וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים הודיעה על פתיחת הלימודים בשכונות עם תחלואה - וחזרה בה

עודכן לאחרונה: 10.2.2021 / 23:52

בהודעה שהוציאה העירייה נטען כי הלימודים יתחדשו לפי המתווה שאישר קבינט הקורונה. אך מבדיקה של מצב התחלואה בשכונות עולה כי חלקן לא עומדות בקריטריונים, עם ציון גבוה מ-6.5 במדד הרמזור. בהמשך הודיעה כי כלל מוסדות החינוך בעיר לא ייפתחו מחר ועד להודעה חדשה

בווידאו: שיירת רכבים של הורים בדרישה להשיב את הלימודים בערים ירוקות וצהובות/צילום: אייל טל/הנהגת ההורים הארצית

עיריית ירושלים הודיעה היום (שלישי) כי הלימודים בכלל השכונות בעיר לא יתקיימו מחר. בהודעת העירייה נמסר כי מוסדות החינוך יישארו סגורים עד לקבלת הנחיות ברורות ממשרד הבריאות וקבינט הקורונה לגבי השכונות הכתומות בעיר.

ההודעה על ביטול הלימודים נמסרה לאחר שהעירייה פרסמה שתפתח מחר את הלימודים בהתאם המתווה שאישר קבינט הקורונה, אולם חלק מרשימת השכונות שפרסמה לא עומדות במדדים שהוגדרו. לפי ההחלטה, גני הילדים וכיתות א'-ד' ישובו לפעילות באזורים ירוקים וצהובים, וכן בשכונות כתומות שציון הרמזור שלהן הוא עד 6.5 ושיעור המתחסנים של בני 50 ומעלה הוא יותר מ-70%. בעוד שבועיים יצטרפו אליהם כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב, ובעוד חודש יחזרו גם כיתות ז'-י'.

הרשימה שהעירייה פרסמה כוללת את השכונות בית צפאפא, בקעה-גאולים, תלפיות, ארנונה, מקור חיים, גבעת חנניה, גוננים, שיכון רסקו, גבעת הוורדים, גינות העיר (המושבה הגרמנית, ניות, קוממיות טלביה, קטמון הישנה, קרית שמואל, רחביה), ארמון הנציב, בית הכרם ורמת מוצא. זאת בעוד ברשימה שאתמול פרסם משרד החינוך הופיעו רק השכונות בית הכרם, רמת מוצא בית צפאפא, שהיו עד שלשום צהובות וירוקות.

על פי דוח העירייה מהיום, כלל השכונות בעיר כתומות, והציון של חלק מהשכונות שפורסמו בהודעה גבוה מ-6.5 - למשל, בקעה ותלפיות בהן ציון הרמזור הוא 7.3 וגוננים שהציון שלה הוא 6.83.

המתווה לחזרת מערכת החינוך

  • חזרה הדרגתית לפעילות בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות עם יותר מ-70% מחוסנים מעל גיל 50
  • תעדוף לבדיקות קורונה של תלמידים בערים כתומות גבוליות
  • מחר:
  • גני ילדים וכיתות א'-ד'
  • פעילויות חינוכיות בשטח פתוח עד 10 אנשים בשאר היישובים
  • בעוד שבועיים:
  • כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב
  • בעוד חודש:
  • כיתות ז'-י'
ראש עיריית ירושלים משה ליאון בכניסה לבית הספר פולה בן גוריון בירושלים, 3 במאי 2020. רוני כנפו
לא עומדים בקריטריונים. ראש העיר משה ליאון/רוני כנפו

לפי העירייה, גני הילדים בשכונות אלה יפעלו שישה ימים בשבוע, והצהרונים יחלו לפעול החל מיום ראשון במשך חמישה ימים בשבוע. בכיתות א'-ב' ילמדו חמישה ימים בשבוע לחמש שעות ביום, והצהרונים יפעלו החל מיום ראשון. בכיתות ג'-ד' הלמידה תהיה בחצאי כיתות, חמישה ימים בשבוע למשך שעות ביום. מפגשים בשטח פתוח יותרו בכל האזור ולכל שכבת גיל בקבוצה של עד תשעה תלמידים ומורה.

מנהלת אחד מבתי הספר בעיר אמרה כי היא ממתינה לתשובה סופית מהעירייה בעקבות דיווחים שונים. היא אמרה כי גם אם בית הספר ייפתח מחר, היא מעריכה שלא יגיעו תלמידים רבים. "יש הורים שכבר פנו למחנכות ואמרו שלא ישלחו מחר לבית הספר, כי זה בית ספר אזורי ומגיעים אליו גם משכונות אחרות כתומות ואדומות".

מהעירייה נמסר בתגובה כי "עיריית ירושלים פעלה בהתאם להחלטת הממשלה, כפי שבאה לידי ביטוי בפרסום פיקוד העורף בנוגע למתווה החזרה ללימודים, של כיתות גן-ד' באזורים כתומים עם אחוז ההתחסנות מעל 70%. עיריית ירושלים ניתחה את נתוני השכונות שהועברו אליה והודיעה על היישום המקומי של החלטת הממשלה. מוסדות החינוך בירושלים יפתחו כפי שהעירייה הודיעה לתושבים".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון בכניסה לבית הספר פולה בן גוריון בירושלים, 3 במאי 2020. רוני כנפו
מעריכים שלא יגיעו תלמידים רבים. בית ספר בירושלים/רוני כנפו

לפי המתווה שהציע משרד הבריאות ואושר אמש, בעוד שבועיים ישובו לפעילות כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב בשכונות שעומדות בקריטריונים, ובעוד חודש תפעל כלל מערכת החינוך עם חזרת כיתות ז'-י'.

שיעור המחוסנים של כל רשות ייקבע אחת לשבוע, ביחד עם ההחלטה על צבע העיר. צוות בין-משרדי ייקבע לגבי אזורים בתוך רשות מסוימת - שכונה או כמה שכונות מהעיר, יישוב בתוך מועצה אזורית - שיוגדרו כאזורים שבהם שיעור המחוסנים שונה מהשיעור ברשות כולה והלימודים יותרו בהם. בגני הילדים, בבתי ספר היסודיים והעל יסודיים (כולל בכיתות ה'-י"ב) ניתן לקיים מפגשים בשטח פתוח בקבוצה של תשעה תלמידים ומורה לכל היותר.

בשעות הערב הפגינו כמה מתושבי שכונת בית הכרם מול ביתו של ראש עיריית ירושלים משה ליאון, בעקבות החלטתו שלא לקיים מחר את הלימודים בכל השכונות בעיר. "ההודעה על ביטול הלימודים מקוממת. ילדינו אינם הפקר - אנחנו שכונה צהובה", זעמו התושבים. "הילדים חייבים שגרה לבריאות הגוף והנפש". מחר בבוקר צפויים ההורים להפגין שוב בכיכר דניה בעיר, נגד החלטת ראש העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully