן שבו ללימודים. בית ספר "היובל", היום/ראובן קסטרו

על פי החלטת הממשלה, ניתן היה לפתוח את הלימודים בגנים ובכיתות א' עד ד' באזורים צהובים וירוקים. כמו כן, נקבע כי ייפתחו הלימודים באזורים כתומים שציון הרמזור שלהם נמוך מ-6.5 ושיעור המתחסנים של בני ה-50 ומעלה גבוה בה מ-70%. בהודעה של משרדי הממשלה שלשום, פורסמה רשימה של יישובים כתומים שעומדים בקריטריונים, והיא לא כללה שכונות בירושלים.

העירייה האשימה בהודעתה אמש את "אי הבהירות בין החלטת קבינט הקורונה אמש להנחיות שניתנו הבוקר על ידי פיקוד העורף ואחר הצהריים על ידי משרד הבריאות בנושא השכונות הכתומות", והתעלמה מהאחריות שלה בנושא. גורם בעירייה אמר כי במשרד הבריאות הודיעו בשעה מאוחרת אתמול שהתבלבלו ולא ניתן לפתוח את הלימודים כלל בשכונות כתומות. מאחר ולפי הנתונים המעודכנים אין שכונות צהובות וירוקות, התקבלה ההחלטה לבטל את הלימודים לחלוטין. עם זאת, גורם במערכת הבריאות דחה את הטענה ואמר כי מדובר ככל הנראה בבלבול של העירייה בנוגע לשכונות הכתומות שבהן ניתן לפתוח.

כך או אחרת, רשימת העירייה כללה אזורים שלא נכללו בהחלטה. העירייה פרסמה אתמול בסביבות השעה 12:00 הודעה על פתיחת הלימודים ב-11 אזורים, בהם גם שכונות כתומות שהתחלואה בהן גבוהה. דיווחים שונים הופצו לאורך היום בנוגע לסתירות בין הגופים השונים ומנהלים והורים פנו לעירייה בניסיון להבין מה צפוי היום.

במענה לפניית וואלה! NEWS בנושא, השיבה העירייה בשעה 18:50 כי פעלה לפי פרסום פיקוד העורף וכן כי "מוסדות החינוך בירושלים ייפתחו כפי שהעירייה הודיעה לתושבים". אך בשעה 20:20 פרסמה דוברות העירייה הודעה על ביטול הלימודים בכלל העיר, וזאת עד לקבלת הנחיות ברורות ממשרד הבריאות וקבינט הקורונה לגבי השכונות הכתומות. כך שגם בשכונות כמו בית הכרם ורמת מוצא שהתחלואה בהן נמוכה יותר בוטלו הלימודים לאחר שהפכו במהלך השבוע לכתומות.

במשרד הבריאות ומגן ישראל דחו את טענות העירייה ומסרו בתגובה כי "ביום שלישי בערב קיבל קבינט הקורונה את הצעת משרד הבריאות. בתקנות פורטו היישובים הצהובים והירוקים בהם נפתח החינוך באופן חלקי. בערים בהן מעל 200 אלף תושבים, ישנה חלוקה לשכונות, כשכל שכונה מוגדרת בנפרד על פי הרמזור. כך גם לגבי העיר ירושלים. תקנות פתיחת החינוך אושרו על ידי הקבינט ומפורסמות לציבור, לרבות רשימה מלאה ומפורטת של הערים והשכונות בהן ניתן לקיים לימודים. אין הנחיות שונות או הוראות שונות שניתנו לעיר ירושלים על ידי משרד הבריאות או מגן ישראל. השכונות שפורטו שניתן לפתוח בהן את החינוך בעיר הן בית הכרם, רמת מוצא ובית צפאפא. משרד הבריאות מדגיש כי יש להיצמד לתקנות הממשלה המפורסמות בהן הפירוט המלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully