וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאבקה גם מהכלא: פעילה לזכויות נשים בסעודיה שוחררה ממאסר לאחר 3 שנים

10.2.2021 / 21:22

לוג'יין אל-הדלול קראה לסיום האיסור על נהיגת נשים בממלכה המוסלמית האדוקה ונידונה ל-6 שנות מאסר, לפי חוקים למלחמה בטרור. מאסרה עורר סערה, ולאחר כמעט חצי מהזמן - היא שוחררה. הפעילה בת ה-31 המשיכה בפעילותה גם מהכלא, והתלוננה על עינויים ותקיפות מיניות בחקירות

לוג'יין אל-הדלול הפעילה הסעודית ששוחררה מהכלא. טוויטר, אתר רשמי
לוג'יין אל-הדלול בצילום לאחר שוחררה מהכלא/אתר רשמי, טוויטר

אחת מהפעילות הבולטות לזכויות נשים בערב הסעודית שוחררה היום (רביעי) מהכלא, לאחר שריצתה כמעט שלוש שנות מאסר במשפט שעורר סערה בינלאומית סביב הפרות זכויות האדם שמבצעת הממלכה. לוג'יין אל-הדלול, שדחפה לסיום האיסור על נהיגת נשים בערב הסעודית, נידונה לכמעט שש שנות מאסר בדצמבר האחרון, לפי חוקים למלחמה בטרור. ארגוני זכויות האדם במדינה טענו מעצרה והרשעתה נבעו ממניעים פוליטיים.

אחותה של לוג'יין, לינה אל הדלול פרסמה בטוויטר צילום מסך משיחתה עם אחותה, והוסיפה "לוג'יין בבית". שחרורה המוקדם היה צפוי, משום שהשופט קצב חלק מעונשה והחשיב את הזמן שכבר ריצתה במעצר, במהלך המשפט.

המהלך יוצא לפועל כשערב הסעודית עומדת בפני בחינה אמריקנית חדשה, שם החליט הנשיא ג'ו ביידן להעריך מחדש את השותפות בין המדינות, בדגש על נושא זכויות האדם והעקרונות הדמוקרטיים.

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן במהלך פגישה במעונו בריאד 24 בדצמבר 2020. רויטרס
בית המלוכה הסעודי תחת בחינה אמריקנית. יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן/רויטרס

למרות ששוחררה, אל-הדלול תישאר תחת תנאים מחמירים, כולל איסור נסיעות לחמש שנים ושלוש שנות מאסר על תנאי. הפעילה הסעודית בת ה-31 המשיכה להיאבק על זכויות האדם בערב הסעודית, אפילו מאחורי סורג ובריח.

היא פתחה בשביתות רעב כדי למחות על מאסרה, הצטרפה לפעילות שיזמו נשים אחרות ואמרה לשופטים הסעודים שהיא עונתה והותקפה מינית על ידי רעולי פנים במהלך החקירות שעברה.

לדברי משפחתה, אל הדלול דחתה הצעה שקיבלה לבטל את טענותיה לעינויים בחקירות בתמורה לשחרור מוקדם. בית משפט לערעורים דחה השבוע את טענותיה על עינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully