וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי יולדות שנדבקו בקורונה אושפזו במצב קשה בביה"ח הלל יפה

עודכן לאחרונה: 7.2.2021 / 16:19

היולדות, בשנות ה-20 לחייהן, יולדו בניתוח חירום קיסרי בשל מצבן והתינוקות אושפזו בפגייה במצב טוב. בבית החולים אומרים כי ישנה מגמה ברורה של ירידה בגיל החולים בקורונה, ועלייה בתחלואה הקשה בגילים אלו

בווידאו: המלצה לחסן נשים המתכננות היריון או בטיפולי פוריות/צילום: דוברות שיבא

שתי יולדות חולות קורונה בשנות ה-20 לחייהן אושפזו במצב קשה במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה - כך עדכן היום (ראשון) בית החולים. השתיים יולדו בניתוח חירום קיסרי, והתינוקות אושפזו בפגייה במצב טוב. בנוסף לשתי היולדות, אושפזה צעירה בהריון מתקדם. בית החולים מסר כי ישנה מגמה ברורה של ירידה בגיל החולים בקורונה, ועלייה בתחלואה הקשה בגילאים אלו.

אחת משתי היולדות היא צעירה בשבוע 34 להריונה. היא אושפזה במצב קשה מאוד במחלקה למחלות זיהומיות של בית החולים ולאור הדרדרות במצבה הוחלט ליילד אותה בניתוח חירום קיסרי. היולדת השנייה הגיעה לבית החולים בשבוע ה-37 להריונה, והתלוננה על קשיי נשימה. לאחר שאובחנה כחיובית לנגיף הוחלט ליילד גם אותה בניתוח חירום.

המאושפזת השלישית היא צעירה שנמצאת בהיריון מתקדם ומצבה בינוני אך יציב. לאחרונה שוחררה מבית החולים יולדת שאושפזה במצב אנוש, ולאחר טיפול ומאמצי החייאה ארוכים חל שיפור במצבה והיא שוחררה לביתה.

מחלקת קורונה בביה"ח איכילוב, ת"א 15 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
שתי יולדות אושפזו במצב קשה בהלל יפה. מחלקת קורונה באיכילוב/ראובן קסטרו

יותר מ-70 בני אדם מאושפזים במחלקות הקורונה של המרכז הרפואי הלל יפה, בהם שתי היולדות. נכון להיום 44 חולים מוגדרים במצב קשה ושלושה במצב אנוש. בין המאושפזים ישנה נערה בת 16 שמצבה מוגדר בינוני.

ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי הלל יפה, אמר כי מגמת התחלואה בקרב הנשים היולדות מדאיגה. "אנו עדים לעליה בגל התחלואה הקשה בקרב גילים צעירים יותר מהעבר. רק לפני שבוע היה לנו בחור בן 36 שהיה מונשם ומורדם, ולמזלנו התייצב וכיום מוגדר מצבו קל. אנו רואים גם מגמה מדאיגה בקרב נשים בהיריון, כולל המאושפזות בשלב זה", אמר. "אני קורא לאנשים להמשיך ללכת להתחסן, ובעיקר להמשיך לשמור על הנהלים ועל כללי הריחוק החברתי".

בית חולים הלל יפה, חדרה, 26 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"מגמה מדאיגה בקרב נשים בהיריון". המרכז הרפואי הלל יפה/ראובן קסטרו

לפני כשבוע קבע משרד הבריאות כי ניתן לתת חיסונים נגד נגיף הקורונה לנשים בהיריון, בכל שלביו. בכך למעשה הצטרף המשרד לעמדת ארגון הבריאות העולמי, לאחר שבשבוע שעבר הזהירו כי לנשים בהיריון עדיף שלא להתחסן במהלך השליש הראשון של ההיריון. הם פרסמו את המלצותיהם לנשים ההרות, ברקע תוצאות המחקרים מהימים האחרונים.

לפי ההמלצות, אין מניעה להתחסן בכל שלבי ההיריון. עמדה זו, התואמת הן את גישת ארגון הבריאות העולמי והן את עמדת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית, מתבססת על כך שאין כל הוכחה לנזק לעובר או למהלך ההיריון - לא כתוצאה מהחיסון ולא מוכר כמנגנון ביולוגי היכול להצביע על אפשרות כזו. כמו כן, ממליץ משרד הבריאות לנשים מניקות להתחסן.

במשרד הבהירו כי לנשים שמתכננות להיכנס להיריון, או כאלו שנמצאות בטיפולי פוריות, מומלץ להשלים את שתי מנות החיסון לפני ההיריון. לאישה שקיבלה את המנה הראשונה ואז גילתה כי הרתה, מומלץ להשלים את המנה השנייה של החיסון לפי לוח הזמנים המקובל.

מתן חיסוני קורונה במתחם בגבעתיים, 20 בינואר 2021. AP
מתן חיסוני קורונה במתחם בגבעתיים, בשבוע שעבר/AP

לפני כשלושה שבועות אושפזו בבתי החולים שלוש נשים בהיריון במצב קשה עד קריטי, לאחר שנדבקו בקורונה. בסך הכול, נרשמו באותו השבוע חמישה מקרים כאלה. במקרה אחד, אישה בחודש השביעי להריונה, בת 35 ללא מחלות רקע, אושפזה הערב במצב קשה לאחר שנדבקה בקורונה. היולדת, בשבוע ה-31 להריונה, הועברה מבית החולים לניאדו שבנתניה אל המרכז הרפואי בילינסון בפתח תקווה, לאחר שחלה הידרדרות במצבה, המוגדר קריטי ולא יציב. זהו הריונה השביעי של האישה.

ד"ר איליה קגן, מנהל מחלקת טיפול נמרץ-קורונה בבית החולים, הסביר כי היולדת "נמצאת בסכנת חיים ממשית, ואנחנו נאבקים על חייה". בשל מצבה, החליטו בבית החולים להנשים אותה וליילד אותה מיד בניתוח קיסרי, שהסתיים בהצלחה. התינוק, שמצבו מוגדר יציב, הונשם והועבר לפגייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully