וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: תושב חיפה דוחף גבר בן 71 אל מתחת לגלגלי המטרונית

25.1.2021 / 16:26

תאופיק ג'ראר בן ה-23 מואשם בתקיפתו של גבר לפני כשבועיים בשכונת הדר בעיר. לפי כתב האישום, הוא דחף את הגבר אל מתחת למטרונית בעת שהיתה בנסיעה, וכמעט הביא למותו. "חומרת האלימות שבה נקט, עשויה היתה להסתיים בתוצאות הרות אסון", טענה התביעה

בווידאו: תיעוד דחיפת נוסע אל מתחת לגלגלי המטרונית/צילום: מצלמות אבטחה ורמב"ם

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד תושב חיפה שדחף גבר בן 71 מתחת לגלגלי המטרונית, וכמעט הביא למותו. לנאשם, תאופיק ג'ראר בן ה-23, מיוחסות תקיפה הגורמת חבלה חמורה ואף גרימת נזק לרכוש במזיד, כיוון שגם למטרונית נגרם נזק של אלפי שקלים.

התביעה בבית משפט השלום בחיפה, טוענת כי הנאשם "נהג כאחרון הביריונים, והוכיח בבירור כי הוא בעל מסוגלות לנקוט אלימות קשה ומסוכנת, וללא כל סיבה". עוד טוענת התביעה, כי "חומרת האלימות שבה נקט, עשויה היתה להסתיים בתוצאות הרות אסון, שנמנעו בדרך נס, וזאת הודות לנהג המטרונית שחדל מנסיעתו".

האירוע התרחש ב-13 בינואר בתחנת "בית הקרנות" ברחוב הרצל בחיפה, כשבן ה-71, יעקב תלם, הגיע לתחנת המטרונית בקו 3. הנאשם, ישב שם באותה עת על אופניים חשמליים וחסם את דרכו של תלם שירד ממנה, שהעיר לו על כך, והמשיך בדרכו. לפי כתב האישום, בשלב זה ירד ג'ראר מהאופניים, צעד במהירות לעבר הקשיש, והכה אותו מאחור בחוזקה באגרוף בראשו, כשהמטרונית כבר התחילה שוב בנסיעתה.

תקיפת נוסע במטרונית חיפה. ללא, צילום מסך
תקיפת הנוסע במטרונית בחיפה/צילום מסך, ללא

כתוצאה מהמכה, נהדף האיש לעבר דלת הזכוכית של המטרונית שנשברה במקום, והוא הוטח ארצה בחוזקה, בעוד המטרונית נוסעת, דורסת אותו ופוגעת בכל חלקי גופו. תלם נותר לכוד תחת גלגלי המטרונית, שנעצרה. לטענת התביעה, מיד לאחר מכן נמלט ג'ראר במהירות מהמקום כשהוא רוכב על האופניים החשמליים. בידי המשטרה יש סרטון המתעד את האירוע.

עוברי אורח שהבחינו באירוע הזעיקו מיד את מד"א והמשטרה, ונהג המטרונית הזיז מעט את הרכב בהדרכתם, כדי לחלץ את האיש הלכוד. הוא פונה במצב קשה, לבית החולים רמב"ם בחיפה, כשהוא מורדם ומונשם, שם נותח ואושפז. הוא עדיין מאושפז וצפוי להמשך טיפולים רפואיים ושיקום.

יעקב תלם, בן 71, נדחף מתחת לגלגלי המטרונית ונפצע קשה
25.1.21. דוברות רמב"ם, צילום מסך
הפצוע, יעקב תלם, בבית החולים/צילום מסך, דוברות רמב"ם

שוטרי תחנת חיפה איתרו את ג'ראר זמן קצר אחרי האירוע, עצרו אותו, ומאז הוא מוחזק במעצר. האירוע נחקר בתחנה והיום, במקביל להגשת כתב האישום, תובע מחוז חוף של המשטרה פקד יעקב כהן, ביקש את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

דיון בבקשת התביעה להחזיקו במאסר עד תום ההליכים יתקיים ביום שני הבא. בינתיים, תוך שהסנגור עו"ד שאדי דבאח לומד את תיק החקירה, האריכה השופטת מריה פיקוס-בוגדאנוב את מעצרו של תאופיק ג'ראר בן ה-23, עד החלטה אחרת.

למרות גילו הצעיר, תאופיק ג'ראר כבר מוכר היטב לרשויות החוק ובעברו חמש הרשעות קודמות בעבירות רכוש וסמים, סחר בסמים, קשירת קשר לביצוע פשע והוא כבר ריצה מאסרים ממושכים בכלא. לפני שבעה חודשים השתחרר ג'ראר ממאסרו האחרון. בגין כתב אישום נוסף התלוי ועומד נגדו הוא אמור להתייצב לדיון הטיעונים לעונש בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully