וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מפצעיו בן ה-19 שנורה במהלך מרדף משטרתי בחיפה

11.1.2021 / 15:22

בשאר זובידאת, היה אחד משלושת יושבי הרכב, שהמרדף אחריו החל כשפגע ברגלו של שוטר. הוארך בשנית מעצרם של שני הצעירים ששהו ברכב ומכחישים שנהגו בו.הסניגור עו"ד תומר נווה: "לא הייתה סכנה לשוטר, שפעל בפזיזות והרג אדם ללא עבר פלילי"

בווידאו: נער נהרג במהלך מרדף בשומרון/צילום: TPS, עריכה: אסף דרורי

בן ה-19 שנורה על ידי המשטרה במרדף משטרתי בחיפה ביום שישי בלילה, מת היום (שני) מפצעיו בבית החולים רמב"ם שבעיר. הצעיר, בשאר זובידאת מבסמת טבעון, היה אחד משלושת הצעירים שהיו ברכב שאחריו התנהל המרדף שהחל, כשהרכב פגע בשוטר שביקש ממנו לעצור. הוא ספג קליע בראשו ולא שב להכרתו.

במקביל בית משפט השלום בעיר האריך היום ביומיים נוספים, את מעצרו של צעיר בן 24 מבסמת טבעון, אחד מהשניים האחרים שהיו ברכב וחשודים בדריסת השוטר. הוא עצמו נשרט בראשו מקליע. המשטרה טוענת כי השוטר נדרס כש"עלו לו על הרגל", וכי כל אחד משני העצורים טופל את האשמה על האחר וטוען כי היה שיכור וישב מאחור.

בשאר זובידאת, בן 19 מבסמת טבעון, נהרג במהלך מרדף משטרתי בחיפה. באדיבות המשפחה
נהרג במהלך המרדף המשטרתי. בשאר זובידאת/באדיבות המשפחה

עורכת הדין מורן שלזינגר המייצגת אותו מטעם הסנגוריה הציבורית אמרה בבית המשפט כי הוא מכחיש כי נהג וכי "אם יש כאן אירוע חמור זה השימוש בירי על ידי השוטרים". קרוב משפחתו אחמד אומר "השוטרים ירו עליו מבין שני מחסומים ושתי משאיות והם ברחו כי פחדו".

עו"ד תומר נווה, המייצג את החשוד השני בן ה-19 ביחד עם עו"ד אנס דיראוי, ושמעצרו הוארך כבר אתמול עד יום רביעי, אומר כי "היה מעורב בתאונה בה נורה על ידי שוטרים בן דודו במהלך האירוע. לפני שעה קלה מת מפצעיו. בניגוד לעמדת המשטרה, הירי בוצע כשלא הייתה סכנה לשוטר, שפעל בפזיזות והרג אדם ללא עבר פלילי. פנינו למחלקה לחקירת שוטרים שפתחה בחקירה, לא ייתכן שדבר כזה קורה במדינה מתוקנת".

גבר כבן 30 נורה במהלך מרדף משטרתי ונפצע באורח אנוש. 8 בינואר 2020. יואב איתיאל
נורה למוות. זירת האירוע, שישי/יואב איתיאל

מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערביים בישראל פנה למחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים וביקש לבדוק את נסיבות הריגתו של זובידאת. המרכז אמר שהמשטרה חייבת להיזהר משימוש בנשק חי ולנהוג במקצועיות בטיפול באירועים.

"לצערנו ניסיון העבר מראה שיש יד קלה על ההדק של שוטרים כשמדובר בקבוצות מוחלשות. המשטרה גם ממהרת להוציא הודעות לתקשורת מעוותות על נסיבות אירועי אלימות של שוטריה", אמרו במרכז. "השימוש בנשק חי חייב להיעשות במקרים חריגים ביותר וכשיש סכנה לשוטרים. מדובר באירוע שקיבל גיבוי פוליטי של השר לביטחון פנים ללא שהסתיימה הבדיקה של המחלקה לחקירות שוטרים".

הם הוסיפו כי "משטרת חיפה מצטיינת בגיבוי שניתן לשוטרים אלימים ובהם השימוש באלימות נגד מנהל מרכז מוסאוא, ג'עפר פרח, וכן באירוע הירי בצעיר האיתיופי סולומון טאקה". משפטי השוטרים בשני האירועים עדיין מתנהלים בבית המשפט בחיפה.

המקרה אירע מעט אחר חצות כשהוטל הסגר בין חמישי לשישי, כששוטרים הורו לרכב לעצור והוא לא נענה להם, פגע לשוטר ברגל ונמלט מהמקום תוך ששוטרים יורים לכיוונו. המשטרה פתחה במרדף אחר הרכב שהצליח להימלט ונתגלה כקילומטר וחצי משם - נטוש ליד גינה ציבורית. למשטרה נודע אז כי אחד מנוסעי הרכב פונה לבית החולים.

גבר כבן 30 נורה במהלך מרדף משטרתי ונפצע באורח אנוש. 8 בינואר 2020. יואב איתיאל
"אם יש כאן אירוע חמור זה השימוש בירי על ידי השוטרים״. איסוף הראיות בזירה/יואב איתיאל

שוטרי תחנת חיפה ומחוז חוף, וכן חוקרי מח"ש, עבדו לאורך הלילה בשתי הזירות. האחת ברחוב יוסף וינר סמוך למסגד הגדול של שכונת חליסה, שם החל האירוע להתגלגל, וכקילומטר וחצי משם ברחוב הרב משאש בשכונת נווה יוסף, שם נותרה מכונית הטויוטה קורולה שנהגה נפצע. בחלקו האחורי של הרכב ניכרו פגיעות.

בצהרי יום שישי הגיע לעיר השר לבטחון הפנים, אמיר אוחנה, ששיבח את מפקד תחנת חיפה ניצב-משנה אמיר גולדשטיין ואנשיו. "בתקופה האחרונה אני מתרשם מאוד מהנחישות, מההתקפיות והטיפול של המשטרה בתופעת העבריינות ושל הפשיעה", אמר, "שיבחתי אתכם ואני משבח אתכם גם היום. באתי כי בכל מקום שבו אדם מסכן חיי אדם, וזה יכול להיות שוטר או אזרח שבורח ככה משוטרים - ההנחה שלי שהוא מסכן את חיי האזרחים בנתיב המילוט שלו. חייבים לפעול בנחישות, לעצור איתו כולל ירי במידת הצורך כמו שנעשה כאן. אני רוצה לחזק אתכם, לחזק את ידי השוטרים - שידעו שזה בדיוק מה שמצופה: פעולה נחושה, חזקה, התקפית מול עבריינים. כך צריך להיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully