וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי ממליץ לנשים הרות שלא לקבל את החיסון של מודרנה

26.1.2021 / 13:52

פאנל מומחים המליץ לנשים הרות להימנע מהחיסון של מודרנה, אלא אם הן עובדות רפואה או בקבוצת סיכון גבוה. הוא אמר כי במקרים חריגים, ניתן לתת את המנה השנייה של מודרנה בהפרש של 42 יום מהראשונה

בווידאו: משלוח ראשון של חיסוני מודרנה הגיע לישראל/עריכה: טל רזניק

פאנל מומחים בארגון הבריאות העולמי המליץ היום (שלישי) לנשים הרות שלא לקבל את החיסון של מודרנה נגד נגיף הקורונה - אלא אם הן עובדות רפואה או בקבוצת סיכון גבוה. בפאנל אמרו כי במקרים חריגים, במדינות שנפגעו קשה מהמגיפה, ניתן לתת את המנה השנייה של מודרנה בהפרש של 42 יום מהראשונה. בנוסף לכך, פאנל המומחים אמר כי באופן כללי, הוא ממליץ על מתן חיסוני קורונה גם לאנשים שנדבקו בנגיף בעבר, בין אם היו תסמיניים או א-תסמיניים.

אתמול הודיעו בחברה האמריקנית כי החיסון שלהם נמצא יעיל נגד המוטציה הבריטית והדרום אפריקנית של הנגיף. עם זאת, ציינה מודרנה שבין הזנים החדשים החיסון יעיל פחות נגד הדרום אפריקנית. בשל כך, היא תערוך ניסויים טרום-קליניים לבחינת חיזוק החיסון נגדו, כך שיווצרו נוגדנים רבים יותר לעצירתו ולעצירת זנים נוספים שיתגלו.

חיסון נגד קורונה של חברת מודרנה בניו יורק, ארצות הברית, 21 בדצמבר 2020. רויטרס
ניתן להאריך את ההפרש בין המנות לשישה שבועות. חיסון של מודרנה/רויטרס

אף שרוב המוחלט של החיסונים הניתנים בישראל הם של חברת פייזר, נרכשו גם חיסונים של מודרנה אך אלו טרם נכנסו לשימוש. בדומה לחיסונים של פייזר, גם את החיסונים של מודרנה אין אפשרות לטלטל אחרי הוצאה מהקירור, אף שהם לא מאוחסנים בקור קיצוני כמו אלו של פייזר.

מנהלת תכנית החיסונים בארגון הבריאות העולמי, קייט אובריאן, אמרה כי יש צורך בניסויים קליניים בחיסון של מודרנה על נשים בהיריון. "אין סיבה לחשוב שיכולה להיות בעיה בהיריון, אנחנו רק מכירים בעבודה שאין מידע בשלב זה", אמרה.

היא הוסיפה כי הארגון נמצא בקשר עם מודרנה על המידע שיש בידיה על החיסון, בהמשך לבקשה שלה לקבל את אישור החירום שלו. לדבריה, ההחלטה תתקבל בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully