וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 32 חולים מתו בתוך יממה, 5,540 אובחנו בנגיף

11.2.2021 / 9:23

משרד הבריאות עדכן כי 76,359 בדיקות נערכו, מתוכן 7.5% נמצאו חיוביות. מספר החולים הפעילים ירד ל-67,808, כשגם מספר החולים הקשים ירד מעט ל-1,027. 140 אלף איש התחסנו אמש נגד הנגיף

בווידאו: המצבע לחיסון עובדים זרים בתל אביב/צילום: ספיר לוי

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי 5,540 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל מפרוץ המגיפה ל-711,981. אתמול התקבלו תוצאות עבור 76,359 בדיקות, מתוכן 7.5% נמצאו חיוביות. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 67,808. בבתי החולים מאושפזים 1,599 חולים, מתוכם 315 מונשמים ו-1,027 חולים קשה. נכון להיום מתו 5,265 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 6,062 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 80,928, מתוכן 7.8% חיוביות לנגיף.
במקביל, מבציע החיסונים "חוזרים לחיים" נמשך. עד כה ניתנו בישראל כ-6 מיליון מנות חיסון נגד הקורונה - ל-3.7 מיליון מתחסנים. לפי משרד הבריאות, כ-2 מיליון ישראלים זכאים לתעודת מתחסן, לאחר שקיבלו את מנת חיסון השנייה. כ-140 אלף איש חוסנו אמש נגד הנגיף, מחציתם במנה הראשונה ומחציתם במנה השנייה.

בדיקות קורונה. ביה"ס יגאל אלון, ראשון לציון 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
ירידה קלה באחוז הבדיקות החיוביות. בדיקות קורונה בראשון לציון/ראובן קסטרו

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

הנתונים מגיעים על רקע חזרתם ללימודים של כ-480 אלף ילדי הגנים העירוניים ותלמידי כיתות א'-ד', לאחר חמישה שבועות בבתים. לפי החלטת הממשלה שהתקבלה בערב שלישי, החזרה לשגרה מתאפשרת רק ביישובים הירוקים, הצהובים ובחלק מהיישובים הכתומים. בכיתות א'-ב' הלימודים יתקיימו במשך חמישה ימים בשבוע, כולל צהרונים וללא חלוקה לקפסולות. בכיתות ג'-ד' התלמידים ילמדו בקבוצות של עד 20 ילדים, ללא צהרונים.

לפי המתווה שגובש, בעוד שבועיים ישובו לפעילות כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב, ובעוד חודש תפעל כלל מערכת החינוך עם חזרת כיתות ז'-י'. שיעור המחוסנים של כל רשות ייקבע אחת לשבוע, ביחד עם ההחלטה על צבע העיר. צוות בין-משרדי ייקבע לגבי אזורים בתוך רשות מסוימת - שכונה או כמה שכונות מהעיר, יישוב בתוך מועצה אזורית - שיוגדרו כאזורים שבהם שיעור המחוסנים שונה מהשיעור ברשות כולה והלימודים יותרו בהם.

עוד בוואלה!

הופעות ואירועי ספורט למתחסנים בלבד: תכנית ההטבות שתאפשר חזרה לשגרה

לכתבה המלאה

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר אמש כי בכוונת משרדו לקדם חקיקה שתחייב מורים שלא יתחסנו לקורונה להיבדק כל 48 שעות. הוא הבהיר כי אין ביכולת הצמרת הפוליטית למנוע שירותים בסיסיים מאלו המסרבים להתחסן, אולם נבדקת חקיקה שתמנע מאנשים שלא התחסנו או נבדקו ב-24 שעות האחרונות לעבוד עם קהל או בכיתות. "בקרוב נפתח את האירועים, לא נאפשר את קריסת המעבדות בגלל הבדיקות המהירות", אמר שר הבריאות. "מי שיתחסן - יהנה".

דבריו של אדלשטיין מצטרפים לאמירותיו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, לפיהן הוא תומך במהלך שיחייב עובדי הוראה להתחסן נגד קורונה. בריאיון לגולן יוכפז וענת דיוידוב ב-103FM, ציין לוי כי יתמוך בשינוי חקיקה שיחייב את המורים לקבל את החיסון, כחלק מהניסיון לבלום את התפשטות הנגיף בד בבד עם החזרת הלימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully