וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מהאינסטגרם חושף: החשוד בדריסת שוטר בחיפה - לא נהג ברכב

19.1.2021 / 14:13

תושב בסמת טבעון שוחרר למעצר בית, לאחר שעורך דינו הציג סרטוני וידאו התומכים בגרסתו. מתיעוד התקרית בשבוע שעבר עולה כי הרכב נסע רוורס לאחר שנתקל במחסום לאכיפת קורונה, פוגע בשוטר במהלך ההימלטות - ואז נפתחה אש ממנה נהרג נוסע. המשטרה: שחרור החשוד - בהתאם לחקירה

בווידאו: סרטונים מתוך המכונית ותיעוד אירוע הדריסה בחיפה/צילום: אינסטגרם, מצלמות אבטחה ויואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

בית משפט השלום בחיפה שחרר היום (שלישי) למעצר בית את החשוד המרכזי במעורבות בדריסת השוטרים בחיפה לפני כשבועיים. באירוע נורה למוות בן דודו, שישב לצד הנהג ונהרג מירי בראשו במהלך מרדף משטרתי.

השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב החליטה לשחרר את החשוד, לאחר שסניגורו, עו"ד תומר נווה, הציג בבית המשפט סרטוני אינסטגרם המעידים כי לא הוא נהג ברכב, וכי ישב במושב האחורי.

בית המשפט התיר לפרסום את הסרטונים, בהם נראה בן דודו של החשוד, בשאר זובידאת בן ה-19, יושב במושב הנוסע הקדמי, לצד הנהג. האחרון מתברר כחשוד השני, חברם, צעיר בן 24 שעצר באותו לילה ושאת מעצרו האריכה השופטת בפעם הרביעית, בשלושה ימים, עד יום רביעי. גם הוא נורה במהלך המרדף המשטרתי, אך רק נשרט מקליע ששפשף את מצחו. סרטונים ממצלמת אבטחה של תחנת דלק, שעה לפני האירוע הקטלני, מחזקים את הגרסה כי החשוד ששוחרר לא נהג ברכב.

סרטוני האינסטגרם מוכיחים: בעל הרכב לא היה הנהג באירוע דריסת השוטר והמרדף בחיפה
19.1.21. אינסטגרם, אתר רשמי
תיעוד הדריסה/אתר רשמי, אינסטגרם

"הם נסעו ברכב, הבחינו במשטרה בקצה הרחוב ונסעו אחורה. הניידת ניסתה להתקרב אליהם, הם ברחו מהמקום, דרסו שוטר ואז השוטרים דיווחו למחסום שיש רכב", הסביר בבית המשפט רס"ב אדי קנטרוביץ, טוען המעצרים של תחנת חיפה. לדבריו, מדובר היה במחסום קורונה, ללא דוקרנים, "מחסום לאנשים שמפרים בידוד, שוטרים עם ניידת".

השופטת פיקוס בוגדאנוב קבעה כי "החשד לא התעבה אלא ההפך, נחלש בצורה משמעותית והראיות הנמצאות בתיק מובילות למסקנה לכאורית כי מי שנהג ברכב היה אחר". עם זאת, המשטרה ביקשה את הארכת המעצר בחמישה ימים.

עוד בוואלה!

דרס שוטר, נמלט ונורה: צעיר כבן 20 נפצע אנוש במרדף משטרתי בחיפה

לכתבה המלאה
בשאר זובידאת, בן 19 מבסמת טבעון, נהרג במהלך מרדף משטרתי בחיפה. באדיבות המשפחה
נהרג במהלך מרדף משטרתי. בשאר זובידאת/באדיבות המשפחה

הנוסע נורה מאחור על ידי השוטרים שניסו לעצור את הרכב המתרחק מהם, לאחר שהרכב לא שעה לקריאותיהם לעצור במחסום קורונה ברחוב יוסף וינר בשכונת חליסה בעיר, ליד המסגד הגדול, כ-30 דקות לאחר כניסתו לתוקף של הסגר השלישי בחצות ב-8 בינואר. שמות המעורבים אסורים עדיין בפרסום.

הרכב שהצליח להימלט מהשוטרים, נמצא זמן קצר אחר כך נטוש ליד גינה ציבורית ברחוב הרב משאש בשכונת נווה יוסף, כקילומטר וחצי משם. שכנים שהבחינו במתרחש הזעיקו עזרה. אנשי איחוד הצלה ומד"'א הגיעו למקום וניסו להחיות את בשאר שנותר מחוסר הכרה ברכב. אחר כך פינה אותו נט"ן מד"א לבית החולים רמב"ם. הוא אושפז במחלקה נוירוכירורגית שם נאלצו רופאים לקבוע את מותו לאחר שלושה ימים בהם נאבקו על חייו.

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים חוקרת את אירוע הירי במקביל לחקירת תחנת חיפה את הדריסה. החשוד בן ה-24 נעצר כשהוא מנסה להסתתר בגינה ציבורית בסמוך לרכב. הנוסע בן ה-21 ששוחרר נמלט מהמקום והסגיר את עצמו למשטרה יום אחר כך.

גבר כבן 30 נורה במהלך מרדף משטרתי ונפצע באורח אנוש. 8 בינואר 2020. יואב איתיאל
הרכב בו נסעו השלושה בליל האירוע/יואב איתיאל

גופתו נשלחה לנתיחה במכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר. בכפר בסמת טבעון זועמים על הירי הקטלני ובאירועי מחאה בימים אחרי הלווייתו נחסמה הכניסה לכפר והמשטרה נאלצה להפעיל אמצעים מיוחדים כדי לפזרם. סבו של הצעיר שנותר במעצר, הוצא השבוע מאולם בית המשפט לאחר שקרא במהלך הדיון לעבר השופטת "יש ספר חשבונות. הם רצו להרוג שלושה לא אחד. רוצחים המשטרה".

הסניגור, עו"ד תומר נווה, אמר לוואלה! NEWS כי "לולא חברת אינסטגרם, והנתונים שהצגנו לבית המשפט, מרשי היה עומד היום לדין בגין עבירות מהחמורות בספר החוקים. לעיתים הקידמה הטכנולוגית הינה לטובת החשודים". עוד הוא אמר כי "המשטרה אף שיקרה לבית משפט מחוזי ורשמה שמי שנהג נהרג, למרות שבסרטון הקורבן לא נהג, ובכך הטעתה את בית משפט המחוזי בתיק זה".

המשטרה: "המעצר והשחרור בהתאם להתפתחות החקירה"

עורכת הדין מורן שלזינגר שייצגה את בן ה-24 מטעם הסניגוריה הציבורית, אמרה לוואלה! NEWS כי "אנחנו מקווים שמח"ש ימצה חקירה במהירות לגבי הירי אשר התבצע על ידי השוטרים דבר אשר הוביל את לפציעה קשה של אחד מהנוסעים". מוקדם יותר בדיון בבית המשפט ביקשה להדגיש כי "זה מחסום לבדיקת קורונה", ולדבריה, "השימוש שנעשה בכוח הירי על ידי המשטרה הוא שימוש במילים עדינות שימוש על גבול הלא מידתי, לא נחוץ ובטח לא עומד בקנה מידה של צורך מידי לעשות כן".

משטרת ישראל מסרה בתגובה: "תיק החקירה עודנו מתנהל ומטבע הדברים, איננו מוסרים פרטים אודות חקירות מתנהלות. עם זאת נדגיש כי מעצרו ושחרורו של חשוד הם בהתאם להתפתחות החקירה והראיות בתיק. נמשיך לחקור את המקרה במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין עם המעורבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully