וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: משלוח 120 אלף חיסוני מודרנה יועבר לשימוש צה"ל

עודכן לאחרונה: 11.1.2021 / 19:28

בישיבה שנערכה בין קופות החולים למשרד הבריאות הוחלט כי החיסונים יועברו ככל הנראה לצבא לאחר שאפשרות שנבחנה לספק אותם לאזרחים שמרותקים לביתם ירדה מהפרק, עקב בעיות קירור. במשרד הבריאות דורשים: חיסוני פייזר ומודרנה יינתנו במתחמים שונים

בווידאו: הפרויקטור מעריך שעקומת התחלואה משתטחת/מערכת וואלה! NEWS

משלוח 120 אלף החיסונים לנגיף הקורונה של חברת מודרנה יועבר לשימוש צה"ל - כך הוחלט היום (שני) בישיבה שנערכה בהשתתפות קופות החולים ומשרד הבריאות. ההחלטה התקבלה לאחר שירדה מהפרק האפשרות להעביר את המשלוח למרותקי בית, שאינם יכולים לצאת להתחסן, בגלל בעיות קירור של המנות.

בנוסף, במשרד הבריאות דרשו כי החיסונים של פייזר ומודרנה לא יינתנו באותו מתחם, כדי למנוע בלבולים, ולכן הקופות התבקשו לפתוח מקומות רק של חיסוני מודרנה. בעקבות זאת התעוררה התנגדות בקופות החולים, שטענו כי בגלל הכמות הקטנה יחסית של חיסוני מודרנה, לא יהיה רווחי להקים מתחמים בלעדיים להם. הבלבול ממנו חוששים במשרד הבריאות נובע מכך שאת חיסוני פייזר יש למהול ואת חיסוני מודרנה לא, שכן המנות מגיעות מוכנות.

בדומה לחיסונים של פייזר, גם את החיסונים של מודרנה אין אפשרות לטלטל אחרי הוצאה מהקירור ולכן אין אפשרות לשלוח אותם לבתים. לעומת זאת, לחיסונים של אסטרהזניקה והמכון הביולוגי יש אפשרות כזאת, אך הם יגיעו רק בעוד כחודשיים או יותר.

חייל צה"ל מתחסן ביום גיוסו. משה שי / פלאש 90, אתר רשמי
יקבלו ראשונים את החיסון של מודרנה. חייל צה"ל מתחסן/אתר רשמי, משה שי / פלאש 90

בתוך כך, ד"ר אורלי גרינפלד, מנהלת רפואית בפרויקט "מגן ישראל" של משרד הבריאות, אמרה מוקדם יותר היום כי על אף הכוונה הראשונית לפתוח את כל המשק בבת אחת בתום הסגר, נראה כי הפתיחה תהיה הדרגתית. היא הוסיפה כי היא מעריכה שמערכת החינוך תהיה הראשונה להיפתח, "בגלל החשיבות שלה".

"אנחנו עוד לא רואים את האפקט של החיסונים על התחלואה הקשה, כי אלו חולים שאומתו לפני שלושה שבועות", אמרה גרינפלד, "אנחנו מעריכים כי עוד שלושה שבועות נתחיל לראות את ההשפעה".

גרינפלד התייחסה בתדריך לעיתונאים לחיסונים החדשים שנחתו בישראל. "בזכות החבילות החדשות שהגיעו, אנחנו פותחים את התעדוף לגילאי 55 ומעלה, ולכלל המורים, לרבות מורי החינוך המיוחד", אמרה והתייחסה גם לחיסונים של חברת מודרנה, עליהם אמרה כי נבחנת האפשרות מי יקבל אותם ראשון, כשכרגע נבחנת האפשרות לספק אותם למרותקי בית, שאינם יכולים לצאת להתחסן.

חיסון נגד קורונה של חברת מודרנה בניו יורק, ארצות הברית, 21 בדצמבר 2020. רויטרס
נבחנת אפשרות לחסן מרותקי בית ראשונים, מנת חיסון של מודרנה/רויטרס

היא ציינה כי ב"מגן ישראל" עורכים הסברה לאנשי דת ורפואה ביישובים החרדים והערבים, שם התחסנו פחות מ-40% מהזכאים לחיסון. "יש שם מוקדי תחלואה" , אמרה גרינפלד, "אנחנו מסבירים את חשיבות החיסון ופורסים יותר נקודות התחסנות באתרים במגזרים האלו".

ביחס למוטציה הבריטית לנגיף אמרה ד"ר גרינפלד כי "לפי הערכות שלנו 20-10% מהמאומתים חלו בה, וזה גורם לעומס בבתי החולים, שפותחים עוד מחלקות קורונה על פני מחלקות אחרות, וזה פוגע בטיפול השוטף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully