וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות חולי קורונה התגלו בגדוד; חיילים טוענים: "המג"ד הנחה שלא לבדוק עוד"

עודכן לאחרונה: 11.2.2021 / 12:17

חיילים בגדוד הנמצא תחת פיקוד חטיבת הבקעה מלינים כי מפקדיהם לא מקפידים על נהלי הבידוד, ומאשימים כי הם נמנעים מבדיקות כדי שלא יתווספו עוד מבודדים. דובר צה"ל: "בריאות החיילים עומדת בראש סדר העדיפויות, כל ניסיון להציג את הגדוד ככזה שמונע להיבדק - שגוי"

בווידאו: מפקדת אלון של צה"ל לקטיעת שרשאות ההדבקה/צילום: דו"צ, עריכה: אסף דרורי

חיילים בגדוד "לביאי הבקעה" מלינים כי מפקדיהם לא מקפידים על נהלי הבידוד, וטוענים כי בשל התחלואה הגוברת, מפקד הגדוד הנחה לכאורה שלא לשלוח יותר חיילים לבידוד, כדי שמספר המבודדים לא יעלה. בצה"ל דחו את הטענות ואמרו כי הן שגויות, והדגישו כי "בריאות החיילים עומדת בראש סדר העדיפויות". בסך הכול, בצה"ל אומרים כי 45 חולים מאומתים אובחנו בגדוד ו-129 מבודדים חיילים נמצאו בבידוד - דבר המגביר את הנטל על החיילים הבריאים.

אחת החיילות בגדוד, הנמצא תחת פיקוד של חטיבת הבקעה בפיקוד המרכז, מחתה על ההתנהלות של המפקדים, שלטענתה מנעו מחיילים להיבדק. "בלאגן שלם מה שקורה פה, המג"ד מקבל את ההחלטות שלו ללא הוראות מלמעלה", אמרה החיילת. "השיא היה כאשר התברר שהמג"ד הנחה את רופא היחידה לא לשלוח יותר חיילים לבדיקות קורונה בשביל שלא יתגלו עוד חולים ועימם עוד חיילים שיצטרכו להיכנס לבידוד".

חדר אוכל בבסיס בבקעה נסגר, חיילים שבבידוד אוכלים בפריסה בחוץ. תמונות גולשים
"חדר האוכל נסגר ואמורים לאכול בפריסה מול המבנים"/תמונות גולשים

לדברי החיילת, גם ההקפדה על הנחיות הבידוד לוקה בחסר, כמו גם הסיוע לחיילים המבודדים. היא תיארה כי "משכנים עשרה מבודדים בכל חדר, אין הפרדה בין מבודדים עם סימפטומים ובלי סימפטומים. יש חיילים בבידוד ששוכנו במשרד ללא הגדרה של שירותים ומקלחת עבורם, כאלה שהיו צריכים להיות בבידוד מסתובבים חופשי. חדר האוכל נסגר ו[אנחנו] אמורים לאכול בפריסה מול המבנים. אלה שבבידוד אמורים לקבל לחדר ולפעמים מחכים זמן רב עד שמגיעה ארוחה".

חדר אוכל בבסיס בבקעה נסגר, חיילים שבבידוד אוכלים בפריסה בחוץ. תמונות גולשים
חיילים בבידוד אוכלים בפריסה בחוץ, בבסיס בבקעה/תמונות גולשים

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הטענה על מניעת דגימות לחיילים הזכאים לכך אינה מוכרת", וציינו כי "כדי לתת את המענה הטוב ביותר, בתחילת השבוע נשלחה פלוגה שלמה נשלחה לדיגום. מחר עתידה פלוגה מבודדת נוספת להיבדק גם כן".

"בגדוד קיים מתחם מבודדים שאינם באים במגע עם החיילים שאינם מבודדים. פונו מתחמי מגורים על מנת לאפשר שהייה עבור המבודדים, וזאת בנוסף לחיילים הנמצאים בבידוד ביתי", הדגישו בצה"ל, והבהירו כי "בריאות החיילים עומדת בראש סדר העדיפויות הגדודי".

עוד הוסיפו בצה"ל כי "נפתח חמ"ל גדודי בו מרוכזים כלל הנושאים הקשורים למניעת המשך התפרצות הנגיף, על מנת לתת מענה רחב לכלל החיילים בגדוד. כל ניסיון להציג את הגדוד ככזה שמונע מחייליו להיבדק ומפר את הנחיות הבידוד שגוי ולא מבוסס על הפרטים המלאים. נמשיך לפעול לבריאות החיילים ולקטיעת שרשרת ההדבקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully