וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הביקורת: מורים לנוער בסיכון ובחינוך המיוחד יתועדפו במבצע החיסונים

במשרד החינוך הודיעו כי בין הראשונים לקבל את מנת החיסון יהיו הצוותים העובדים עם נוער בסיכון ופנימיות לתלמידים בסיכון - שתחילה לא נכללו בתוכנית התיעדוף של המשרד. מיום רביעי יחוסנו כלל עובדי ההוראה במשך שלושה ימים

בווידאו: משלוח נוסף של חיסוני פייזר נחת בישראל/צילום: לע"מ ויותם רונן

מורים וצוות העובדים עם נוער בסיכון יכללו בתיעדוף המתחסנים נגד קורונה של משרד החינוך, לצד צוותי החינוך המיוחד - כך הודיע הערב (ראשון) משרד החינוך. הודעת המשרד מגיעה בעקבות ביקורת שהשמיעו צוותי ההוראה העובדים עם נוער בסיכון, הממשיכים ללמד גם בתקופת הסגר.

במשרד הכריזו על תחילתו של מבצע "חוזרים לחיים בחינוך" לחיסון מערכת החינוך, ומסרו: "בהתאם להודעת שר החינוך, יואב גלנט, החיסונים יינתנו בשלב הראשון לעובדי ההוראה ולצוותי החינוך המלמדים גם בתקופת הסגר הנוכחי. מדובר בחינוך המיוחד, נוער בסיכון ופנימיות לתלמידים בסיכון. לאור זאת, החל מהשבוע הם יוכלו להגיע אל קופות החולים ולהתחסן. במקביל, נערך המשרד לחסן את יתר עובדי ההוראה וצוותי החינוך המלמדים במערכת".

במשרד הכריזו על המהלך לאחר שוועדת התעדופים המליצה כי הבאים בתור בתעדוף החיסון יהיו 220 אלף אנשי צוותי ההוראה. הדברים מגיעים במקביל להגעתו ארצה של משלוח חיסונים נוסף המונה 700 אלף מנות של חברת פייזר.

כיתה ריקה - ספטמבר 2009. נתי שוחט, פלאש 90
תיעדוף למי שמלמד בזמן הסגר. כיתה ריקה/פלאש 90, נתי שוחט

במשרד הבריאות מבצעים עבודת מטה כך שקופות החולים יקבלו רשומות של צוותי ההוראה המבוטחים בקופה שלהם ויבקשו מהם להגיע להתחסן. המתחסנים צפויים להתחיל להגיע כבר ביום רביעי - והמבצע יימשך עד שישי.

במסגרת המבצע, כבר היום משרד החינוך שולח לכל עובדי ההוראה הודעה באמצעות הדואר האלקטרוני וכן הודעת מסרון למכשיר הנייד אודות האפשרות להתחסן. ההודעה כוללת קישור מקוון לשם מילוי טופס רישום לחיסון, והטופס יימצא בפורטל עובדי הוראה.

בהמשך, עובד הוראה שיביע את הסכמתו להתחסן, פרטיו יועברו למשרד הבריאות ולקופות החולים והוא יזומן לטובת קבלת מנת החיסון הראשונה נגד קורונה.

במשרד החינוך והבריאות חשבו לתת קדימות לעובדי ההוראה במערכת החינוך המיוחד, אך הם מעטים מעט ויש חשש לבזבוז חיסונים ולכן כל עובדי ההוראה יוכלו להגיע בשלושת הימים האלה, תוך שימת לב שעובדי החינוך המיוחד ממשיכים ללמד וצריכים תנאים מיוחדים.

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

בתוך כך, בעקבות הביקורת על התנהלות בתי החולים שהעניקו חיסונים שלא על פי התעדוף שנקבע על ידי ועדת התעדופים, בהם בית החולים שיבא בתל השומר ובית החולים איכילוב, החליטו במשרד הבריאות לערוך את מבצע חיסוני צוותי ההוראה בקופות ולהיעזר באופן חלקי בלבד בשירותם של בתי החולים, שיתנו גיבוי לקופות.

מתחם חיסונים נגד קורונה בכיכר רבין בתל אביב, 31 בדצמבר 2020. רויטרס
המבצע לחיסון צוותי החינוך יוצא לדרך. מתחם החיסונים בכיכר רבין בת"א/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום כי ביחד עם צוותי ההוראה יחוסנו השבוע גם בני ה-50 ומעלה. הוא אמר את הדברים כשקיבל את משלוח החיסונים היום אחר הצהרים בנתב"ג. במקביל, שר הבריאות אדלשטיין הנחה את אנשי המשרד לבדוק אפשרות של ביצוע חיסונים גם בשעות הלילה כדי לאפשר חיסון מהיר ככל הניתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully