וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרדף וירי השוטר בצעיר בחיפה: אישום נגד הנהג שנמלט ממחסום קורונה

עודכן לאחרונה: 27.1.2021 / 14:03

אמיר דלאיכה, בן 24 מבסמת טבעון, מואשם שניסה להימלט ממחסום שהוצב בתחילת הסגר המהודק, כשהוא נוהג בשכרות וגורם לפגיעה באחד השוטרים. במח"ש חוקרים את האירוע בו חברו, בשאר זובידאת, בן ה-19 נורה ונהרג מירי השוטרים

בווידאו: סרטונים מתוך המכונית ותיעוד אירוע הדריסה בחיפה/צילום: אינסטגרם, מצלמות אבטחה ויואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד אמיר דלאיכה, תושב בסמת טבעון בן 24, בגין גרימת חבלה לשוטר, נהיגה בשכרות והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. זאת, במהלך האירוע בשכונת חליסה בו נהרג חברו, בשאר זובידאת בן ה-19, שנורה למוות על ידי שוטר במהלך מרדף בתחילתו של הסגר המהודק לפני כשלושה שבועות. חברם, בעל הרכב המכונה א"א בכתב האישום, יצא ללא פגע, נעצר למחרת האירוע אך בסופו של דבר שוחרר.

דלאיכה מואשם כי נהג בשכרות ברכב הטויטה שבבעלות חברו, וכשזיהה מחסום שהציבה המשטרה ניסה להימלט, תוך שהוא פוגע בניידת ופוצע את אחד השוטרים. במהלך נסיון ההימלטות, ירה אחד השוטרים לעבר הרכב ופגע בראשו של זובידאת, שמת מפצעיו כעבור יומיים.

על פי כתב האישום, בליל האירוע, מעט לפני חצות שבין ה-8 ל-9 בינואר, אז נכנס לתוקפו הסגר המהודק, נסעו השלושה ברכב מבסמת טבעון לחיפה. בזמן הנסיעה, דלאיכה ובעל הרכב החליפו מקומות כך שדלאיכה נהג ברכב כנהג חדש כשהוא במצב שכרות, וא"א ישב במושב האחורי.

כשעתיים קודם לכן, לקראת הסגר, הציבו שוטרים ופקחי עיריית חיפה מחסום לאכיפת תקנות הקורונה, בפינת הרחובות יוסף וינר ועוספיא, סמוך למסגד הגדול בשכונת חליסה. הרכב בו נסעו השלושה הגיע למחסום מכיוון רחוב עוספיא. 12 איש איישו את המחסום - שמונה שוטרים ושוטרות ניצבו שם במדים ואיתם ארבעה פקחי עירייה.

בשאר זובידאת, בן 19 מבסמת טבעון, נהרג במהלך מרדף משטרתי בחיפה. באדיבות המשפחה
בשאר זובידאת, 19, שנהרג מירי שוטרים/באדיבות המשפחה

על פי כתב האישום, ובמקביל לתיעוד ממצלמת אבטחה, שהותר בשבוע שעבר לפרסום, הבחין דלאיכה במחסום, עצר את הרכב, שילב להילוך אחורי, החל בנסיעה מהירה לאחור וניסה לבצע פניית פרסה לכיוון רחוב גוש עציון במטרה להימלט מהשוטרים.

שוטר ושוטרת שהיו באחת הניידות, הבחינו ברכב והחלו בנסיעה מהירה עם הניידת לכיוונו, במטרה לחסום אותו. השוטר שנהג בניידת נצמד איתה לחזית הרכב וחסם אותו חלקית. על פי כתב האישום בשלב זה וכשהרכב בעצירה, פתח השוטר את דלת הנהג בניידת בכוונה לרדת ממנה, אבל אז פתח דלאיכה בנסיעה מואצת לכיוון הניידת והשוטר, ופגע עם חזית הרכב בדלת הפתוחה למחצה אשר נסגרה על רגלו של השוטר, וכתוצאה מכך נפגעה.

אז, הרכב בו נסעו השלושה האיץ שוב, התנגש חזיתית בניידת ופגע עם צדו הימני ברכב חונה. כל זאת במטרה להשתחרר מהחסימה של הניידת, כשהרכב המשיך בנסיעה לכיוון מעגל התנועה בפינת רחובות עוספיא ויוסף וינר.

יתר השוטרים והפקחים שהיו במחסום הבחינו במתרחש ושמעו את זעקותיו של השוטר ופתחו בריצה לכיוון הרכב והניידת. על פי כתב האישום דלאיכה הבחין בהם, המשיך במנוסתו, ניסה לפגוע בשוטרים ובפקחים שרצו לעברו, סיכן את חייהם ואילץ אותם לזוז הצידה כדי להינצל מפגיעה על ידי הרכב. חלק מהשוטרים ירו לעבר הרכב ואחד מהכדורים פגע בראשו של בשאר זובידאת, ופצע אותו אנושות.

סרטוני האינסטגרם מוכיחים: בעל הרכב לא היה הנהג באירוע דריסת השוטר והמרדף בחיפה
19.1.21. אינסטגרם, אתר רשמי
תיעוד האירוע/אתר רשמי, אינסטגרם

הרכב המשיך בהימלטות מהירה, כשהשוטרים במרדף אחריו, אבל הוא הצליח להימלט. שעה קלה אחר כך אותר הרכב כקילומטר וחצי מזירת האירוע, ברחוב הרב יוסף משאש שבשכונת נווה גנים הסמוכה, כשהוא נטוש מיושביו, למעט זובידאת שהיה מוטל פצוע במושב הנוסע הקדמי. לזירה הגיעו שוטרים רבים, מעבדה ניידת לזיהוי פלילי, וכן מפקד תחנת חיפה, ניצב משנה אמיר גולדשטיין ומעין לוי כהנא, ראש שלוחת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).

בסיוע שכנים איתרו השוטרים את דלאיכה כשהוא מסתתר בין כלי רכב בחניון סמוך ברחוב נווה גנים. מכתב האישום עולה כי כשתושאל אודות מעשיו במקום השיב כי היה אצל חברה המתגוררת סמוך. הוא נעצר במקום ונותר עצור מאז.

זובידאת הובהל על ידי צוות מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו, לאחר יומיים. הוא נקבר בהלוויה בבסמת טבעון, כשבסיומה ובימים שלאחריה נערכו בכניסה לכפר הפגנות זעם כנגד המשטרה על הירי בזובידאת, ונראה שהזעם על כך עדיין ניכר ביישוב.

גבר כבן 30 נורה במהלך מרדף משטרתי ונפצע באורח אנוש. 8 בינואר 2020. יואב איתיאל
זירת האירוע/יואב איתיאל

א"א, בעל הרכב, הסגיר את עצמו למשטרה לאחר יממה. הוא ודלאיכה נחקרו בהפרדה כשכל אחד טופל את האשמה על השני. בסופו של דבר, בסיוע סרטוני אינסטגרם שצילמו השלושה במהלך הערב, שהציג לבית המשפט עו"ד תומר נווה, שייצג את א"א, ובסיוע סרטון מצלמת אבטחה מתחנת דלק אותו תפסה המשטרה, הוא שוחרר ממעצר.

דלאיכה יועמד לדין בגין עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, היזק בזדון, הפרעה לשוטרים וכן נהיגה בשכרות, ללא רשיון בתוקף וללא ביטוח. הפרקליטות העמידה כ-70 עדים, בהם 39 שוטרים, שצפויים להעיד במשפט.

מאז ליל האירוע מתנהלת חקירה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) במשרד המשפטים. במח"ש טרם נמסר מה העלתה החקירה. התובע, עו"ד יוסי גימפל מפרקליטות מחוז חיפה, מבקש את הארכת מעצרו של אמיר דלאיכה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. עורכת הדין ראניה סרוג'י, המייצגת אותו מטעם הסניגוריה הציבורית, תעתור לשחרורו. בינתיים, בימים הקרובים היא צפויה ללמוד את הראיות בתיק החקירה במשטרה והיא דורשת גם לקבל את חומרי החקירה בתיק מח"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully