וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: נקדם חקיקה שתחייב מורים שלא יתחסנו להיבדק כל 48 שעות

10.2.2021 / 14:54

שר הבריאות הבהיר כי אין יכולת למנוע שירותים בסיסיים מסרבני חיסונים לקורונה, אולם נבדקת חקיקה שתמנע מאנשים שלא התחסנו או לא נבדקו ב-24 השעות האחרונות לעבוד עם קהל או בכיתות. "לא נוכל לאפשר את קריסת המעבדות עבור הבדיקות המהירות. מי שיתחסן - יהנה"

בווידאו: מבצע החיסון נגד קורונה בישראל/צילום: רויטרס

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום (רביעי) כי בכוונת משרדו לקדם חקיקה שתחייב מורים שלא יתחסנו לקורונה להיבדק כל 48 שעות. הוא הבהיר כי אין ביכולת הצמרת הפוליטית למנוע שירותים בסיסיים מאלו המסרבים להתחסן, אולם נבדקת חקיקה שתמנע מאנשים שלא התחסנו או לא נבדקו ב-24 שעות האחרונות לעבוד עם קהל או בכיתות.

"בקרוב נפתח את האירועים, לא נאפשר את קריסת המעבדות בגלל הבדיקות המהירות", אמר שר הבריאות. "מי שיתחסן יהנה".

דבריו של אדלשטיין מצטרפים לאמירותיו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, לפיהן הוא תומך במהלך שיחייב עובדי הוראה להתחסן נגד קורונה. בריאיון לגולן יוכפז וענת דיוידוב ב-103FM, ציין פרופ' לוי כי יתמוך בשינוי חקיקה שיחייב את המורים לקבל את החיסון, כחלק מהניסיון לבלום את התפשטות הנגיף בד בבד עם החזרת הלימודים.

שר הבריאות יולי אדלשטיין בביקור בקופת חולים מאוחדת, בית שמש, 18 בינואר 2021. אלי דסה, פול צלמים
נבדוק חקיקה בסוגיית החיסונים. אדלשטיין/פול צלמים, אלי דסה

"אני מאוד אשמח שזה יקרה", אמר פרופ' לוי בנוגע למהלך. "זה מצריך שינוי בחקיקה, ולרוב במדינה דמוקרטית אפשר לעשות כך דברים". בהמשך, כשנשאל אם מדובר בצעד חוקתי, טען כי הוא נסמך על היועץ המשפטי לממשלה. "אם הוא אומר שניתן לעשות את זה - אני יכול מאוד להזדהות", אמר. "אני תומך בכך שבמקרה של מקום עבודה עם השפעה על בריאות הציבור והילדים, המדינה והמעסיק ידרשו מאנשים להיות מחוסנים. זה בדיוק כמו שלעיתים אנחנו יוצרים תנאים די מחייבים לעובדי מערכת הבריאות או בבתי החולים להתחסן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully