וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששת מהקרמלין? אשתו של נבלני הגיעה מרוסיה לגרמניה

מסיבות לא ידועות, יוליה נבלניה נחתה בעיר פרנקפורט, ימים אחרי עונש המאסר שהושת על בעלה הכלוא ברוסיה. מקורביה טוענים כי מדובר בעזיבה זמנית ולא ביציאה לגלות. במקביל, בקרמלין הוציאו צו מעצר בינלאומי לאחד ממקורבי נבלני, החי בליטא וקרא לסנקציות על נאמני פוטין

בווידאו: כ-1,400 עצורים במהומות שפרצו ברוסיה אחרי גזר הדין לנבלני/צילום: רויטרס

אשתו של מנהיג האופוזיציה הכלוא של רוסיה אלכסיי נבלני הגיעה לגרמניה בטיסה ממוסקבה - כך דיווח המגזין דר שפיגל. הסיבות להגעתה של יוליה נבלניה לעיר פרנקפורט אינן ידועות, אך מקורבים לה טוענים כי זהו צעד זמני ולא יציאה לגלות. היא הייתה בטיסת החזרה של בעלה מגרמניה לרוסיה ב-17 בינואר, והוא נעצר מיד עם שובו לאחר חמישה חודשי החלמה במדינה בעקבות הרעלתו בגז העצבים נוביצ'וק על ידי סוכני ביטחון.

נבלני נותר במעצר ונשלח למאסר בפועל למשך שנתיים ושמונה חודשים בשבוע שעבר, אחרי שהואשם בהפרת תנאי עונש המאסר על תנאי שלו - אף שבחלק מהזמן היה בתרדמת, והחלים מהרעלתו הקשה שהובילה להתמוטטותו בטיסה מסיביר למוסקבה באוגוסט האחרון. במהלך הדיון בבית המשפט, הוא עשה לה סימן של לב והבטיח לה מתא הזכוכית שבו הוחזק: "אל תהיי עצובה! הכול יהיה בסדר גמור". היא נופפה לו בחזרה.

נבלניה נעצרה בעצמה באחת ההפגנות ההמוניות שפרצו לאחר מעצרו של נבלני, והיא נקנסה ב-20 אלף רובל בשל השתתפותה ב"מחאה לא חוקית". כ-12 אלף איש נעצרו ונכלאו בשבועות האחרונים, בהם מקורביו של נבלני.

מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני ואשתו יוליה נבלניה, על המטוס בעת נחיתתם ברוסיה לאחר טיסה מגרמניה. 17 בינואר 2021. רויטרס
הזוג נבלני בטיסה חזרה מגרמניה לרוסיה, בחודש שעבר/רויטרס

הקרמלין שוקל חקיקה חדשה שככל הנראה נועדה למנוע ממנה להתמודד בבחירות לפרלמנט בספטמבר. החוק ימנע ממי שיוגדר "סוכנים זרים" ומקורביהם לרוץ למושב בדומא. עם זאת, הדוברת של נבלני, קירה יארמיש, אמרה כי הספוקלציות על התמודדות אפשרית שלה בבחירות היא המצאה של הקרמלין עבור מטרות פוליטיות.

במקביל, רוסיה הוציאה צו מעצר בינלאומי ללאוניד וולקוב, אחד מיועציו הבכירים של נבלני החי כיום בליטא. הוא קרא לאזרחי רוסיה למחות בחצרות בתיהם במהלך חג האהבה שיצוין ביום ראשון, להדליק את הפנסים בטלפונים שלהם ונרות לב ולהציף את הרשתות החברתיות.

בקרמלין זועמים עליו אחרי שהוא קרא למערב להטיל סנקציות אישיות על 35 איש המקורבים לנשיא ולדימיר פוטין, בהם אוליגרכים, השופט שהשאיר את נבלני במעצר בחודש שעבר וגורמים בכירים בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully