וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא דרך את האקדח במהלך הנסיעה, ואיים עליה: "אהרוג אותך ואחר כך אותי"

12.2.2021 / 14:58

מדי שבוע נפרסם את מספר עבירות האלימות במשפחה שהגיעו לביהמ"ש, במטרה לחשוף את ממדי התופעה הקשה. 90 גברים נחשדו השבוע באלימות כלפי בנות זוגם. במקרה אחד גבר לקח את נשקה של זוגתו המאבטחת ואיים עליה, במקרה אחר הצמיד גבר סכין לזוגתו שבהיריון: "אין לי מה להפסיד"

חשד לרצח בבנימין: אישה נורתה למוות, בעלה השוטר נעצר/צילום: רוני כנפו

עשרות גברים נעצרו בשבוע האחרון של הסגר השלישי בחשד לתקיפה אלימה של בת זוגם. מאז פרסום המעקב האחרון בשבוע שעבר אף אירע רצח נוסף: דיאנה רז, בת 35 ואם לארבעה, נורתה למוות על ידי בעלה אמיר, שוטר סיור מתחנת מודיעין.

הרצח לעיני הילדים בנעלה לא היה מקרה האלימות היחיד. באחד המקרים זה היה יכול להסתיים בטרגדיה דומה. "החשוד נסע יחד עם בת זוגו ברכבו וזאת כאשר החשוד תוקף את בת זוגו ברכב, ובנוסף גונב לה את הנשק שהיא מחזיקה כדין שכן היא מאבטחת, דורך אותו ומאיים עליה. אציין כי המחסנית לא הייתה בתוך הנשק", תיאר רס"ר רדה שלום בפני סגנית נשיא בית משפט השלום בחדרה פנינה ארגמן את השתלשלות האירועים, בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו.

"החשוד נחקר בתחנה באותו היום, הכחיש את המיוחס לו ושוחרר בתנאים על ידי קצין משטרה. לאחר מכן נגבו עדויות נוספות שחיזקו את הראיות נגדו, החשוד נחקר פעם נוספת אתמול וקיימת מסוכנות גדולה. החשוד קושר את עצמו לחלק מהעבירות המיוחסות לו, בנוסף הוא איים עליה עוד באותו אירוע שיהרוג אותה ולאחר מכן את עצמו. לחשוד אין עבר פלילי".

סנגורו של החשוד אמר להגנתו בבית המשפט כי מעשיו חד-פעמיים וכי הוא מבין את חומרתם. "מדובר במקרה מאוד חריג. לא שיבש הליכי חקירה מאז ששוחרר, לא איים ולא ניסה לפגוע במאן דהו ולא בפרט במתלוננת. אלא מה? היום לפנות בוקר החליט החשוד על דעת עצמו להגיע לתחנת משטרת ישראל בחדרה כדי להתוודות על פרט ספציפי אותו אמר בחקירה הראשונה ביום האירוע, ולספר להם את האמת שלו. היו לו נקיפות מצפון. הוא לא מסוכן לכלל הציבור ולא כלפי בת הזוג", אמר הסנגור וביקש לשחררו.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים ואילו השופטת מתחה על כך ביקורת ושחררה אותו עם הרחקה מהמתלוננת. "אין לי ספק שמדובר בהתנהלות תמוהה של היחידה החוקרת, שכן אם היא סברה שמדובר בעבירות חמורות שיש לעצור את החשוד, שכן מתקיימות עילות להארכת מעצר לצרכי חקירה, הייתה צריכה לעשות זאת מיד לאחר האירוע והגם כאמור שהתמונה הייתה ברורה וחד-משמעית מצאה לנכון להורות על השחרור. איני סבורה שמדובר בהתנהלות ראויה ואיני סבורה שיש מקום להורות על הארכת המעצר שכן לא היו תלונות נוספות".

עלייה בכמות המעצרים של גברים אלימים

בשבוע החולף, בין 4 בפברואר ל-10 בפברואר, נפתחו 92 תיקי מעצר בגין תקיפת בת זוג, מתוכן שתי נשים חשודות באלימות כלפי בן הזוג, וב-90 תיקי אלימות החשודים הם גברים שתקפו את האישה.

מדובר עלייה של ארבעה מעצרים לעומת השבוע שעבר. באופן כללי, ישנה עלייה כמעט מתמדת במעצרים לאורך ימי הסגר. זאת, על אף שבמהלך ימי הסגר המשטרה ביצעה פחות מעצרים והביאה חשודים לבית משפט רק במקרים בהם קיימת מסוכנות גבוהה או חשש ממשי משיבוש חקירה.

לאחר הסגר, מספר המעצרים הכללי צפוי לגדול. הנתונים מתבססים על הרשומות המופיעות באתר נט המשפט, לא כולל דיונים שמתנהלים בדלתיים סגורות, ועל כן ייתכן שהמספר אף גבוה יותר.

בית המשפט המחוזי בתל אביב. -, אתר רשמי
היכל המשפט בתל אביב/אתר רשמי, -

במקרה אחר, גבר כלא על פי החשד את בת זוגו במשך ימים. "מדובר בתיק אלימות במשפחה ברף גבוה מאוד, שכולל אלימות קשה מצד החשוד, כולל כליאתה למשך מספר רב של ימים ודברים נוספים שהחשוד מחסיר ממנה, דברים בסיסיים הזקוקים לאדם", תיאר רס"ר יבגני קפילביץ' בפני שופט השלום בתל אביב דן סעדון בדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד.

הסנגור טען להגנתו של החשוד כי יש להתחשב בילדים ולכן להימנע מעונש קשה. "מדובר בזוג שגר עשר שנים חיים ביחד. במהלך עשר השנים אין תלונות על אלימות במשפחה. כדי לא לעשות טראומה לילדים שפתאום האב ייעלם לתקופה כזו ללא הסבר", אמר.

השופט סעדון קבע כי יש תשתית ראייתית הקושרת את החשוד למיוחס לו, והורה על הארכת מעצרו בשלושה ימים. בדיון נוסף שהתקיים בעניינו של החשוד השבוע הוא שוחרר בערבות עם צו הרחקה מהאישה למשך 21 יום.

הצמיד סכין לגרונה של זוגתו בהיריון; סנגורו: "תיק תמוה"

בדיון שהתקיים ביום שני האחרון בבית משפט השלום בתל אביב תיאר רס"ב ליאור סולומון את מציאות חייה של אישה שסובלת מאלימות מצד בן זוגה. "מהחקירה עולה כי החשוד, במועדים שונים, תקף את המתלוננת, איים עליה שיהרוג אותה, איים אף בפגיעה עצמית, באחד המקרים כשהייתה בהיריון בחודש החמישי אף הצמיד סכין לגרונה. החשוד משמיע איומים קשים כי אין לו מה להפסיד, כי הוא מוכן לשבת מאסר עליה. מהחשוד ניבטת כלפי המתלוננת מסוכנות של ממש ואף אובססיביות".

סנגורו של החשוד טען להגנתו כי "התיק הזה קצת תמוה. היום המשטרה בכל תיק של אלימות במשפחה עוצרת. אומר החשוד בהגינותו שהיו צעקות, שהם התווכחו, אולם מכחיש תקיפה או איומים".

שופט השלום בתל אביב שמואל מלמד לא התרשם מדברי הסנגוריה והאריך את מעצרו של החשוד ביומיים. "בית המשפט יאמר כי לאחר עיון בהודעה של המתלוננת עולה, כי המתלוננת חוששת מהחשוד. קיים חשד סביר כנגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו".

בדיון נוסף שהתקיים בעניינו של החשוד השבוע הוארך מעצרו שוב בארבעה ימים ובמשטרה מתכוונים להגיש נגדו כתב אישום בימים הקרובים, לאחר כמה עדויות וראיות נוספות שנאספו במסגרת החקירה ומחזקים את החשדות נגד בן הזוג, כאשר נקבע שעילות המעצר עילות הן שיבוש הליכי חקירה וצורכי השלמת החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully