וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבת פרסמה פוסט נגד ראש עיר, הוא דורש ממנה פיצוי מידי של 10,000 שקלים

צעירה ממעלה אדומים יצאה נגד תמיכת בני כשריאל בבניית מתקן לשריפת פסולת וכתבה בקבוצה מקומית כי הוא "בטח מקבל בוכטה על התועבה הזו". בתגובה, ראש העיר דרש ממנה תשלום בתוך שבוע ופרסום הודעת התנצלות לפיה הוא אדם ישר - אחרת יגיש תביעה

אתר ההטמנה תאנים, זבל, גליל. איגוד ערים פסולת מוצקה, אתר רשמי
תושבים מהאזור דואגים שלא נעשות בדיקות סביבתיות ובריאותיות באתר מתקן השריפה/אתר רשמי, איגוד ערים פסולת מוצקה

ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל דורש מתושבת העיר לשלם לו בתוך שבוע עשרת אלפים שקלים על פוסט שכתבה נגדו בפייסבוק, ולפרסם הודעת התנצלות לפיה הוא "אדם ישר" והיא לא תחזור על המעשה. במכתב ששלח באמצעות עו"ד איתן להמן, והגיע לידי וואלה! NEWS, נכתב כי הצעה זו "הינה לפנים משורת הדין" ואחרת - יגיש נגדה תביעת לשון הרע.

אותה תושבת, בת 28, מתנגדת להקמת מתקן לשריפת פסולת במישור אדומים. לפי המכתב שנשלח אליה היא כתבה בקבוצת "אמהות מעלה אדומים" כי כשריאל "בטח מקבל איזה בוכטה על התועבה הזו, ככה לפני פרישה...ואז יקנה לו וילה הרחקה מכאן".

לדבריה, צילום של התגובה לא נשלחה אליה והיא לא זוכרת שכתבה את הדברים. כמו כן, ציינה כי עד שליחת הפנייה מעורך הדין לפיצויים לא קיבלה כל בקשה בנושא.

מכתב דרישה של ראש עיריית מעלה אדומים מתושבת בגין פרסום בפייסבוק. ללא, צילום מסך
"התראה לפני תביעה". מכתב הדרישה של כשריאל מתושבת מישור אדומים/צילום מסך, ללא
מכתב דרישה של ראש עיריית מעלה אדומים מתושבת בגין פרסום בפייסבוק. ללא, צילום מסך
מכתב הדרישה של כשריאל מתושבת מישור אדומים/צילום מסך, ללא

במכתב שנשלח לצעירה תחת הכותרת "התראה לפני תביעה" נכתב כי "מדובר בשקר בוטה ומכוון" שבגינו מגיע לכשריאל פיצוי של 130 אלף שקלים ללא הוכחת נזק. לצד הסרת הפוסט ללא דיחוי היא התבקשה לכתוב הודעת התנצלות בנוסח הבא: "אני מתנצלת בפני ראש העיר בני כשריאל על כי פגעתי בשמו. מר כשריאל הינו אדם ישר, ואני טעיתי. פרסמתי שקר מפגיע ופגעתי בו שלא כדין, והדבר לא יחזור על עצמו".

בנוסף לכך, היא התבקשה לשלם באופן מידי עשרת אלפים שקלים "בשל הפגיעה הקשה בכבודו ובשמו הטוב". לבסוף צוין כי אם לא תעמוד בתנאים, הוא ינקוט באמצעים החוקיים העומדים לרשותו לצורך מיצוי זכויותיו.

עוד בוואלה!

משרד הבריאות: לבחון סיכונים בריאותיים לפני הקמת מתקני שריפת פסולת

לכתבה המלאה
בני כשריאל, ראש מועצת  מעלה אדומים, 4 בפברואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"תמיד מוכן להתדיין גם עם אלו החולקים על דעתו". כשריאל/פלאש 90, יונתן זינדל

המתקן לשריפת הפסולת שהמדינה מקדמת לבנייה באתר "השומרוני הטוב" במישור אדומים אמור לקלוט פסולת ולייצר חשמל. אולם, כפי שפורסם בוואלה! NEWS, הוא מקודם על בסיס תכנית ישנה משנת 2005 שעסקה בהקמת מטמנה במקום ולא במשרפה. תושבים מהאזור וארגונים ירוקים עתרו לבג"ץ בנושא וטענו כי לא נעשות הבדיקות הסביבתיות והבריאותיות הנדרשות.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, פנה לאחרונה למשרד להגנת הסביבה וציין כי יש לבחון את השלכות הקמת האתר במקום. בנוסף אמר כי המשרד תומך בשימוש במקורות אנרגיה לצורך הפחתה בזיהום, אולם זאת לצד גיבוש הנחיות מותאמות והערכת סיכונים בריאותיים.

גרוטו המליץ על הקמת צוות מקצועי בו יהיו נציגים של משרד הבריאות כדי לגבש עמדה על הקמת מתקני השריפה, בדיקת סוגי החומרים הנדרשים לניטור וכן בחינת ההשפעה הפוטנציאלית על בריאות הציבור במישור אדומים. בנוסף ציין כי יש להתייחס באופן ספציפי להשפעות הבריאותיות על בית החולים הדסה הר הצופים שממוקם סמוך לאזור.

"ראש העיר אינו מתכוון להתעשר מכך"

עו"ד להמן, המייצג את כשריאל, מסר כי "על רקע הוויכוח בעניין הפרויקט המוקם במישור אדומים התעורר ויכוח ער, ומר כשריאל מעודד אותו, ואף משמיע את דעתו בעניין. הוא בודק בקפדנות את הפרויקט ואת בטיחותו, ואף הודיע לתושבים, כי זה ייבנה רק אם יימצא בחוות דעת מדעיות עדכניות כי מדובר בפרויקט בטוח השומר על בריאות התושבים. לא למותר לציין, כי ראש העיר תמיד מוכן להתדיין גם עם אלו החולקים על דעתו. עם זאת, הוויכוח שהגיע לרשתות החברתיות פרץ מזמן כל גדר של ויכוח לגיטימי, והפך למלחמת השמצות, שקרים ודיבה".

עוד הוסיף כי אותה תושבת פרסמה ב"פורום של כ-9,000 תושבות העיר, כאילו מרשי מקבל כספי שוחד, ומתכוון לעזוב את העיר עם כספי שוחד. זאת, ביודעה היטב, כי מדובר בשקר מפגיע, וכי אין כל אמת בדבריה". לדבריו, "מוצע לתושבת לאמץ את ההסדר המקל שהוצע לה לפנים משורת הדין, וכולל מחיקת הפוסט השקרי, התנצלות, ותשלום סמלי. לא למותר לציין, כי ראש העיר אינו מתכוון להתעשר מכך כלל. לאחר כיסוי הוצאותיו המשפטיות, תשמש יתרת הסכום לתרומה לקרן מעלה אדומים, לטובת אוכלוסייה מוחלשת ונזקקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully