וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב העיר, לעיני כולם, הוא בעט בה והטיח אותה בקיר

29.1.2021 / 12:45

מדי שבוע נפרסם את מספר עבירות האלימות במשפחה שהגיעו לבית המשפט, במטרה לחשוף את ממדי התופעה הקשה. 79 גברים נחשדו השבוע באלימות כלפי בנות זוגם. באירוע אחד תועד שב"ח השוהה בישראל מכה את בת זוגו ברחוב, במקרה אחר גבר הניף את תינוקה של בתו החורגת מחוץ לחלון

בווידאו: תיעוד של גבר תוקף את בת זוגו בנתניה/צילום: שלומי גבאי ומצלמות אבטחה, עריכה: טל רזניק

ביום ראשון השבוע נעצר בנתניה מצעב מטר, תושב איו"ש ששהה בישראל באופן בלתי חוקי והתגורר עם זוגתו בנתניה. במוצאי שבת היא יצאה לשוק בנתניה. הוא חשד שהיא בוגדת בו עם גבר אחר, הגיע לשם ותקף אותה. חקירה מהירה של תחנת נתניה במרחב שרון הביאה למעצרו. בחטיבת התביעות המשטרתית הגישו נגד החשוד כתב אישום ביום רביעי. על פי עובדות כתב האישום, "הנאשם תקף אותה בכך שהכה אותה בפניה מספר פעמים, נשך אותה בפניה פעמיים, וכן אחז בצווארה והטיחה על רכב שהיה בסמוך". כל זה גם תועד במצלמות האבטחה.

עוד צוין בכתב האישום כי "האישה ניסתה להימלט, אך הנאשם הלך בעקבותיה תוך שהוא אוחז בה ואף מרים אותה באוויר. כשניסתה המתלוננת להשתחרר מאחיזתו, משך הנאשם את המתלוננת והטיחה בקיר שהיה בסמוך".

אישה שהותקפה ע"י בן זוגה. ., באדיבות המצולמים
חבלות בראש של האישה שהותקפה על ידי בן זוגה בנתניה/באדיבות המצולמים, .

עו"ד, פקד טל חיים ניסנוב, תובעת בכירה במשטרת ישראל בשלוחת מעצרים מרחב שרון הגישה את כתב האישום נגד הגבר מנתניה. "מדובר באירוע שבו מודיע התקשר למשטרה וסיפר שהוא רואה גבר תוקף אישה", היא אומרת לוואלה! NEWS, "השוטרים שהגיעו לשטח פגשו באישה שכולה חבולה אך מסרבת לשתף פעולה עם השוטרים. היא אמרה שהוא בן הזוג שלה ושהיא אוהבת אותו ואין בכוונתה להגיש תלונה. השוטרים בשטח החליטו להביא אותם לתחנת המשטרה. היא סיפרה לחוקר שהיא נפלה במדרגות, אך החוקר הבחין שהיא ננשכה בפנים. לבסוף היא התוודתה שהוא אכן תקף אותה וסיפרה שזה בגלל שהוא חשד שהיא בוגדת בו. אישה לא צריכה להישאר במערכת יחסים אלימה. חשוב לבוא ולהתלונן, משטרת ישראל תעשה את כל המאמצים לעזור".

רב פקד שי עדרי, קצין חקירות ומודיעין, משטרת נתניה במרחב שרון: "זה אירוע שהתייחסנו אליו בחומרה. האירוע הזה אופיין באלימות חמורה במיוחד וקיצונית שכללה נשיכות, בעיטות, הטחה של הקורבן על הקיר וגרירה שלה לאורך מספר רחובות. אספנו ראיות שלא מותירות ספק לגבי מה שהתרחש בין החשוד לבין הקורבן. אנחנו מרוצים מהקצב המהיר שבו נוהלה החקירה ומהתוצאות, שבסיומן הצלחנו להביא ראיות שהספיקו ליחידת התביעות המשטרתית להגיש כתב אישום נגד הגבר. אני קורא לכל אישה או גבר שסובלים ממערכת יחסים זוגית שכוללת אלימות, אם זה פיזית ואם זה רגשית לפנות למשטרה. יש לנו את הכלים המתאימים בכדי לסייע".

זירת תקיפת אישה בידי בן זוגה. ., צילום מסך
הזירה בה הותקפה האישה בנתניה על ידי בן זוגה/צילום מסך, .

בשבוע החולף, בין 20 בינואר ל-27 בינואר, נפתחו 79 תיקי מעצר בגין אלימות במשפחה, עלייה של 11 מעצרים בהשוואה לשבוע שעבר. כולם תיקים שבהם גברים נהגו באלימות כלפי נשים. במהלך ימי הסגר המשטרה מבצעת מעצרים ומביא חשודים לבית משפט רק במקרים בהם קיימת מסוכנות גבוהה או חשש ממשי משיבוש חקירה. לאחר הסגר, מספרי המעצרים צפויים לגדול. הנתונים מתבססים על הרשומות המופיעות באתר נט המשפט, לא כולל דיונים שמתנהלים בדלתיים סגורות, ועל כן ייתכן שהמספר אף גבוה יותר.

"הוציא את הילד בין השנה וחצי מהחלון"

המקרה הבא התרחש בפתח תקווה וממחיש שאלימות לא נעצרת בין בני זוג ועלולה לזלוג גם לבני משפחה נוספים. חיילת ניגשה לתחנת המשטרה בעיר והתלוננה על אלימות מצד אביה החורג, אלימות שגם היא וגם אימא שלה חוות בתקופה האחרונה. "מדובר בחשוד שתקף את בתו החורגת במספר הזדמנויות שונות. אתמול סיפרה במשטרה שהחשוד מסרב להכניס אותה הביתה. סיפרה על מסכת אירועים בהם תקף בבעיטות ואגרופים, סילק את אמא מהבית", סיפר רס"ב יניב הינדי בדיון שהתקיים ביום שני השבוע בבית משפט השלום בפתח תקווה. "כמו כן לחשוד ולאמה של המתלוננת יש תינוק בן שנה וחצי, כאשר הוא סגר את הדלת וסירב לפתוח להם והוציא את הילד בן השנה וחצי מהחלון של הקומה הרביעית שייקחו אותו", כך לדברי רס"ב הינדי, "החשוד לא מאפשר להם לחזור הביתה לקחת את המדים שלה, כמו כן שלח לה הודעות קוליות כי אם היא תתקרב לבית הוא יזיין אותה ואת בן הזוג שלה".

החשוד החליט לדבר בעצמו בבית המשפט ואמר לשופטת אופיר כבתי-ריבלין, "נתחיל מזה שהילדה החורגת מהנישואים הראשונים של אשתי מסתובבת במשך ארבע שנים בבית עם חוטיני ואני מבקש ממנה לא להסתובב כך. מעולם לא הכיתי את הילדה הזו ולא את אשתי, זה לא נכון".

בית משפט השלום פתח תקוה, 14 בינואר 2021. ראובן קסטרו
בית משפט השלום בפתח תקווה, ינואר 2021/ראובן קסטרו

המשטרה ביקשה חמישה ימי מעצר והשופטת כתבי-ריבלין, דחתה את בקשת המשטרה והאריכה את מעצרו של החשוד ביממה אחת בלבד וכתבה בהחלטתה, "עיינתי בחומר החקירה, ואני סבורה כי קם חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו, אם כי ראשוני בשים לב לכך שהחשוד מכחיש את המעשים ומבת זוגו טרם נגבתה עדותה. העבירות המיוחסות לחשוד מקימות עילות מעצר מסוג מסוכנות, וזאת על אף היעדר עבר פלילי וכן חשש לשיבוש הליכי חקירה".

יממה לאחר מכן, החשוד הובא שוב לבית המשפט הפעם השופטת שחררה את החשוד בהרחקה מביתו החורגת ומרעייתו למשך שבוע והפקדת ערבות עצמית בסך 5,000 שקלים. החקירה נמשכת.

"ירק עליה. לאחר מכן משך בשערה וחבט במוט ברזל"

"המשיב חשוד בכך שהכה את אשתו בכך שירק עליה. לאחר מכן משך בשערה, חבט בה במוט ברזל ובעט בה. למתלוננת נגרמו חבלות, ואני מפנה לתמונות המצויות בתיק. כן טענה שהמשיב תקף אותה בכמה מועדים שונים בעבר", סיפר חוקר המשטרה מוטי קקון לשופטת שרה חביב בבית משפט השלום בבאר שבע, בדיון שהתקיים ביום חמישי שעבר בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו.

פרקליטו של החשוד אמר להגנתו בבית המשפט כי "בעבודתו הוא משמש שומר בבית-ספר זה שנתיים. הוא נעדר עבר פלילי וזהו מעצרו הראשון". שופטת השלום שרה חביב קיבלה חלקית את בקשת המשטרה שביקשה להאריך את מעצרו של הגבר בחמישה ימים ושלחה אותו לשלושה ימי מעצר. ביום ראשון האחרון המשטרה הביאה את הגבר שוב לבית המשפט וביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים על מנת להשלים את החקירה, הפעם מול השופט יואב עטר בשלום באר שבע. השופט עטר דחה את בקשת המשטרה והאריך את מעצרו של הגבר ביממה אחת בלבד למרות שציין בהחלטתו כי "אופי העבירות ונסיבות ביצוען מקים כנגד המשיב גם עילת מעצר של מסוכנות לביטחון הציבור. עיינתי בתיק החקירה, ונחה דעתי כי קיים חשד סביר כנגד המשיב, כי ביצע את העבירות המיוחסות לו, בשים לב לקיומה של גרסה מפלילה".

יום לאחר מכן, חזרה המשטרה עם החשוד שוב אל בית המשפט, הפעם בחזרה לשופטת שרה חביב. החוקר שמואל סיפר באולם בית המשפט כי "החקירה התקדמה אך לא הסתיימה. התביעה ביקשה עוד שבע פעולות השלמה. השופטת חביב קיבלה את בקשת המטרה והאריכה את מעצרו של החשוד עד אתמול (חמישי) ובכוונת התביעה המשטרתית להגיש נגדו כתב אישום בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully